Десет хубави неща, които (все пак) успяхме да открием в София

За какво се харчи част от бюджета на столицата

Общо три кръстовища на две нива бяха изградени в столицата. Първото в кв. "Младост", второто - до телевизионната кула (на снимката), а третото на бул. "Георги Софийски" и бул. "Иван Гешов" ще бъде открито днес, въпреки че последният слой от асфалта ще се положи на пролет. Целта е трафикът да се облекчи. Парите са заем от Европейската инвестиционна банка<br />
Общо три кръстовища на две нива бяха изградени в столицата. Първото в кв. "Младост", второто - до телевизионната кула (на снимката), а третото на бул. "Георги Софийски" и бул. "Иван Гешов" ще бъде открито днес, въпреки че последният слой от асфалта ще се положи на пролет. Целта е трафикът да се облекчи. Парите са заем от Европейската инвестиционна банка<br />    ©  Цветелина Белутова
Общо три кръстовища на две нива бяха изградени в столицата. Първото в кв. "Младост", второто - до телевизионната кула (на снимката), а третото на бул. "Георги Софийски" и бул. "Иван Гешов" ще бъде открито днес, въпреки че последният слой от асфалта ще се положи на пролет. Целта е трафикът да се облекчи. Парите са заем от Европейската инвестиционна банка<br />
Общо три кръстовища на две нива бяха изградени в столицата. Първото в кв. "Младост", второто - до телевизионната кула (на снимката), а третото на бул. "Георги Софийски" и бул. "Иван Гешов" ще бъде открито днес, въпреки че последният слой от асфалта ще се положи на пролет. Целта е трафикът да се облекчи. Парите са заем от Европейската инвестиционна банка<br />    ©  Цветелина Белутова

Тъжните равносметки са се превърнали в правило, което особено стриктно се следва в края на всяка година. Проблемите без съмнение са много повече от нещата, които радват в живота, но въпреки това последните са тези, които вдъхват надежда и дават сили да се продължи напред. И макар и да сме свикнали да мрънкаме, има и хубави неща, които се случват и които си заслужава да бъдат отбелязани.

Опитахме да открием положителните неща, които  Столичната община свърши и без да се отказваме от критичността си, не искаме да повярваме, че неизвестно къде потъват огромни суми без никакъв ефект. За липсващия завод за боклука, мръсния и нередовен градски транспорт, съмнителните обществени поръчки и др. сме писали неведнъж. Знае се, че близо десет години софиянци чакат ей сега да заработи заводът за боклука, за да не трябва да търпят миризмата на отпадъци от бали или сметища в крайните квартали. Някои от тях, сред които и минаващите за престижни "Бояна" и "Драгалевци", още нямат канализация. За уханията в градския транспорт пък няма смисъл да се напомня, защото са най-малкият му проблем - ако можеше да е редовен, отоплен през зимата и охладен през лятото (а не обратното) и сравнително чист, другото можеше да се пренебрегне. Недопустимо е да се отминава с вдигане на рамене смъртта на хората, които бяха нахапани от бездомни кучета, но и да се обвиняват животните най-малкото е глупаво. Вместо мерки се чуха примиренчески позиции, че няма как уличните кучета да намалеят, защото "битката става неравна - ще прибираме и кастрираме, но отвсякъде ще идват нови кучета" (според кмета Йорданка Фандъкова - бел. авт.). Проблем има и с децата - за 13 000 от тях през 2012 г. няма места в детските градини и яслите, въпреки че строежът им е приоритет.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


58 коментара
  • 1
    todorov_g avatar :-|
    todorov_g

    Снимката на падащия сняг в Борисовата градина е много яка.

  • 2
    mumi avatar :-|
    mumi

    Действително в последните години в София се забелязват неща направени с грижа за обикновения човек.
    Дано след време да има статии от сорта на "Десет лоши неща, които (все пак) успяхме да видим в София".

  • 4
    trezven avatar :-|
    Трезвен

    Истинският проблем на столицата е, че не се поддържа. Нужно е общината да изгради по-силни връзки с отделните кооперации- така хиляди дейности могат да се вършат от самите граждани или чрез сигнал от гражданите- като например чистенето на сняг от тротоарите, решаването на кучешкият проблем, сигнализирането при дупки или липса на плочки про тротоарите... итн. итн.

    Трябва да се забрави стария модел в който общината прави всичко, а да бъде формиран европейски модел в който всеки гражданин има дума и възможност да действа. По този начин столицата ще стане не само по-добро място за живеене, но и по-задружно.

  • 5
    mechodecho avatar :-|
    mechodecho

    Статията е по-скоро добра. Авторът малко се е опитал да бъде безпристрастен но не е успял съвсем. Въпреки това признава, че "През 2012 г. видяхме някои нови алеи, озеленяване, няколко кръстовища на две нива, втори лъч на метрото и др." и завършва с надежда към бъдещето. Ако авторът беше написал, че проекта за завода за боклука е одобрен и започва изграждането с европейски пари, че има нов приют за кучета, и че детските градини се увеличават и все по-малко деца са извън тях, тогава щях да му повярвам, че наистина се опитва да е безпристрастен. Дали пък целта му не е друга?
    Много са поръчковите медии в България, малко са професионалистите. Очаквам повече професионализъм, защото това което чета най-много е КАПИТАЛ.

  • 6
    venc100 avatar :-|
    venc100
    • -104
    • +14

    Като видя кръгово на главен път става ми лошо движещи се коли не трябва да се срещат един срещу друг демоде е ,просто тази метология не изпраща назад във времето !

  • 7
    smokingpipe avatar :-|
    smokingpipe

    " Някои от тях, сред които и минаващите за престижни "Бояна" и "Драгалевци", още нямат канализация."


    Преди години , един от известните обитатели на споменатите квартали извика една национална телевизия за да популяризира антиконстипационните материали , които беше разлепил в дворния нужник на вилата си . Драгалевци и Бояна не са места за превъзпитание .

  • 8
    call.me.sir avatar :-|
    call.me.sir

    По-скоро съм доволен от управлението на София в последните години. Може да си падам малко романтик, но наистина се почуствах като свидетел на историческо събитие, когато пуснаха втория лъч на метрото. Беше си адски гот! Сега само да стигне и до летището и ще си умра от кеф :)

  • 9
    call.me.sir avatar :-|
    call.me.sir

    Забравих само да кажа, че ако до края на мандата на Фандъкова уличните кучета все още са небивал проблем, ще види моя глас ама през крив макарон.

  • 10
    v_l avatar :-|
    v_l

    Браво на София ... а извън нея всичко по старо му.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал