Alibaba инвестира 16 млрд. в търговската мрежа на Китай
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Alibaba инвестира 16 млрд. в търговската мрежа на Китай

Alibaba възнамерява да инвестира приходите от предстоящото й първично публично предлагане, които се очаква да достигнат 15 млрд. долара

Alibaba инвестира 16 млрд. в търговската мрежа на Китай

Компанията цели да включи в мрежата си изоставащите централни области на страната

2536 прочитания

Alibaba възнамерява да инвестира приходите от предстоящото й първично публично предлагане, които се очаква да достигнат 15 млрд. долара

© Reuters


Китайската компания за електронна търговия Alibaba Group планира да революционализира търговията на дребно в най-голямата азиатска икономика, като за целта ще инвестира 16 млрд. долара в логистика до 2020 г., съобщава Reuters. Целта на компанията е да отвори пазара към централните части на страната, като по този начин осигури достъп до стотици милиони потенциални потребители.

Alibaba възнамерява да използва приходите от предстоящото й първично публично предлагане, които се очаква да достигнат 15 млрд. долара, както и подкрепа от партньори като куриерски и застрахователни компании, за да обнови слабата търговска мрежа във вътрешните части на страната и да изгради информационни центрове, които да обработват данните за потребителите.

Онлайн търговия

Главният изпълнителен директор на Alibaba Джонатан Лу очаква компанията почти да утрои обема на сделките в своите онлайн магазини до 3 трлн. юана (490 млрд. долара) до 2016 г. Ако тези прогнози се осъществят, китайската фирма ще измести щатската Wal Mart Stores като най-голяма мрежа за търговия на дребно.

"Старите търговски компании, които не се адаптират към новите условия, ще бъдат отнесени от конкуренцията. Повечето традиционни търговци на дребно вече разбират, че ако не развият бизнеса си онлайн, времето им е ограничено", коментира Зенг Минг, главен търговски стратег на Alibaba.

Според прогнозите на анализаторите електронната търговия ще отговаря за една пета от всички продажби на дребно в Китай след пет години спрямо едва 6% за 2012 г. "Възможностите са големи и най-големият растеж при търговията на дребно ще е при онлайн продажбите. Ако погледнем цялостните потребителски разходи, вече има голям дял на онлайн търговията – непропорционално спрямо другите държави", коментира Боз Ротенберг, управляващ директор в Maverick China.

Чрез плановете си Alibaba се стреми да постигне нещо, което правителството не успява – да намали неравното разпределение на богатството и да увеличи възможностите за бизнеса в бедните селски райони. Чрез събиране на данни за търсенето и предлагането компанията ще определи къде да инвестира ресурсите си, както и как да складира и пренася стоките от основните си онлайн магазини Taobao и Tmall. Двете платформи отговарят за около 3 млрд. от 5.59 млрд. пратки в Китай през миналата година.

Финансови услуги

Освен подобрените логистика и информационен капацитет Alibaba възнамерява да създаде мрежа за финансови услуги, чрез които да се извършват плащанията, а компании и физически лица ще могат да теглят кредити. Към момента групата контролира около три четвърти от електронната търговия в Китай. Според прогнозите този сектор ще нарасне с 32% до 2015 г., като перспективите са още по-големи, тъй като засега само 28% от населението във вътрешността на страната ползва интернет. "Ние за пръв път създаваме истински единен пазар в цял Китай. Ние освобождаваме силата на потребителите", заявява вицепрезидентът на компанията Браян Ли.

Alibaba отдавна е започнала разширяването на бизнеса си извън електронната търговия. Освен да правят онлайн поръчки потребителите имат възможност да инвестират активите си чрез AliPay. Компанията предлага бизнес кредити, а компании и местни правителства използват облачните й услуги. Alibaba също така поддържа онлайн търсачка, мобилна операционна система, предлага телевизия през интернет и държи 18% дял в Sina Weibo – най-популярната платформа за микроблогинг в страната. Компанията разполага и с три информационни центъра с възможност за обработка на над 1 петабайт информация дневно.

Китайската компания за електронна търговия Alibaba Group планира да революционализира търговията на дребно в най-голямата азиатска икономика, като за целта ще инвестира 16 млрд. долара в логистика до 2020 г., съобщава Reuters. Целта на компанията е да отвори пазара към централните части на страната, като по този начин осигури достъп до стотици милиони потенциални потребители.

Alibaba възнамерява да използва приходите от предстоящото й първично публично предлагане, които се очаква да достигнат 15 млрд. долара, както и подкрепа от партньори като куриерски и застрахователни компании, за да обнови слабата търговска мрежа във вътрешните части на страната и да изгради информационни центрове, които да обработват данните за потребителите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK