От стартираща компания за стартиращи компании

Съоснователят на Appzio и финалист в Next Generation 2018 Бранимир Парашкевов пред "Капитал"

"Успехът е нещо, което постоянно трябва да се гради, не е нещо, което, като го достигнеш, даможеш да го задържиш от само себе си", казва Бранимир Парашкевов
"Успехът е нещо, което постоянно трябва да се гради, не е нещо, което, като го достигнеш, даможеш да го задържиш от само себе си", казва Бранимир Парашкевов
"Успехът е нещо, което постоянно трябва да се гради, не е нещо, което, като го достигнеш, даможеш да го задържиш от само себе си", казва Бранимир Парашкевов
"Успехът е нещо, което постоянно трябва да се гради, не е нещо, което, като го достигнеш, даможеш да го задържиш от само себе си", казва Бранимир Парашкевов

Профил

Бранимир Парашкевов е завършил езикова гимназия в Русе, след което учи в Американския университет в България. Има и магистърска степен по маркетинг от Aston University в Англия. Започва професионалния си път, като записва промо аудио и т.нар. шапки за радиото на AUBG, но впоследствие се отдава на маркетинга. Без никакъв опит е одобрен за работа в естонската компания Fortumo, която с годините постепенно става една от водещите в света платформи за монетизация на дигитални услуги. През 2014 г. заедно с финландския предприемач Тимо Райло и състудента си Симеон Митев започват да разработват Appzio – иновативна платформа, с която стартъпи и корпорации могат да автоматизират процеса по разработка на собствено мобилно приложение. Тази година Бранимир Парашкевов се нареди сред 11-те финалисти в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation, организиран от "Капитал" и "Кариери".

Компанията

Компанията стартира със собствено финансиране от около 200 000 евро, след което привлича средства от фондове за подкрепа на стартъпи, като Eleven инвестира 100 000 евро в нея. Един от първите клиенти на Appzio е международната корпорация Readers Digest. През 2017 г. за партньор ги избира и най-голямата българска банка Уникредит Булбанк, за която в рамките на по-малко от седмица създават бета вариант за приложение за вътрешна употреба. Днес Appzio помага на компании от цял свят да стартират свой собствен app, а 70% от клиентите й са стартиращи компании.

Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал