Удобството гарантира лоялността

Потребителят като "инвеститор" в успешните технологии

По данни на Mastercard® удобството е на първо място сред приоритетите на европейските потребители - 6 от 10 приветстват дигиталните решения на банките и смятат, че цифровизацията на банковата система прави живота им по-лесен и по-безопасен. Тази тенденция се засилва, 67% от българите през 2019 г. посочват бързината и удобството като причина да избират дигитални платежни услуги, а през 2020 г., която ускори онлайн пазаруването, а услугите и дори преживявания се евакуираха в цифровия свят, данните на Mastercard сочат, че България е на първо място по интерес към дигитални банкови решения в Европа.

"Тези данни очертават тенденции, които предвиждаме от години. Това е ролята на технологична компания като Mastercard - да гледа напред в бъдещето и да разработва иновации, които в един момент ще станат незаменима част от ежедневието на хората - ще им пестят време, усилия, ще ги подкрепят в момент на криза, ще им дадат още по-голяма сигурност", казва Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Косово и Албания. "Mastercard вече отдавна е отвъд плащанията: създаваме цели екосистеми, подобно на сложни влакови релси и инфраструктурни мрежи, по които всеки от нас може да се движи свободно, легитимно, сигурно и мигновено като пълноценен гражданин на дигиталния свят. Това се оказва ключово, когато се налага да си "върнем" света, седейки на дивана, и имаме най-вече смартфона и Mastercard идентичностma си като основни инструменти за връзка."

Биометрията: лицето на новото мобилно банкиране

В крак с постоянно увеличаващите се клиентски очаквания, Mastercard налага като стандарт и изискване към издателите да въведат биометричната верификация на потребителите като възможно най-сигурно и улесняващо решение. Голямото удобство да разрешаваш всяко картово плащане вместо с кодове и пароли с уникалния образ на лицето и пръстовия си отпечатък, като тези данни остават изцяло в твое владение, е новото поколение на сигурност в дигиталните плащания, което Mastercard внедрява и насърчава.

Mastercardпрозрачни трансакции: крачка към дигиталната бележка

Да си представим как получаваме дигитална касова бележка с пълните подробности от покупките и търговците, които сме посетили? Според проучване от 2021 г. в 10 европейски държави, включително България, 77% от европейците не могат понякога да разпознаят покупки от извлеченията си. Оплакванията често са неоснователни - потребителите са забравили, че те са извършили трансакцията, или тя е на член на семейството им, ситуацията води до фрустрация и натоварване на цялата система.

Mastercard дава решение в тази сфера в партньорство с технологичната компания Ethoca - с иновация за предоставяне на обогатена информация за трансакциите, с лого и име на търговеца и място на извършване на плащането. Това спомага за по-доброто потребителско изживяване, повишава прозрачността при плащанията и улеснява банките с намаляване на заявките за чарджбек.

Интелигентният портфейл

Koга досега сме имали възможност портмонето ни да помни всяка покупка? През изминалата година наблюдавахме двуцифрен ръст всеки месец в броя токенизирани карти в мобилните портфейли, както и в размера на средната сметка и общия обем на покупки със смартфон. Mastercard е лидер и основен бранд карта в този сегмент в България благодарение на технологията MDES, гарантираща бързина и сигурност на извършваните плащания.

"Когато решението е добро, потребителят свиква бързо и никога не иска да се връща назад", добавя Ваня Манова.

Още от Капитал