С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
24 май 2019, 11:57, 7102 прочитания

Фармацевтичният пазар забави ръста си

В София се извършват 28% от продажбите на лекарства

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
№ - 8.1 Walmark

Десислава Райчинова-Митева, управител на "Walmark България"



Целта ни и тази година е ръст около и малко под двуцифрения. Тъй като сме най-големите на пазара на хранителни добавки в България, то и ръстовете ни са по-скоро скромни, но систематични през годините, a трендовете на развитие в обем и стойност - устойчиви.


Имаме установени марки, за които работим целенасочено, разширявайки гамата им, подобрявайки състава, формата или и двете. Най-силни сме в грижата за женското здраве с доказалия се лидер уринал, в грижата за мъжкото здраве с лидера в сегмента простенал перфект, в детските мултивитамини с любимите на децата "Марсианци", значими сме в грижата за ставите с проензи, заемаме отлични позиции с новото болкоуспокояващо лекарство етриксенал, както и, разбира се, класиката за памет и кръвооросяване гинкоприм макс.

През изминалата година внедрихме нови предложения за специфични подсегменти на големи категории, в които сме с водещите марки – това са например уринал нефро, който благоприятства функция на бъбреците и цялостната отделителна система, а също и простенал найт, който в допълнение на адекватна грижа за мъжкото здраве подпомага и пълноценния нощен сън. Обновихме и засилихме гамата продуктите за детски имунитет с новите "Марсианци" ProImun и ProImun Akut.

Портфолиото на компанията възлиза вече на над 110 продукта, но разширяването й не е самоцел. Всяко ново предложение, което въвеждаме на пазара, трябва първо да отговори на два основни изисквания – да носи нова/допълнителна добавена стойност на потребителя и да има ниво на рентабилност, което да го прави икономически смислено.



Регулацията на цените на лекарства без рецепта на практика не ни се отрази, тъй като имаме две марки, които са ОТС, септофорт в сегмента за настинки и грип и новия продукт в сегмента на болкоуспокояващите лекарства – етриксенал с активна съставка напроксен. И двата сегмента са кървави откъм конкуренция и цени, но при нас имаме ясна политика на ценообразуване и ценово позициониране на марките и не целим повишение на цените всяка година. В този смисъл новата регулация не се отрази на показателите ни.

Що се отнася до регулацията на хранителните добавки, там е по-либерално, но смятам, че това е по-объркващо както за участниците на пазара, така и за самия регулатор – БАБХ. Не че е нужна друга, по-строга регулация от сегашния режим на нотификация и отговорност на производителя, но понякога е трудно да се изясни как точно да се спазва законът, остава място за тълкуване и интерпретация от страна на компаниите и регулатора. Това създава прецеденти, някои компании да получат одобрена нотификация на съставки, които на практика не са в забранения списък, но и не са ясно регламентирани. Ето такъв е примерът с многообещаващия CBD (canabidioil) от индустриалния коноп – разрешен е, но не е съвсем ясно дали, докога и при какви конкретни условия. Трябва да отбележа, че и администрацията в БАБХ също много се разви професионално и се работи в една посока с бизнеса, което е много ценно.

Прогнозата ми за развитие на пазара на ОТС лекарства и хранителни добавки е, че пазарът ще расте с минимум 7-8%.

Причините са ясни и те са свързани с проблемите в доболничната и болничната помощ, с нуждата на пациентите с хронични заболявания да подкрепят организма си с добавки, със засилените тенденции най-вече сред младите хора за здравословен начин на живот – това определено се превръща в новата мода мания, и не на последно място, все по-високата образованост на хората относно ползите от подкрепящи и/или лекуващи хранителни добавки и лекарства без рецепта.

Продуктите на "Валмарк" са добре оценени от българската аудитория. След 15 години на пазара мнозинството от брандовете на компанията се радват на висока популярност и доверие. Вярвам, че отличното съотношение цена - качество, доказаната ефективност и разнообразното портфолио, адресиращо ключови нужди на потребителите, са предпоставки за устойчив ръст и занапред.

Има, разбира се, и ограничения на българския пазар и основното сред тях е свързано със сериозната демографска криза в България. Отражение дават и покупателната способност на потребителите, както и по-дългосрочните промени в нагласите на хората.

Здраве

Текстът е част от специалното издание "Здраве", което се разпространява заедно със седмичния "Капитал" в периода 24-30 май.

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Магнезият – решаващият минерал за човешкото тяло 4 Магнезият – решаващият минерал за човешкото тяло

Около 85% от бременните и над 60% от общото население страдат от дефицит на магнезий

24 дек 2019, 11410 прочитания

Здравеопазването не е разход 1 Здравеопазването не е разход

България има нужда от система, способна да проследява, обобщава и анализира конкретните резултати от лечението на пациента

22 дек 2019, 2435 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Здраве" Затваряне
App-ове за здраве

Следенето на калориите, бягането, фитнесът и качествената почивка вече минават през смартфоните

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10