Записки по българските магистрали

Записки по българските магистрали

Как "Автомагистрали" обяви медийна независимост

5981 прочитания

© Цветелина Белутова


Пресцентърът на Министерството на регионалното развитие не е особено вълнуващо нещо. От години изявите му се свеждат до кратки послания във връзка с отварянето на дадена пътна отсечка, придружено най-често със снимка на хора в костюми, поп и менче. Ето защо, когато на 1 юни оттам пристигна новината, че новият министър Виолета Комитова изпраща 84 проекта за свлачища на АДФИ и НАП, това беше направо сигнал за въстание.

На следващия ден пристигна още по-бомбастично заглавие - "Предстоят нови разкрития за случващото се в "Автомагистрали". Вятърът на промяната явно задуха и в подчинените пресцентрове, защото на 4 юни за първи път в историята в прессъобщение от Агенция "Пътна инфраструктура" се появи нотка на възмущение. Заедно с новината, че новият шеф е инспектирал ремонта на магистрала "Тракия" и "Марица" и е открил нередности, АПИ констатира, че "проектантът на обекта се е държал неуважително". "Няма да се плаща за недобре свършена работа", отсече пресцентърът на МРРБ на следващия ден.

Работата ескалира до логичния завършек: на 8 юни пресцентърът оповести, че министър Комитова е сменила цялото ръководство на "Автомагистрали" - подчиненото дружество, от което изтекоха милиарди левове към частни компании.

С това войната изглеждаше приключила. Но не би.

Единственият пресцентър, който остана извън контрола на Комитова - този на самото "Автомагистрали", обяви независимост. На 7 юни той внезапно избълва цели 5 съобщения - за сравнение, за цялата 2020 г. съобщенията бяха 4. С това епистоларно възраждане неизвестният автор искаше да покаже, че дружеството не е изгубило парите, които държавата му е превела, и нещо повече: "Основната цел на "Автомагистрали" ЕАД е да се развива все повече в сферата на пътното строителство и поддръжката", заяви гордо пресцентърът.

Новото ръководство на дружеството се опита да влезе в сградата и да вземе контрола, но старото в лицето на изпълнителния директор Стоян Беличев организира отпор и не ги допусна. Започна тиха обсада.

На 15 юни Беличев изпрати парламентьор - пресцентърът му оповести "Отворено писмо", в което да отговори на обвиненията на Комитова, че не напуска. "Обръщам внимание, че не сме разговаряли на тази тема и никога не съм отказвал сътрудничество", заяви магистралният болярин. Новото ръководство не е вписано в Търговския регистър, основателно отбеляза той и показа писмо, с което Комитова е отрязала основната му снабдителна линия - забрана към банките да му позволяват разпореждане със сметките на дружеството.

Пресцентърът на МРРБ реагира моментално - още същия ден беше разпространено Отворено писмо в отговор на отвореното писмо. "Въпреки платените за магистралата от Боаза до Търговище суми в размер на 1.8 млрд. лева магистрала няма. Няма даже проект - само паркинг за частна фирма... Установени са и "дребни" нередности за 220 милиона лева по укрепване на несъществуващи свлачища. Дай боже, поне всичко по пътя Видин - Ботевград в участъка от Макреш до Монтана да е законно. Дано, ама надали...", се казваше в писмото, където вече съвсем беше изоставен сухият стил.

Беличев и Комитова са се видели, информира победоносно МРРБ малко по-късно и директорът е обещал "приемственост". Още на следващия ден обаче васалният пресцентър отказа да свали знамената. "Новото ръководство още не е подадено за вписване", сухо отбеляза той.

Явно нещата скоро няма да се върнат към менчетата.

Пресцентърът на Министерството на регионалното развитие не е особено вълнуващо нещо. От години изявите му се свеждат до кратки послания във връзка с отварянето на дадена пътна отсечка, придружено най-често със снимка на хора в костюми, поп и менче. Ето защо, когато на 1 юни оттам пристигна новината, че новият министър Виолета Комитова изпраща 84 проекта за свлачища на АДФИ и НАП, това беше направо сигнал за въстание.

На следващия ден пристигна още по-бомбастично заглавие - "Предстоят нови разкрития за случващото се в "Автомагистрали". Вятърът на промяната явно задуха и в подчинените пресцентрове, защото на 4 юни за първи път в историята в прессъобщение от Агенция "Пътна инфраструктура" се появи нотка на възмущение. Заедно с новината, че новият шеф е инспектирал ремонта на магистрала "Тракия" и "Марица" и е открил нередности, АПИ констатира, че "проектантът на обекта се е държал неуважително". "Няма да се плаща за недобре свършена работа", отсече пресцентърът на МРРБ на следващия ден.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


1 коментар
  • 1
    evpetra avatar :-|
    evpetra

    Обичам епистоларния жанр - понякога може да бъде много забавен, освен че е истински.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Ченге отнесе куцо прасе

Ченге отнесе куцо прасе

За кожата на една мечка

За кожата на една мечка