

ЗПАД ДЗИ

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Животозастраховането в България формира около 15% от общия дял на премийните приходи в застраховането. За сравнение в Европа относителният дял на Животозастраховането в общия премиен приход от застраховане през 2011 година е около 61%. Тези данни недвусмислено показват, че средностатистическият европеец отделя много повече внимание и средства за здравето си и сигурността на своите близки, отколкото нашите сънародници.
Анализът на застрахователната плътност през 2011 година показва, че на всеки български гражданин се падат едва по около 34 лева за покупка на животозастрахователни полици, докато в Европа тази цифра е около 1 147 евро. Независимо от статистиката, важно е да се знае, че пред Животозастраховането в България има oгромен потенциал и перспективи за развитие и растеж. Например, брутният премиен приход (сумата от всички застрахователни вноски на пазара) от Животозастраховане през 2011г. се е увеличил с 10,6% в сравнение с 2010г., като тази тенденция се очаква да продължи докато пазарът се развие напълно. Застрахователното проникване, което представлява отношението между брутния премиен приход в Животозастраховането към брутния вътрешен продукт на Република България, през 2010 година е 0.339%, а през 2011 г. е вече 0.353%. Въпреки, че това е едно от най-ниските нива в Европа, си заслужава да се отбележи, че този показател нараства през последните 10 години и скоро ще бъде в съответствие със средните нива за европейския пазар.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.