Замесено с любов
Хлябът като универсална метафора, или историята на една успешна социална инициатива


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Думата "компания" идва от латинското com, което означава "с", и panis – "хляб". По-свободният превод звучи така: "хора, които споделят заедно хляб". Днес почти никой не си дава сметка за това, но първоначалното значение на думата е свързано с "групата приятели", с общността, а едва по-късно се раждат идеите за фирмите и сдруженията.
"Това е много хубава метафора, която често използвам", разказва д-р Надежда Савова. Тя е основател и двигател на т.нар. "Хлебни къщи", в които хора с различен обществен статус и положение се събират, за да месят хляб, комуникират и се забавляват. "При нас фокусът не е върху кулинарното. Винаги го казвам и наблягам на това, защото е важно", разяснява Савова. И добавя: "Хлябът при нас не е цел, а средство за това да ставаме по-добри един към друг, да мислим по-творчески живота си, да споделяме."
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове