Вие не сте БДЖ
Упражнението със спирането и пускането на влаковете само показа, че малките реформи в БДЖ са невъзможни, а големите - нежелани


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
"БДЖ съкращава половината железничари и 200 влака, ако не си получи субсидията." Изявлението е август 2012 г. и принадлежи на тогавашния изпълнителен директор на компанията Йордан Недев. Съвсем скоро след него държавата, чрез финансовото министерство, даде исканите пари на БДЖ, а влаковете продължиха де се движат. "Спираме 38 влака от 12 януари, още 81 от началото на февруари, и съкращаваме 1500 служители." Изявлението е от януари 2014 г. и принадлежи на сегашния директор на железницата Владимир Владимиров. Дни по-късно стана ясно, че разписанието ще бъде възстановено, а превозвачът ще получи още 40 млн. лв. субсидия.
Хрониката на гръмките заявки за оптимизация в БДЖ е дълга. Схемата е една и съща: заявка за спиране на губещи влакове, заплаха за митинги от синдикатите, сърцераздирателни репортажи в медиите, и накрая заден ход на държавата. Представителите й пък, които и да са те в съответния момент, влизат в ролята на загрижени за "стратегически важната" компания, за съдбите на хилядите железничари и за транспорта на живеещите в малките селца. Този път към картината беше добавен актуалният лозунг "Je suis", подет от младежката структура на БСП. Заедно с нея и управляващите се изкушиха да го издигнат. При толкова силен обществен интерес към БДЖ лесно и изгодно е да кажеш "Je suis", да бръкнеш в хазната и да спреш реформата.Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
16 коментара
Абе тия дето "са БДЖ" що не си купят облигации, емитирани от БДЖ или не участват в увеличение на капитала ама със СОБСТВЕНИ пари?!?
А за синдикатите..., по-долна сган и от политиците, пазят последните бастиони, от които могат да цоцат като БДЖ и държавните компании дето едвам кретат!
Б-езкрайни
Д-ържавни
Ж-елания...
Ето и мнението на икономиста Л. Богданов: shte_vi_plashta_danycite
http://www.clubz.bg/13202-vodesht_ikonomist_a_koj_
И докато е така, няма да имаме никакъв прогрес! Защото всички искаме промяна, но такава дето нас да не ни касае. Всички да се променят, всичко да е по-добре…само мен не ме закачайте...
Да дадат БДЖ на "профсъюзите" - да си ги управляват както намерят за добре!? Но те не искат отговорности и защита на истински интереси, а само да протриват панталоните си в кабинети. Интересно харесва ли им такъв живот?
Развитието на събитията е и поредна илюстрация за "смелоста" на премиера.
Най-кратко казано: Ако искаме да спасим железницата в България трябва да убием БДЖ! Иначе БДЖ ще убие железницата!
Бе потушен един опит БДЖ да стане нормална фирма и да е конкурентно способна.
Щом желецницата не се приватизира от хора на Костов навремето, значи наистина не си струва. Благодарение на страхливци като нашите политици, емблематична за България компания си отива с някакъв мангал за министър и либерасти, които реформират на думи, но не и на дела.
"До четери имесеца."
За пореден път доказахме, че българите не желаем реформи и тази дума е изпразнена от всякакъв смисъл по нашите ширини. Да си припомним опитите на Дянков да въведе малко ред в болниците и броя им беше наречен геноцид и какви протести имаше на митничари и чиновници против преместването им в други градове - все едно щяха да се местят на Северния полюс или в Судан. Затова тук ще си бъде вечно блато- нито хората искат реформи, нито управляващите искат и имат знанията и капацитета за тях.
До коментар [#4] от "pzashev":
Точно така. Промяна искат всички, но други да платят цената. Реформи- да, но други да понеса негативите.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.