Да търсим работещи, а не измислени зелени решения

Красимир Атанасов

Най-радостното в нашия скромен дебат е, че всички участници се обединяват около зелената идея по един или друг начин. Повечето от поставените въпроси атакуват редица недомислици относно зелената тема в нашата държава. Действителност, към която не мога да бъда безразличен. Смешно е налозите за най-замърсяващите автомобили да са на текущите нива (т.е. по-ниски от тези на чистите). Звучи парадоксално да наказваме по-ефективните автомобили за това, че харчат по-малко и замърсяват по-малко. Примери за подобни недоумици има много и те лесно и бързо могат да бъдат адресирани с решения.

Дотук с лесното "ДА". Много от хората поне заявяват, че са готови да плащат, но нека да надникнем колко е голяма тази сметка. Да приемем, че у нас има грубо 2 млн. автомобила. Ако вземем приблизителното изчисление на модератора Илин Станев 20 хил. лв като размер на субсидията, за да подменим всички автомобили ще ни трябват 40 млрд. лв. Или всеки български гражданин трябва да отдели близо 6 хил. лв само за субсидията. В допълнение ще ни трябва "зелените" АЕЦ и ТЕЦ, за да осигуряваме електричеството, което поставя доста въпросителни относно крайния парников ефект. Всичко това започва да заприличва на любимия ни похват да се опитваме да решим един проблем със създаване на друг.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал