Страшна история

Огромна част от българските новини, може да бъде сведена до пет основни мита

Някога, толкова някога, че хората още са живеели в пещери, те се събирали около огъня вечер и си разказвали истории. Знаем за това от рисунките по опушените каменни стени - гордеели са се с разказите за смели ловци, плакали са на истории за любовта и са се приближавали по-близо до огъня, уплашени от страшните бедствия, които могат да ги връхлетят изневиделица.

Днес, десетки хиляди години по-късно, хората пак обичат същото – да слушат и разказват интересни истории. Разликата е единствено в това, че сега те не се разказват само край огъня - може да ги чуеш, видиш и прочетеш по различни начини.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
50 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    1111
    • - 4
    • + 73

    Статията е хубава и обективна. Няма коментари и това показва отношението към добрите новини.

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    Bodensee
    • - 5
    • + 47

    Хубава статия! Но отговорите, които авторът търси, са му пред пъпа. Хората, които притежават медии БГ имат винаги и паралелен бизнес. Затова и няма обективност, има само интерес!

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-?
    Bobo
    • - 2
    • + 70

    Интересна статия.

    Автора, забрави обаче някои други основни аспекти от задачите на "медиите", просто приемаш за даденост, че "медиите", са добронамерени, към своите потребители, а това не е задължително така:
    да информират(1), забавляват(2) и образоват(3)....

    4.Да дезинформират и манипулират в интерес на...
    (почти като (1), само че с обратен знак)
    5.Да досаждат и отвращават за да се отклони вниманието от....в интерес на....
    (алтернатива на приятната диверсия, която на практика е точка (2))
    6.Да дресират и програмират, пак в интерес на...
    (и това си е вид образоване, като в (3))

    Общо взето, точно заради 4,5 и 6 могат да се наблюдават и митовете, за които пише в статията.
    Какво мислите, че може реално да се направи по въпроса, за да има повече 1,2 и 3 ?

    Нередност?
  • 4
    Avatar :-|
    koledna az
    • - 7
    • + 39

    Много интересен анализ. Малко смешен, малко тъжен, но много приятен за четене.

    Нередност?
  • 5
    Avatar :-|
    да де
    • - 4
    • + 25

    Отнася се за хора, които вярват на вестници и ТВ. Има и такива хора, дето ги пущаме тия дивотии покрай ушите си. Единствения смислен вестник остана Стършел.

    Нередност?
  • 6
    Avatar :-|
    Боко
    • - 2
    • + 33

    много добър анализ, ето защо бг медии почти не консумирам - телевизии изцяло НЕ, печатни издания почти никакви, само няколко сайта от време на време

    Нередност?
  • 7
    borislavb avatar :-P
    Борислав Борисов
    • - 3
    • + 48

    Браво! Не помня откога чакам някой да се сети да напише този анализ.

    Нередност?
  • 8
    Avatar :-|
    Jeeves
    • - 28
    • + 28

    Не знам г-н Лазаров къде е учил теория, но всеки, който има представа от историята на журналистиката, знае, че от времето на Йозеф Полицер целта на медиите е да продават аудитория на рекламодателите си. Колкото до "информирането, забавляването и образоването", това, според П. Г. Удхаус, е целта на един светски разговор.

    Нередност?
  • 9
    Avatar :-|
    Владо
    • - 75
    • + 10

    Примитивен поглед, ниска топка, слаба ракия, афиф статия.
    Многото писане не значи автоматично добавяне на съдържание.
    Плащането е било извършено на знак...

    Нередност?
  • 10
    boshnakova avatar :-|
    Boshnakova
    • - 2
    • + 39

    Може би точно както всеки народ си заслужава управниците, така си заслужава и медиите. Защото ако хората не искаха такива медии, нямаше да ги консумират на големи порции.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал