С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 юни 2019, 16:00, 1805 прочитания

Моля, изчакайте пред кабинета... Или как да намалим стреса и тревожността у пациентите

Болничният информационен канал ON HEALTH достига до над 100 хил. пациенти месечно

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
За пациента чакането пред лекарския кабинет често се оказва доста скучно и изнервящо, времето минава бавно, а възможностите за забавление са ограничени до няколко медицински брошури, списания отпреди пет-шест месеца и книжки за оцветяване за деца. Само по себе си очакването преди преглед може да бъде особено стресиращо както за пациентите, така и за техните придружители. Те са напрегнати, тревожни и неспокойни, от една страна, от мисълта за заболяването си, а от друга - от големите опашки пред кабинета в очакване на срещата с доктора.
Именно ескалацията на стреса и тревожността у пациентите обуславят нуждата от разсейване и създаването на позитивна нагласа, а оттам и справянето с негативните последици от чакането пред кабинета.

Освен с все по-съвременните си медицински услуги през последните пет години болниците и медицинските центрове в България предлагат на посетителите


уникално информационно съдържание

- над 100 хил. пациенти месечно в десетки български болници се информират от болничния информационен канал ON HEALTH, който се излъчва на специализирани екрани в чакалните пред лекарските кабинети.

Докато наблюдават информационния канал, времето на пациентите минава неусетно, а те и техните близки са по-спокойни. Каналът създава топла и приветстваща атмосфера, пациентите се чувстват като у дома си пред телевизора, гледат с интерес забавните предавания, четат и обсъждат здравните съвети, като за момент стресът и притеснението от болестта и лечението остават на заден план.



Проектът за болничен информационен канал ON HEALTH е единствен по рода си в България и е реализиран за пръв път в болница "Аджибадем Сити клиник Токуда" в София преди пет години от компания, специализираща в дигитални комуникации. Последната година

каналът разширява излъчването си и в най-големите лечебни заведения

и медицински центрове в София, Пловдив, Стара Загора, Видин, Ямбол, Велико Търново и Варна. Но с това разширяването не спира и през следващите два месеца той ще бъде достъпен още в клиники в Бургас, Плевен и Русе. Тенденцията е каналът да се развие до над 150 екрана и да достига до повече от 160 хил. души на месец.
Мисията на информационния канал ON HEALTH е да доставя специфично съдържание - информиращо, забавляващо, обучаващо. Паралелно с това съдържанието е актуално, навременно, регионално диверсифицирано и социално отговорно. Забавните и интересни материали отвличат вниманието за определен момент, което значително намалява усещането за стрес и притеснение, преди пациентът да влезе в кабинета или докато придружител изчаква приятел или роднина в чакалнята.

Наред с това информацията, излъчвана на екраните, цели в някаква степен да

"обучава" и "възпитава" в здравна култура

и поведение. Това включва превантивни здравни съвети, календар за ваксинации и имунизации, отговори на често задавани здравни въпроси, съвети за предпазване от инциденти, информация за права на пациентите, здравни индекси за мигрена, артрит, грип и алергии, свързани с промени във времето, и съвети за действие.

Пациентите много често са изправени пред напрежение, свързано с посещението им в клиниката. Според проучване подобен канал може да намали усещането за "загубено време" с над 35%, т.е. 30-минутно чакане пред кабинета ще се усети като 20-минутно. Подобен феномен не само намалява усещането за дългото чакане, но и спомага за това пациентите да се чувстват по-спокойни и сигурни преди срещата с лекаря.

Според проучванията на ON HEALTH сред зрителите на канала те получават много нова информация и подчертават ползите от него в няколко аспекта. Първият е, че

гледането му подобрява впечатленията и изживяването за пациентите

и осигурява по-спокойна среда за работа на медицинския екип. Освен това той е изключително полезен както за посетителите, така и за болницата, защото предоставя информация за водещите специалисти и всички предлагани от болницата медицински услуги, методи и нововъведения. Според зрителите му каналът им помага със съвети и любопитни факти и ги "възпитава" в здравословен начин на живот, информира ги какви профилактични прегледи трябва да преминат и какви кампании за безплатни прегледи съществуват в момента.

Не е лесно да го признаем - повечето пациенти не са доволни от опита си в здравеопазването. Те са уморени от чувството, че са само поредният номер, а не действително човешко същество. Пациентите искат по-малки срокове на изчакване или поне по-комфортно и неусетно чакане пред лекарския кабинет. Дигиталното бъдеще променя изцяло пациентското преживяване, в което каналът ON HEALTH налага нови стандарти за комуникация и взаимодействие между пациента и доставчиците на здравни услуги.

"В желанието си да предоставяме качествено съдържание за аудиторията на информационния канал интегрираме рубрики и публикации от най-актуалните интернет сайтове. Ние си партнираме с водещите информационни портали в България и излъчваме съдържание от тях, като това става напълно автоматизирано. Така новините са актуални и "горещи" в момента, в който ги излъчваме при нас."

"В допълнение, ние предоставяме на нашите партньори възможност в лицето на този мощен инструмент да представят в своята клиника персонална информация, свързана с новостите в медицинските услуги, които предоставят, технологиите и екипа от лекари, който стои зад тях в медицинското заведение."

Концепцията ни с фокус върху пациента

има и още едно изключително предимство. То е за нашите партньори, които искат и рекламират в канала - рекламните спотове, излъчвани между интересното съдържание, достигат изключително ефективно и ненатрапчиво до крайната си цел – пациентите. Нашите проучвания показват, че 78% от зрителите на канала възприемат позитивно рекламните послания в него.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Комплекс GORA Комплекс GORA

GORA се намира в най-динамично развиващия се район на град София - "Хладилника"

22 ное 2019, 1737 прочитания

"ФЬОНИКС Фарма" – предпочитаният партньор за здравни услуги в България "ФЬОНИКС Фарма" – предпочитаният партньор за здравни услуги в България

Николай Колев, Управляващ директор и Председател на УС на "ФЬОНИКС Фарма":

3 юни 2019, 3828 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Здраве" Затваряне
По-щастлив и пълноценен живот чрез предизвикана еволюция в здравеопазването. Мисията възможна!

Още от Капитал
Бъдещият софийски жк "Галакси"

Срещу необявена цена "Галакси инвестмънт груп" стана собственик на най-големия парцел за строителство в рамките на София

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10