44 милиарда лири - толкова е приносът за британската икономика на бранда на монархията според изследването на Brand Finance. Ползите от кралското семейство за икономиката на Острова са значителни, твърди докладът и отбелязва, че диамантеният юбилей на кралицата през 2012 г. е помогнал за увеличаването на приходите с 2.4 милиарда паунда. Когато се отчислят разходите от 1.4 млрд., става ясно, че чистото увеличение за брутния вътрешен продукт (БВП) става 1 милиард лири.
По-добра репутация
Част от британския бизнес също извлича ползи от факта, че са част от т.нар. Royal Warrant scheme и носят кралския герб, като според Brand Finance този принос се оценява на 4 милиарда лири. Монархията оказва положително влияние и на репутацията на тези 850 компании. Това положително влияние е на стойност 400 милиона паунда. Докладът отбелязва различните разходи за кралското семейство (виж таблицата), но благодарение на диамантения юбилей на Елизабет ІІ ще има изключително много ползи, особено в сектора на туризма и свободното време през 2012 г. Дейвид Хейг, изпълнителен директор на Brand Finance, коментира, че монархията е един от най-ценните британски брандове. "Каквито и мнения да има за конституционния принцип, няма съмнение, че институцията на монархията добавя значителни годишни ползи и оказва положително влияние на икономиката в дългосрочен план", казва Хейг. "През по-голямата част от времето на престола кралицата експертно управлява монархията и сега върши много добра работа на международната сцена. Монархията е силна подкрепа за корпоративните брандове, а що се отнася до националния бранд, смятаме, че тя допринася за задачата Великобритания да излезе от рецесията", допълва той.
Материални и нематериални активи
В материалните активи на монархията влизат кралските имоти, херцогствата Ланкастър и Корнуол и кралската колекция, които се оценяват на 18 милиарда лири. Нематериалните активи включват както икономическите ползи, така и разходи. Ползите са увеличените приходи за туризма, приходите от продажби, както и рекламата на страната. Нетното увеличение на БВП, изглежда, потвърждава колко ценен е брандът на монархията дори и през години като 2011 и 2012, белязани от строги антикризисни мерки, твърди Brand Finance | Капитал Daily
44 милиарда лири - толкова е приносът за британската икономика на бранда на монархията според изследването на Brand Finance. Ползите от кралското семейство за икономиката на Острова са значителни, твърди докладът и отбелязва, че диамантеният юбилей на кралицата през 2012 г. е помогнал за увеличаването на приходите с 2.4 милиарда паунда. Когато се отчислят разходите от 1.4 млрд., става ясно, че чистото увеличение за брутния вътрешен продукт (БВП) става 1 милиард лири.
0 коментара