С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
3 юни 2019, 16:00, 1660 прочитания

Моля, изчакайте пред кабинета... Или как да намалим стреса и тревожността у пациентите

Болничният информационен канал ON HEALTH достига до над 100 хил. пациенти месечно

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
За пациента чакането пред лекарския кабинет често се оказва доста скучно и изнервящо, времето минава бавно, а възможностите за забавление са ограничени до няколко медицински брошури, списания отпреди пет-шест месеца и книжки за оцветяване за деца. Само по себе си очакването преди преглед може да бъде особено стресиращо както за пациентите, така и за техните придружители. Те са напрегнати, тревожни и неспокойни, от една страна, от мисълта за заболяването си, а от друга - от големите опашки пред кабинета в очакване на срещата с доктора.
Именно ескалацията на стреса и тревожността у пациентите обуславят нуждата от разсейване и създаването на позитивна нагласа, а оттам и справянето с негативните последици от чакането пред кабинета.

Освен с все по-съвременните си медицински услуги през последните пет години болниците и медицинските центрове в България предлагат на посетителите


уникално информационно съдържание

- над 100 хил. пациенти месечно в десетки български болници се информират от болничния информационен канал ON HEALTH, който се излъчва на специализирани екрани в чакалните пред лекарските кабинети.

Докато наблюдават информационния канал, времето на пациентите минава неусетно, а те и техните близки са по-спокойни. Каналът създава топла и приветстваща атмосфера, пациентите се чувстват като у дома си пред телевизора, гледат с интерес забавните предавания, четат и обсъждат здравните съвети, като за момент стресът и притеснението от болестта и лечението остават на заден план.



Проектът за болничен информационен канал ON HEALTH е единствен по рода си в България и е реализиран за пръв път в болница "Аджибадем Сити клиник Токуда" в София преди пет години от компания, специализираща в дигитални комуникации. Последната година

каналът разширява излъчването си и в най-големите лечебни заведения

и медицински центрове в София, Пловдив, Стара Загора, Видин, Ямбол, Велико Търново и Варна. Но с това разширяването не спира и през следващите два месеца той ще бъде достъпен още в клиники в Бургас, Плевен и Русе. Тенденцията е каналът да се развие до над 150 екрана и да достига до повече от 160 хил. души на месец.
Мисията на информационния канал ON HEALTH е да доставя специфично съдържание - информиращо, забавляващо, обучаващо. Паралелно с това съдържанието е актуално, навременно, регионално диверсифицирано и социално отговорно. Забавните и интересни материали отвличат вниманието за определен момент, което значително намалява усещането за стрес и притеснение, преди пациентът да влезе в кабинета или докато придружител изчаква приятел или роднина в чакалнята.

Наред с това информацията, излъчвана на екраните, цели в някаква степен да

"обучава" и "възпитава" в здравна култура

и поведение. Това включва превантивни здравни съвети, календар за ваксинации и имунизации, отговори на често задавани здравни въпроси, съвети за предпазване от инциденти, информация за права на пациентите, здравни индекси за мигрена, артрит, грип и алергии, свързани с промени във времето, и съвети за действие.

Пациентите много често са изправени пред напрежение, свързано с посещението им в клиниката. Според проучване подобен канал може да намали усещането за "загубено време" с над 35%, т.е. 30-минутно чакане пред кабинета ще се усети като 20-минутно. Подобен феномен не само намалява усещането за дългото чакане, но и спомага за това пациентите да се чувстват по-спокойни и сигурни преди срещата с лекаря.

Според проучванията на ON HEALTH сред зрителите на канала те получават много нова информация и подчертават ползите от него в няколко аспекта. Първият е, че

гледането му подобрява впечатленията и изживяването за пациентите

и осигурява по-спокойна среда за работа на медицинския екип. Освен това той е изключително полезен както за посетителите, така и за болницата, защото предоставя информация за водещите специалисти и всички предлагани от болницата медицински услуги, методи и нововъведения. Според зрителите му каналът им помага със съвети и любопитни факти и ги "възпитава" в здравословен начин на живот, информира ги какви профилактични прегледи трябва да преминат и какви кампании за безплатни прегледи съществуват в момента.

Не е лесно да го признаем - повечето пациенти не са доволни от опита си в здравеопазването. Те са уморени от чувството, че са само поредният номер, а не действително човешко същество. Пациентите искат по-малки срокове на изчакване или поне по-комфортно и неусетно чакане пред лекарския кабинет. Дигиталното бъдеще променя изцяло пациентското преживяване, в което каналът ON HEALTH налага нови стандарти за комуникация и взаимодействие между пациента и доставчиците на здравни услуги.

"В желанието си да предоставяме качествено съдържание за аудиторията на информационния канал интегрираме рубрики и публикации от най-актуалните интернет сайтове. Ние си партнираме с водещите информационни портали в България и излъчваме съдържание от тях, като това става напълно автоматизирано. Така новините са актуални и "горещи" в момента, в който ги излъчваме при нас."

"В допълнение, ние предоставяме на нашите партньори възможност в лицето на този мощен инструмент да представят в своята клиника персонална информация, свързана с новостите в медицинските услуги, които предоставят, технологиите и екипа от лекари, който стои зад тях в медицинското заведение."

Концепцията ни с фокус върху пациента

има и още едно изключително предимство. То е за нашите партньори, които искат и рекламират в канала - рекламните спотове, излъчвани между интересното съдържание, достигат изключително ефективно и ненатрапчиво до крайната си цел – пациентите. Нашите проучвания показват, че 78% от зрителите на канала възприемат позитивно рекламните послания в него.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"ФЬОНИКС Фарма" – предпочитаният партньор за здравни услуги в България "ФЬОНИКС Фарма" – предпочитаният партньор за здравни услуги в България

Николай Колев, Управляващ директор и Председател на УС на "ФЬОНИКС Фарма":

3 юни 2019, 2810 прочитания

Майчино-феталната медицина цели да предотврати усложнения при рискова бременност Майчино-феталната медицина цели да предотврати усложнения при рискова бременност

С новите изследвания животозастрашаващите състояния за майката и плода се установяват и лекуват навреме

1 юни 2019, 2980 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Здраве" Затваряне
По-щастлив и пълноценен живот чрез предизвикана еволюция в здравеопазването. Мисията възможна!

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов