С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
23 апр 2014, 0:00, 1406 прочитания

Колко звезди всъщност е този хотел?

Отговорът от Кирил Илиев, управител на фирма "Гео Фасилитис"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Реклама Тази статия е с рекламно съдържание, предоставено от трета страна и не е обвързана с редакционната политика на медията.
Не може да не ви е правило впечатление как хотели от една и съща категория (брой звезди), предлагат коренно различна обстановка и услуга като цяло. Каква е причината?  За мен тя се корени в качеството на управлението. Какво имам предвид? Категоризацията се регламентира от наредба, в която основно се разглежда наличието на определена инфраструктура или услуги в хотела – СПА център, ресторант, рум сървиз и т.н., но даването на звездите е еднократен акт, който въобще не третира тънките моменти на този бизнес.

Случи ми се да попадна в СПА центъра на хотел, в който мирише на застояло. Бърз оглед установи следните пропуски – липса на добра вентилация и лош избор на плочки. Плочки, които се хлъзгат, а проблемът е замазан с постилането на килимчета за баня, които абсорбират влагата и благоприятстват развитието на плесени. Липсата на вентилация и движение на въздуха акцентира проблема. Първото нещо, което ми дойде на ум, е: неопитен инвеститор. "Инвеститор", който не е пожелал да инвестира малко допълнителни средства, за да се допита до някой специалист по фасилити мениджмънт – гилдията, която се занимава с поддръжката на сградите. И тъй като експлоатацията на сградата е процес, който като време и разходи многократно превишава строителството, именно мнението на фасилити мениджъра трябва да е определящо през инвестиционния процес. Като контрапункт и подкрепа на тезата – попадали ли сте на подобен казус в СПА центъра на хотел от международна верига? Вероятно не. Няма и как да се случи, тъй като веригите имат изключително строги правила и процедури по избора на доставчици, материали и консултанти именно поради последствията от вземането на грешни решения.

Пренебрегването експертизата на фасилити мениджмънт консултант или компания в предния казус не е единствената болежка на хотелите. Проблемите, свързани с експлоатация, са не по-малък бич за управата. Запушени мивки/вани/душ кабини, проблеми с отоплението/охлаждането, осветлението, оборудването в кухнята са част от ежедневието. Нерядко явление е мениджмънтът на хотела да се опитва да се справи с тези проблеми, като сам организира техническата поддръжка, а слабите резултати са видими и с просто око. На какво се дължат те? Преди всичко на факта, че управителят на хотела не е тесен специалист по ВиК, отопление/климатизация и т.н., но не само. Ако той участва в решаването на даден технически проблем, той става съпричастен към казуса и е склонен да проявява "разбиране" защо конкретният проблем не може да бъде решен веднага. Тоест получава се един вид конфликт на интереси. Моето виждане е, че управителят трябва да върви в хотела с критично око и да изисква решаване на отделните проблеми, като малкото неща, които трябва да го интересуват, са време за реакция, качество на изпълнение и бюджет. Този подход предполага взаимоотношения с професионална фасилити мениджмънт компания, от която управителят да изисква, а конкретните стъпки и действия да бъдат поверени на специалистите. 

"Гео Фасилитис" са на www.geofacilities.com.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Реклама" Затваряне
Защо бизнесът да се включи в Spechelime.com?

Поизтънелите възглавници на банките

Показателите за капиталова адекватност се понижават заради ръста в кредитирането, раздаваните дивиденти и нови регулации

Възкръсналата империя на Ковачки

Един човек владее целия цикъл в енергетиката: копае, транспортира, продава и изгаря. Христо Ковачки вече e най-големият търговец на ток и има империя за 1.5 млрд. лв.

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Ново място: Cup & Roll 2

Ресторантът потвърждава, че софийската публика най-сетне има засилено любопитство към корейската кухня

Календар и домашно кино

По-интересните събития през уикенда и предстоящата седмица