С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
24 май 2019, 11:57, 5999 прочитания

Фармацевтичният пазар забави ръста си

В София се извършват 28% от продажбите на лекарства

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
№ - 8.1 Walmark

Десислава Райчинова-Митева, управител на "Walmark България"



Целта ни и тази година е ръст около и малко под двуцифрения. Тъй като сме най-големите на пазара на хранителни добавки в България, то и ръстовете ни са по-скоро скромни, но систематични през годините, a трендовете на развитие в обем и стойност - устойчиви.


Имаме установени марки, за които работим целенасочено, разширявайки гамата им, подобрявайки състава, формата или и двете. Най-силни сме в грижата за женското здраве с доказалия се лидер уринал, в грижата за мъжкото здраве с лидера в сегмента простенал перфект, в детските мултивитамини с любимите на децата "Марсианци", значими сме в грижата за ставите с проензи, заемаме отлични позиции с новото болкоуспокояващо лекарство етриксенал, както и, разбира се, класиката за памет и кръвооросяване гинкоприм макс.

През изминалата година внедрихме нови предложения за специфични подсегменти на големи категории, в които сме с водещите марки – това са например уринал нефро, който благоприятства функция на бъбреците и цялостната отделителна система, а също и простенал найт, който в допълнение на адекватна грижа за мъжкото здраве подпомага и пълноценния нощен сън. Обновихме и засилихме гамата продуктите за детски имунитет с новите "Марсианци" ProImun и ProImun Akut.

Портфолиото на компанията възлиза вече на над 110 продукта, но разширяването й не е самоцел. Всяко ново предложение, което въвеждаме на пазара, трябва първо да отговори на два основни изисквания – да носи нова/допълнителна добавена стойност на потребителя и да има ниво на рентабилност, което да го прави икономически смислено.



Регулацията на цените на лекарства без рецепта на практика не ни се отрази, тъй като имаме две марки, които са ОТС, септофорт в сегмента за настинки и грип и новия продукт в сегмента на болкоуспокояващите лекарства – етриксенал с активна съставка напроксен. И двата сегмента са кървави откъм конкуренция и цени, но при нас имаме ясна политика на ценообразуване и ценово позициониране на марките и не целим повишение на цените всяка година. В този смисъл новата регулация не се отрази на показателите ни.

Що се отнася до регулацията на хранителните добавки, там е по-либерално, но смятам, че това е по-объркващо както за участниците на пазара, така и за самия регулатор – БАБХ. Не че е нужна друга, по-строга регулация от сегашния режим на нотификация и отговорност на производителя, но понякога е трудно да се изясни как точно да се спазва законът, остава място за тълкуване и интерпретация от страна на компаниите и регулатора. Това създава прецеденти, някои компании да получат одобрена нотификация на съставки, които на практика не са в забранения списък, но и не са ясно регламентирани. Ето такъв е примерът с многообещаващия CBD (canabidioil) от индустриалния коноп – разрешен е, но не е съвсем ясно дали, докога и при какви конкретни условия. Трябва да отбележа, че и администрацията в БАБХ също много се разви професионално и се работи в една посока с бизнеса, което е много ценно.

Прогнозата ми за развитие на пазара на ОТС лекарства и хранителни добавки е, че пазарът ще расте с минимум 7-8%.

Причините са ясни и те са свързани с проблемите в доболничната и болничната помощ, с нуждата на пациентите с хронични заболявания да подкрепят организма си с добавки, със засилените тенденции най-вече сред младите хора за здравословен начин на живот – това определено се превръща в новата мода мания, и не на последно място, все по-високата образованост на хората относно ползите от подкрепящи и/или лекуващи хранителни добавки и лекарства без рецепта.

Продуктите на "Валмарк" са добре оценени от българската аудитория. След 15 години на пазара мнозинството от брандовете на компанията се радват на висока популярност и доверие. Вярвам, че отличното съотношение цена - качество, доказаната ефективност и разнообразното портфолио, адресиращо ключови нужди на потребителите, са предпоставки за устойчив ръст и занапред.

Има, разбира се, и ограничения на българския пазар и основното сред тях е свързано със сериозната демографска криза в България. Отражение дават и покупателната способност на потребителите, както и по-дългосрочните промени в нагласите на хората.

Здраве

Текстът е част от специалното издание "Здраве", което се разпространява заедно със седмичния "Капитал" в периода 24-30 май.

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Моля, изчакайте пред кабинета... Или как да намалим стреса и тревожността у пациентите Моля, изчакайте пред кабинета... Или как да намалим стреса и тревожността у пациентите

Болничният информационен канал ON HEALTH достига до над 100 хил. пациенти месечно

3 юни 2019, 1755 прочитания

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Здраве" Затваряне
App-ове за здраве

Следенето на калориите, бягането, фитнесът и качествената почивка вече минават през смартфоните

Още от Капитал
Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10