С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 апр 2014, 0:00, 1433 прочитания

Колко звезди всъщност е този хотел?

Отговорът от Кирил Илиев, управител на фирма "Гео Фасилитис"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Реклама Тази статия е с рекламно съдържание, предоставено от трета страна и не е обвързана с редакционната политика на медията.
Не може да не ви е правило впечатление как хотели от една и съща категория (брой звезди), предлагат коренно различна обстановка и услуга като цяло. Каква е причината?  За мен тя се корени в качеството на управлението. Какво имам предвид? Категоризацията се регламентира от наредба, в която основно се разглежда наличието на определена инфраструктура или услуги в хотела – СПА център, ресторант, рум сървиз и т.н., но даването на звездите е еднократен акт, който въобще не третира тънките моменти на този бизнес.

Случи ми се да попадна в СПА центъра на хотел, в който мирише на застояло. Бърз оглед установи следните пропуски – липса на добра вентилация и лош избор на плочки. Плочки, които се хлъзгат, а проблемът е замазан с постилането на килимчета за баня, които абсорбират влагата и благоприятстват развитието на плесени. Липсата на вентилация и движение на въздуха акцентира проблема. Първото нещо, което ми дойде на ум, е: неопитен инвеститор. "Инвеститор", който не е пожелал да инвестира малко допълнителни средства, за да се допита до някой специалист по фасилити мениджмънт – гилдията, която се занимава с поддръжката на сградите. И тъй като експлоатацията на сградата е процес, който като време и разходи многократно превишава строителството, именно мнението на фасилити мениджъра трябва да е определящо през инвестиционния процес. Като контрапункт и подкрепа на тезата – попадали ли сте на подобен казус в СПА центъра на хотел от международна верига? Вероятно не. Няма и как да се случи, тъй като веригите имат изключително строги правила и процедури по избора на доставчици, материали и консултанти именно поради последствията от вземането на грешни решения.

Пренебрегването експертизата на фасилити мениджмънт консултант или компания в предния казус не е единствената болежка на хотелите. Проблемите, свързани с експлоатация, са не по-малък бич за управата. Запушени мивки/вани/душ кабини, проблеми с отоплението/охлаждането, осветлението, оборудването в кухнята са част от ежедневието. Нерядко явление е мениджмънтът на хотела да се опитва да се справи с тези проблеми, като сам организира техническата поддръжка, а слабите резултати са видими и с просто око. На какво се дължат те? Преди всичко на факта, че управителят на хотела не е тесен специалист по ВиК, отопление/климатизация и т.н., но не само. Ако той участва в решаването на даден технически проблем, той става съпричастен към казуса и е склонен да проявява "разбиране" защо конкретният проблем не може да бъде решен веднага. Тоест получава се един вид конфликт на интереси. Моето виждане е, че управителят трябва да върви в хотела с критично око и да изисква решаване на отделните проблеми, като малкото неща, които трябва да го интересуват, са време за реакция, качество на изпълнение и бюджет. Този подход предполага взаимоотношения с професионална фасилити мениджмънт компания, от която управителят да изисква, а конкретните стъпки и действия да бъдат поверени на специалистите. 

"Гео Фасилитис" са на www.geofacilities.com.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Реклама" Затваряне
Защо бизнесът да се включи в Spechelime.com?

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10