Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 юни 2014, 10:33, 4291 прочитания

Най-важно е продуктите да бъдат качествени и ефективни

Десислава Райчинова, генерален мениджър на "Валмарк България", пред "Капитал Здраве"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Как се развиваше пазарът на хранителни добавки през миналата година? В кои категории отбеляза ръст?
- Тенденцията за ръст на пазара на хранителни добавки се запазва, продажбите растат с близо 12% през 2013 спрямо 2012 г. Същата тенденция се наблюдава и на общия пазар на хранителни добавки и продукти без рецепта, но с по-малки темпове на ръст – 7% в стойност. В опаковки обаче ръстовете са значително по-малки - 2% за продуктите без рецепта.
Категориите с най-голям ръст са антифлатуленти (срещу подуване на стомаха) с 23% и еректилна дисфункция (23%), следвани от добавки за очи (18%) и имунитет (16%). Най-големите категории като продуктите за стави, уринарни инфекции, простата, кръвооросяване продължават да растат с добри темпове – между 7 и 10%.

За поредна година сте компания номер едно в сегмента, на какво се дължи това? Колко продукта предлагате на пазара, колко са новите ви продукти и в кои области? Кои са водещите категории, в които търсенето е най-голямо?
- "Валмарк България" не само е лидер на българския пазар на хранителни добавки, но и продължава да постига ръстове в продажбите спрямо миналите години – ръстът на компанията за 2013 г. е 18% спрямо 2012 г. Положителните резултати се обясняват не само с лансирането на нови продукти и развиването на някои пазарни категории (например "Дегазин" в категорията антифлатуленти), "Лидерин" (в категорията за еректилна дисфункция), но и с дългогодишното предлагане и разработване на качествени и ефективни продукти (например "Уринал" в категорията уринарни инфекции, "ГинкоПрим Макс" в категорията кръвооросяване, "Простенал" в категорията грижи за простатата). "Валмарк" залага на силния състав на продуктите - синергични комбинации, патентовани субстанции и стандартизирани екстракти, които наистина решават съответния здравословен проблем на потребителя и резултатът е видим. Портфолиото обхваща над 50 продукта и ще продължава да се обогатява и развива.
Най-голямата новина за новата финансова година е, че "АртроСтоп", лидерът в категорията за здрави стави и кости, сменя своето име и ще се предлага под името "Проензи", с което е познат в цяла Европа. "Проензи" ще предложи и няколко нови продукта за проблемите със сковаността и болката в ставите, костите и мускулите.


Чувствителен ли е потребителят към цената, или при хранителните добавки тя не играе такава роля предвид потребителските нагласи?
- Цената винаги има значение, особено имайки предвид покупателната способност. Но, от друга страна, българинът е чувствителен към качеството повече, отколкото към цената, особено когато става дума за хранителни добавки и лекарства. В крайна сметка поглъщаме хапчета, за да сме по-здрави, по-тонизирани, следователно купуваме най-доброто за здравето си. Пазарът потвърждава това, ръстовете в опаковки са по-малки, отколкото в пари, което означава, че тенденцията е за покупки на по-скъпи продукти.
В много случаи след опита с по-евтин, но по-неефективен или неудобен като дневна дозировка продукт клиентът търси най-вече високото качество. Има цели линии от брандове, които са се настанили в ниския ценови сегмент - до 5-8 лева на опаковка. Но при скъпа изходна субстанция, каквато е например модерният напоследък коензим Q10, потребителят определено се замисля какъв коензим купува срещу цена от 5 лева за опаковка от 30 капсули. Получаваме всекидневно обратна връзка от нашите потребители и водещият фактор да изберат продукт на "Валмарк" е удовлетвореността от качеството и реалния му ефект.
Нека е ясно обаче, че невинаги високата цена е гаранция за качество – важно е и производителят да е познат, доказал се във времето с качество и стандарт. Свидетели сме и на скъпи продукти, особено маркетирани в интернет, но не знаем кой стои зад тях, къде другаде се предлагат, какво съдържат.

До каква степен българите са склонни да залагат на профилактиката и перманетната грижа за здравето?
- Клиентите се опитват да се грижат за здравето си, но на профилактиката обръщат внимание в малка степен, и то при специфични случаи. И това е нормално. Ако човек си направи сметка за колко различни заболявания трябва да се профилактира, списъкът ще е дълъг. Важно е всеки да оцени къде е по-висок рискът за здравето му и да предприеме профилактика в тази област.
За съжаление медицинската статистика показва, че голяма част от заболяванията в България се подмладяват и това се дължи най-вече на напрегнатия начин на живот и липсата на навременна профилактика. Все повече и по-млади хора страдат от проблеми с паметта и концентрацията, високо артериално налягане, нарушения в липидния профил (високи нива на лошия холестерол), смущения в храносмилателния тракт. Проведено през 2013 г. онлайн проучване сред 2700 мъже сочи, че 30% от респондентите на възраст между 36 и 45 години имат симптоми за проблем с простатата. Затова мъжете над 50 години задължително трябва да взимат профилактично добавка за простатата, особено в случай че в семейството си имат подобен проблем при родител, брат и т.н. Активно спортуващите е добре да "подхранват" ставите си с подходящата добавка. Жените - да имат предвид риска от остеопороза и да се профилктират с калций над определена възраст. И това са съвсем основни потребности, на практика има още много заболявания, за които е нужна профилактика.

Смятате ли, че потребителите четат достатъчно етикетите или не, имат ли изисквания към качеството, начина на производство, състава на добавките, които използват?
- Потребителите четат все повече за съставките на определен продукт и определено се притесняват, ако възникне проблем с качеството. Затова запазена марка на "Валмарк България" е високото качество на продуктите, произведени по GMP стандарт (за добра производствена практика). Стандартът поставя поредица от строги изисквания към хигиената, персонала, оборудването и технологиите и е нормативно задължителен за производството на всички лекарства. А "Валмарк" го прилага не само за лекарствените продукти, но и за хранителните добавки.



По какъв начин Агенцията по храните контролира пазара и полезно ли е това за потребителите?
- Агенцията по храните контролира пазара, но е важно и какъв е законът. А той и наредбите, регулиращи хранителните добавки, са либерални, заимствани са от европейските директиви, режимът за регистрация е уведомителен. Да, но в Европ, самоконтролът е начин на живот и работа, докато в България все още се опитваме да спестим. Агенцията по храните прави проверки на местата на продажба и при производителите, но е важно действията им да са систематични и последователни, а не на принципа "масова акция" веднъж в годината или веднъж на 2-3 години.
 
Текстът е част от специалното издание "Здраве" на в. "Капитал Daily".

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Рекламни провокации Рекламни провокации

Колко конкретни могат да бъдат телевизионните клипове и възможно ли е да не се прекрачва границата на добрия вкус

17 апр 2020, 2789 прочитания

Слънчевият витамин 2 Слънчевият витамин

Недостигът или липсата на витамин D водят до нежелани последствия за организма

8 фев 2020, 4151 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Здраве" Затваряне
Застрахователни сътресения

Прелицензирането на здравните фондове засега не доведе до силен ръст или спад на потребителския интерес, а проблеми в системата продължават да измъчват компаниите

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10