Усещане за нежна кожа

Продажбите на козметика достигнаха 150 млн. лв. и през миналата година бележат малък ръст

Годините на кризата се превърнаха в рай за клиентите - за да преодолеят спада в търсенето, производителите намалиха цените и започнаха да правят повече промоции и подаръци.
Годините на кризата се превърнаха в рай за клиентите - за да преодолеят спада в търсенето, производителите намалиха цените и започнаха да правят повече промоции и подаръци.
Годините на кризата се превърнаха в рай за клиентите - за да преодолеят спада в търсенето, производителите намалиха цените и започнаха да правят повече промоции и подаръци.    ©  shutterstock
Годините на кризата се превърнаха в рай за клиентите - за да преодолеят спада в търсенето, производителите намалиха цените и започнаха да правят повече промоции и подаръци.    ©  shutterstock

Упорита работа, за да се преодолеят следите от акнето, червенините, усещането за сухота и лющене на кожата, тъмните кръгове под очите и първите вдлъбнатини, резултат от времето и лошия въздух. Това е по-дългото или кратко занимание на около една четвърт от населението, което по данни на лекарите определя кожата си като чувствителна или има медицински проблем. В тази област всяка година се създават десетки нови продукти в един специален сегмент – дермокозметиката. Това са продукти, които се продават само в аптеките, със специална консултация или по предписание от лекар. Според участниците на пазара няма точна статистика за продажбите на козметика. "Те при всички случаи са над 150 млн. лв., като дермокозметиката има обороти от 50 млн. лв.", коментира Николай Костов, съсобственик на аптеки "Ремедиум", които са фокусирани върху продажбите на козметика и през тях минават около 10% от покупките. Изчисленията му показват, че през миналата година има около 5% ръст на национално ниво. Според него освен на активностите на компаниите ръстът се дължи и на новите аптеки в централната част на София и големите градове, както и новите обекти в моловете и големите търговски центрове, в които основно се продава дермокозметика.

"Тенденциите продължават да бъдат положителни за тази категория продукти, а развитието на пазара на дермокозметика расте, но вече с по-умерени темпове. Изключително силна е концентрацията на продажби в някои от най-големите вериги аптеки, които успяват да обединят приблизително 65% от общите продажби", допълва Калоян Николов, управител на "Дермикос", вносител на Nuxe, Uriage и др.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал