"Пикадили" и "Кауфланд" с нови магазини в столицата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

"Пикадили" и "Кауфланд" с нови магазини в столицата

"Пикадили" и "Кауфланд" с нови магазини в столицата

Потребителите стават все по-чувствителни към цената, отчитат маркетолози

Мара Георгиева
12425 прочитания

След лекия ръст през миналата година през 2013 отново се наблюдава спад на пазара на хранителни и бързооборотни стоки. Това обяви Антон Тонев от "Nielsen България" по време на форума MySuccess.bg in Food&Beverage: "В радиус на привличане."  Тази тенденция обаче очевидно не плаши големите играчи в бранша, след като в четвъртък в столицата бяха открити два нови търговски обекта.

Нови инвестиции

"Кауфланд България" откри своя девети хипермаркет за столицата и 46-и за страната. Той се намира на ул. "Тодор Каблешков" №3 и е разположен на площ над 3800 кв.м. В него ще се предлага стандартният асортимент на веригата от над 20 хил. артикула, включително и под собствената й марка - K-Classic. Над 60% от предлаганите изделия са български, твърдят от компанията. С тази инвестиция дружеството открива над 150 нови работни места.

От компанията уточниха също, че са направили компенсаторно озеленяване и са изградили детска площадка на стойност 80 хил. лв. Заедно с това "Кауфланд България" е дарила на общината на район Витоша 350 кв.м от своя терен за доизграждане на улица "Слънце", където се намира сградата на общината, както и инфраструктурата пред магазина.

"Като цяло можем да кажем, че 2013 г. беше добра за нас. Големият брой клиенти показва, че хората в България се нуждаят от магазини с концепция като нашата - богат асортимент, ниски цени, разнообразие от български и вносни стоки с акцент върху родното производство. Конкурентната среда е силно изострена, но очакваме 2014 г. да бъде подобна на 2013", заяви за "Капитал Daily" Димитър Спасов, председател на управителния съвет на "Кауфланд България".

Новият "Пикадили" на ул. "Симеонов век" в кв. "Гео Милев" е двадесетият супермаркет на веригата за София и 32-ят за страната. Магазинът е разположен на 455 кв.м търговска площ и предлага разнообразие от хранителни и нехранителни стоки, включително и под собствените марки на търговеца (365, Care, Premia, "Пикадили", Delhaize).

"Пикадили" има вече 18-годишна история. В началото на 2011 г. компанията стана част от международната Delhaize Group, която оперира в 11 държави на три континента и е листвана на Euronext - Брюксел, и на Нюйоркската фондова борса. В България веригата разполага с 54 обекта в два формата в осем града.

"През тази година "Пикадили" отвори три нови супермаркета в София и 11 магазина за ежедневно пазаруване с марката "Пикадили Daily", от които седем в София и четири във Варна. В допълнение, шест от вече съществуващите магазини "Пикадили Daily" бяха реконструирани и разширени и функционират с пълния асортимент свежи и пакетирани продукти, характерни за супермаркетите ни", заяви за "Капитал Daily" Даниела Божинова, мениджър маркетингови комуникации в компанията.

Тя обясни, че в момента дружеството работи по проекта за откриването на супермаркет в "Ринг мол" в София. "И през следващата година смятаме да се придържаме към стратегията си да сме фокусирани предимно върху възможностите за развитие в градовете София и Варна", отбеляза още Божинова.

Все повече собствени марки

"Потребителите стават все по-ценово чувствителни", твърди Гергана Маринова от "GfK България". Това обяснява защо расте делът на собствените марки  на веригите, които преобладаващо са в ниския ценови сегмент. За 2013 г. този дял достига 15% (срещу 5% през 2009 г.). Изследователите на пазара отбелязват повишен интерес и към промоциите - отново резултат от стремежа да се търси по-добра цена.

Според проучване на "GfK България", представено по време на форума "В радиус на привличане", една трета от българите пазаруват често, но стойността на покупките им е до 14 лв. Десет процента правят това средно по три пъти в месеца, като харчат по над 50 лв., а около 60% съчетават и двата типа пазаруване.

След лекия ръст през миналата година през 2013 отново се наблюдава спад на пазара на хранителни и бързооборотни стоки. Това обяви Антон Тонев от "Nielsen България" по време на форума MySuccess.bg in Food&Beverage: "В радиус на привличане."  Тази тенденция обаче очевидно не плаши големите играчи в бранша, след като в четвъртък в столицата бяха открити два нови търговски обекта.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

9 коментара
  • 1
    geordgeo avatar :-P
    geordgeo

    Добре, че са маркетолозите, та да разбера, че ме е вълнувала ниската цена на стоките, които искам да пазарувам... Баси измислените професии...

  • 2
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    След като повече от 60% от стоките в Kaufland са български, за какво постоянно плачат болните комунистически мозъци срещу "западните империалисти"?!? Ако не бяха "западните империалисти" да ни построят чисти и модерни супермаркети, сега още щяхме да пазаруваме в гаражи, както правехме в началото на 90-те.

  • 3
    cinik avatar :-|
    cinik

    До коментар [#2] от "karen_walker":

    Освен това, не знам какво му е лошото човек да яде банани, лимони, ананаси, ципура, херинга, които идват от други географски ширини. Също както и ред други изделия, които една 7 милионна икономика няма как да произвежда сама.

    А сред простотиите на "защитниците на българското" трябва да припомним, че някъде до 2000 г. дори големите магазини бяха преградени със щанд, за да не открадне клиентът нещо - същия този български, за когото са се загрижили. След това като отвори Метро 1999 г., ги накара да си сложат баркодове на опаковките и те организираха общонационални протести, защото това било непосилен разход за джоба им.

    Като цяло, всяко съприкосновение с външния свят води до някакви катаклизми, просто защото сме изостанали. След последните резултати от теста ПИЗА онзи ден, много родители са съжалили, че няма Кауфланд и Метро в образователната ситема.

  • 4
    cinik avatar :-|
    cinik

    Столицата на Венецуела – Каракас, изпревари Токио и вече е най-скъпият град за чужденците, които работят и живеят там, според класацията на консултантската компания ECA, цитирана от CNBC.

    Градът оглавява подреждането за първи път. Скокът на позициите му в класацията (от седма до първа позиция) се дължи на резкия ръст на инфлацията. Цените на стоките и услугите, които се ползват от чужденци, са нараснали с 60 на сто, сочат данните на компанията.

    Венецуела е една от страните с най-висока инфлация в света заради държавния контрол върху цените и валутните курсове. Това поражда дефицити от стоки, което се отразява и на цените на вноса.

    В проучването се сравняват цените на потребителските стоки и услуги в 440 градове по света, включително цените на хранителните продукти, алкохолни напитки, тютюн и тютюневи изделия, облекло, ресторанти и т. н.

    От класацията са изключени наемите, таксите за училищата, за комуналните услуги и покупката на автомобили, тъй като обикновено работодателите компенсират служителите си чужденци за тези разходи.

    Столицата на Ангола – Луанда, заема второто място в класацията. Цените на вносните стоки там са нараснали значително заради високите мита и данъци, както и монополизираните вериги за доставка, свързани с членовете на политическия елит.

  • 5
    misho73 avatar :-|
    misho73

    До коментар [#1] от "geordgeo":


    [quote#1:"geordgeo"]Добре, че са маркетолозите, та да разбера, че ... Баси измислените професии...[/quote]

    1. Не им плащаш ти, което автоматично прави мнението ти меко казано странно.
    2. По твоята логика и от певци няма нужда, защото можеш да си пееш и сам под душа.
    3. Обективно цитираните агенции дават безценна информация за трендовете на пазара, което за професионалистите е важно. Това че не си в бизнеса и не те интересува, отново повдига въпроса защо чете статията и какво те мотивира да коментираш?

  • 6
    misho73 avatar :-|
    misho73

    Макар и със забавени темпове, "модерната търговия" лека по лека убива гаражните самодейци, за добро или лошо. Този процес го стартира навремето Метро и филма още не е свършил. Същия процес ще мине в почти всички сектори, изключая може би платената любов, но кой знае ... Трябва да си водим записки кое как става, защото всеки един от нас, който "мъчи" някакъв бизнес трябва да е наясно че утре и на неговата улица ще се случи същото. Както неведнъж съм казвал, БГ поради географски особености, както и заради БКП, се интегрира в ЕС със забавени темпове, но крайната спирка е ясна. Това обаче е шанс за всички нас, които получаваме малко повече време за да си изясним какво и защо правим. Иновации, чисти бизнес модели, ефективност, финансова адекватност, брандиране и маркетинг ... с две думи - очовечаване. Сега. Утре ще е късно. В бизнеса олимпиада за хора с увреждания няма.

  • 7
    geordgeo avatar :-|
    geordgeo

    А твоята роля в случая каква е? Да не би да им плащаш ти и от мнението на читатели като мен да зависи възнаграждението ти? Или просто се заяждаш?

  • 8
    geordgeo avatar :-|
    geordgeo

    По-горният ми пост се отнася за мишо 73...

  • 9
    edin131 avatar :-|
    edin drugii

    До коментар [#4] от "cinik":

    да ,отначало и метро и кауфланд имаха отрезвяваща за пазара роля ,спомням си как в Русе сиренето беше станало 10 лв ,това през 2000 ли там някъде ,заплатите бяха по 200-220 лв ,като врлезе метро сиренето стана 4 лв за месец ,имаше сметка да се напазараува за 100 лв и от русе ходехме до софия за това и пак беше по изгодно от русенските магазини ,но сега не е така ,метро е една скъпа верига ,продава храната на безбожни цени ,но пък конкуренцията води но намаляване на цените и вдигане на качеството на продуктите ,сега по моите виждания най добрия бранд в хранителните стоки са ЛИДЛ, другите имитират


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK