Удобството гарантира лоялността
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Удобството гарантира лоялността

Удобството гарантира лоялността

Потребителят като "инвеститор" в успешните технологии

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
5700 прочитания

По данни на Mastercard® удобството е на първо място сред приоритетите на европейските потребители - 6 от 10 приветстват дигиталните решения на банките и смятат, че цифровизацията на банковата система прави живота им по-лесен и по-безопасен. Тази тенденция се засилва, 67% от българите през 2019 г. посочват бързината и удобството като причина да избират дигитални платежни услуги, а през 2020 г., която ускори онлайн пазаруването, а услугите и дори преживявания се евакуираха в цифровия свят, данните на Mastercard сочат, че България е на първо място по интерес към дигитални банкови решения в Европа.

"Тези данни очертават тенденции, които предвиждаме от години. Това е ролята на технологична компания като Mastercard - да гледа напред в бъдещето и да разработва иновации, които в един момент ще станат незаменима част от ежедневието на хората - ще им пестят време, усилия, ще ги подкрепят в момент на криза, ще им дадат още по-голяма сигурност", казва Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Косово и Албания. "Mastercard вече отдавна е отвъд плащанията: създаваме цели екосистеми, подобно на сложни влакови релси и инфраструктурни мрежи, по които всеки от нас може да се движи свободно, легитимно, сигурно и мигновено като пълноценен гражданин на дигиталния свят. Това се оказва ключово, когато се налага да си "върнем" света, седейки на дивана, и имаме най-вече смартфона и Mastercard идентичностma си като основни инструменти за връзка."

Биометрията: лицето на новото мобилно банкиране

В крак с постоянно увеличаващите се клиентски очаквания, Mastercard налага като стандарт и изискване към издателите да въведат биометричната верификация на потребителите като възможно най-сигурно и улесняващо решение. Голямото удобство да разрешаваш всяко картово плащане вместо с кодове и пароли с уникалния образ на лицето и пръстовия си отпечатък, като тези данни остават изцяло в твое владение, е новото поколение на сигурност в дигиталните плащания, което Mastercard внедрява и насърчава.

Mastercardпрозрачни трансакции: крачка към дигиталната бележка

Да си представим как получаваме дигитална касова бележка с пълните подробности от покупките и търговците, които сме посетили? Според проучване от 2021 г. в 10 европейски държави, включително България, 77% от европейците не могат понякога да разпознаят покупки от извлеченията си. Оплакванията често са неоснователни - потребителите са забравили, че те са извършили трансакцията, или тя е на член на семейството им, ситуацията води до фрустрация и натоварване на цялата система.

Mastercard дава решение в тази сфера в партньорство с технологичната компания Ethoca - с иновация за предоставяне на обогатена информация за трансакциите, с лого и име на търговеца и място на извършване на плащането. Това спомага за по-доброто потребителско изживяване, повишава прозрачността при плащанията и улеснява банките с намаляване на заявките за чарджбек.

Интелигентният портфейл

Koга досега сме имали възможност портмонето ни да помни всяка покупка? През изминалата година наблюдавахме двуцифрен ръст всеки месец в броя токенизирани карти в мобилните портфейли, както и в размера на средната сметка и общия обем на покупки със смартфон. Mastercard е лидер и основен бранд карта в този сегмент в България благодарение на технологията MDES, гарантираща бързина и сигурност на извършваните плащания.

"Когато решението е добро, потребителят свиква бързо и никога не иска да се връща назад", добавя Ваня Манова.

По данни на Mastercard® удобството е на първо място сред приоритетите на европейските потребители - 6 от 10 приветстват дигиталните решения на банките и смятат, че цифровизацията на банковата система прави живота им по-лесен и по-безопасен. Тази тенденция се засилва, 67% от българите през 2019 г. посочват бързината и удобството като причина да избират дигитални платежни услуги, а през 2020 г., която ускори онлайн пазаруването, а услугите и дори преживявания се евакуираха в цифровия свят, данните на Mastercard сочат, че България е на първо място по интерес към дигитални банкови решения в Европа.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.