Александър Дурчев: Приоритет ни е дигиталното развитие на компанията
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Александър Дурчев: Приоритет ни е дигиталното развитие на компанията

Александър Дурчев: Приоритет ни е дигиталното развитие на компанията

Изпълнителеният директор на All Channels Group

10429 прочитания

© Цветелина Белутова


9.2 млн. лв. сбор на приходите на All Channels Group през 2015 г.

Интервюто е част от темата Най-големите рекламни агенции: трудно извоюван ръст, в която "Капитал" представи Топ 20 на рекламните агенции в страната.

Как оценявате развитието на рекламния пазар в България през 2016 г.?

Много приятно изненадан съм от развитието на рекламния пазар. В момента има много сериозен подем от гледна точка на креативност и адекватни за времето решения. През 2016 г. се разви много видимо интеграцията между технология, дигитални подходи и офлайн комуникация, което дава страхотен резултат. Много вярвам, че това е бъдещето - излизането на дигиталното извън средата на интернет и прехвърлянето му в офлайн пространството, как технологиите да работят за марките и продуктите, които промотираме. Всичко това представиха с работата си колегите от NEXT-DC, които абсолютно заслужено получиха нужното признание. Успяват да създават тенденции, които ние ще се опитаме да достигнем и надминем.

Кои са трите предизвикателства пред рекламната индустрия в страната?

Най-голямо предизвикателство за индустрията ще е всички компании да свикнат, че комуникацията няма ограничители, каквито имаше навремето. Всички трябва да имаме много по-широка експертиза. Целият пазар трябва да върви от тясна специализация към интегрирана експертиза. Един PR специалист например трябва да познава инструментите в рекламата, да знае как се планира, как да управлява социалните медии. Същите умения трябва да притежава и един акаунт в рекламна агенция, в дигитална агенция и т.н. Премахването на границите между различните дисциплини започва да се усеща много силно.

Кой е вашият приоритет за 2017 г. в развитието на групата, която управлявате?

Приоритетът ни ще бъде дигиталното развитие на всяко от звената в компанията. От звеното, което се занимава с BTL и събития, през PR до рекламната ни агенция. Всяко от тях трябва да стане много по-дигитално и холистично, да може да предлага интегрирани услуги само, без да разчита на другите компании в групата. Двете линии, които ще развиваме, са интегрираност и digital. Това е дълъг и тежък процес, който по всяка вероятност ще развиваме дори до 2020 г.

На какво се дължи ръстът в приходите ви през 2015 г.?

Първо, на натрупване на експертиза в звената, които създаваме от 2009 г. Оттогава ние преминахме от чисто PR агенция в такава, която интегрира комуникациите. През тези години много активно развиваме четири звена, като всяко от тях започна да развива пазарен дял. Започнахме да реализираме и икономии от мащаба. Втората причина е, че всяко от звената подпомага развитието на другите звена. Всяко звено може да създава собствени кампании и да привлича експерти от другите звена. Това до голяма степен доведе до много рязък ръст в оборотите миналата година. Спечелихме и доста нови клиенти през 2015 г. - например "Мтел", разширихме портфолиото си от проекти с Райфайзенбанк, поехме и част от PR бюджета на бензиностанциите ЕКО. Успяваме да продадем повече експертизи на нашите партньори. Екипът ни също вече е много стикован, някои от мениджърите ни са от 10 години в компанията. Инвестираме ресурси и усилия в това те да могат да управляват самостоятелно звената, които оглавяват.

Какви са очакванията ви за финансовите ви резултати през 2016 г.?

Имаме не толкова голям, но двуцифрен ръст, което за компания на 15 години е много мотивиращо за целия екип. Особено предвид факта, че обстановката е тежка за целия бизнес. Ръстът се дължи на хората в агенцията. Отвъд всичките стратегии и раздвижването на пазара, дължи се основно на хората, с които работим в компанията. Даваме голяма свобода да се взимат решения, ролята на мениджърите и моята е сведена до минимум. Хората се справят абсолютно самостоятелно, взимат решения за стратегията и продуктите на компанията. Всеки участва в развитието и управлението на компанията.

Стефан Дьолае и Иванка Кючукова, директори на Havas Group

Фокусът ни е спечелването на нови клиенти

"Един от приоритетите ни е да осъществим гладко трансформацията на компанията, добавяйки целия бизнес към международната група. Освен това ще се фокусираме върху мотивацията на хората и спечелването на нови клиенти."
9.2 млн. лв. сбор на приходите на All Channels Group през 2015 г.

Интервюто е част от темата Най-големите рекламни агенции: трудно извоюван ръст, в която "Капитал" представи Топ 20 на рекламните агенции в страната.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK