Замесено с любов

Хлябът като универсална метафора, или историята на една успешна социална инициатива

Надежда Савова намира за най-трудно да се справи със скептицизма и недоверието на хората в България
Надежда Савова намира за най-трудно да се справи със скептицизма и недоверието на хората в България
Надежда Савова намира за най-трудно да се справи със скептицизма и недоверието на хората в България    ©  Велко Ангелов
Надежда Савова намира за най-трудно да се справи със скептицизма и недоверието на хората в България    ©  Велко Ангелов

Думата "компания" идва от латинското com, което означава "с", и panis – "хляб". По-свободният превод звучи така: "хора, които споделят заедно хляб". Днес почти никой не си дава сметка за това, но първоначалното значение на думата е свързано с "групата приятели", с общността, а едва по-късно се раждат идеите за фирмите и сдруженията.

"Това е много хубава метафора, която често използвам", разказва д-р Надежда Савова. Тя е основател и двигател на т.нар. "Хлебни къщи", в които хора с различен обществен статус и положение се събират, за да месят хляб, комуникират и се забавляват. "При нас фокусът не е върху кулинарното. Винаги го казвам и наблягам на това, защото е важно", разяснява Савова. И добавя: "Хлябът при нас не е цел, а средство за това да ставаме по-добри един към друг, да мислим по-творчески живота си, да споделяме."


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове