Корона, оценена на 44 млрд. паунда
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Корона, оценена на 44 млрд. паунда

Reuters

Корона, оценена на 44 млрд. паунда

Най-големи ползи от бранда на британската монархия извлича туризмът

2328 прочитания

Reuters

© Reuters


44 милиарда лири - толкова е приносът за британската икономика на бранда на монархията според изследването на Brand Finance. Ползите от кралското семейство за икономиката на Острова са значителни, твърди докладът и отбелязва, че диамантеният юбилей на кралицата през 2012 г. е помогнал за увеличаването на приходите с 2.4 милиарда паунда. Когато се отчислят разходите от 1.4 млрд., става ясно, че чистото увеличение за брутния вътрешен продукт (БВП) става 1 милиард лири.

По-добра репутация

Част от британския бизнес също извлича ползи от факта, че са част от т.нар. Royal Warrant scheme и носят кралския герб, като според Brand Finance този принос се оценява на 4 милиарда лири. Монархията оказва положително влияние и на репутацията на тези 850 компании. Това положително влияние е на стойност 400 милиона паунда. Докладът отбелязва различните разходи за кралското семейство (виж таблицата), но благодарение на диамантения юбилей на Елизабет ІІ ще има изключително много ползи, особено в сектора на туризма и свободното време през 2012 г. Дейвид Хейг, изпълнителен директор на Brand Finance, коментира, че монархията е един от най-ценните британски брандове. "Каквито и мнения да има за конституционния принцип, няма съмнение, че институцията на монархията добавя значителни годишни ползи и оказва положително влияние на икономиката в дългосрочен план", казва Хейг. "През по-голямата част от времето на престола кралицата експертно управлява монархията и сега върши много добра работа на международната сцена. Монархията е силна подкрепа за корпоративните брандове, а що се отнася до националния бранд, смятаме, че тя допринася за задачата Великобритания да излезе от рецесията", допълва той.

Материални и нематериални активи

В материалните активи на монархията влизат кралските имоти, херцогствата Ланкастър и Корнуол и кралската колекция, които се оценяват на 18 милиарда лири. Нематериалните активи включват както икономическите ползи, така и разходи. Ползите са увеличените приходи за туризма, приходите от продажби, както и рекламата на страната. Нетното увеличение на БВП, изглежда, потвърждава колко ценен е брандът на монархията дори и през години като 2011 и 2012, белязани от строги антикризисни мерки, твърди Brand Finance | Капитал Daily

44 милиарда лири - толкова е приносът за британската икономика на бранда на монархията според изследването на Brand Finance. Ползите от кралското семейство за икономиката на Острова са значителни, твърди докладът и отбелязва, че диамантеният юбилей на кралицата през 2012 г. е помогнал за увеличаването на приходите с 2.4 милиарда паунда. Когато се отчислят разходите от 1.4 млрд., става ясно, че чистото увеличение за брутния вътрешен продукт (БВП) става 1 милиард лири.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK