Каква е ролята на бизнеса в борбата с климатичните промени

Компаниите са важен играч в процеса на намаляването на въглеродните емисии

Климатичната конференция в Париж под егидата на ООН започна на 30 ноември и ще продължи до 11 декември.
Климатичната конференция в Париж под егидата на ООН започна на 30 ноември и ще продължи до 11 декември.
Климатичната конференция в Париж под егидата на ООН започна на 30 ноември и ще продължи до 11 декември.    ©  reuters
Климатичната конференция в Париж под егидата на ООН започна на 30 ноември и ще продължи до 11 декември.    ©  reuters

Климатичната конференция в Париж не засяга само дипломатите и екоактивистите. Каквито и да са резултатите от преговорите във френската столица, те ще имат отражение и върху частния сектор.

Подкрепата на бизнеса в борбата с климатичните промени е нужна и добрата новина е, че компаниите започват да се ориентират в тази посока. Стимулите за тяхното участие могат да са свързани не само с влиянието на глобалното затопляне върху бизнес средата, но и със съвсем прагматични интереси. "Много от инвестициите, които бизнесите правят, за да допринесат в борбата срещу климатичните промени и снижаването на емисиите им, може да доведе и до намаляване на разходите", твърди пред "Капитал" Джон Дейвис, вицепрезидент и старши анализатор от GreenBiz Group - компания, която промотира и изследва възможностите за устойчив бизнес. Според Дейвис участието на фирмите не се изчерпва с програмите за намаляване на емисиите, а може да включва и въвеждането на пазара на технологии, продукти и услуги, които да помагат на други компании, градове и държави да се присъединят към "зелените" усилия.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал