С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 8 мар 2015, 23:36, 9439 прочитания

Полската Solaris спечели поръчката за нови тролеи в Стара Загора

До есента още 14 нови машини ще се движат из града

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
12.6
млн. лв. е цената, с която полската компания спечели обявения търг.
В началото на есента Стара Загора ще получи още 14 нови тролейбуса, след като през миналата година в града бяха доставени други осем машини за градския транспорт. Така по улиците на Стара Загора вече ще се движат само нови тролеи, а старите  ще бъдат бракувани. За предстоящата доставка в края на февруари беше подписан договор между полския производител на средства за градския транспорт "Соларис Бъс & Коуч" (Solaris Bus & Coach) и старозагорското "Тролейбусни и автобусни превози". Общата стойност на договора е 10.9 млн. лв. без ДДС. Той е част от интегрирания проект за обновяване и модернизиране на обществения транспорт на Стара Загора, който се финансира по оперативна програма "Регионално развитие". Освен полското дружество в обявената през миналата година обществена поръчка за доставката на тролеите участваха още две компании – украинската "Сити транспорт груп" и румънската "ТД Астра бус".

Новите градски
Новите тролейбуси в Стара Загора ще са Skoda Solaris, единични, с нисък под, с капацитет най-малко 100 пътници и оборудвани с климатик. Те ще имат техническа възможност да се накланят така, че височината на стъпалото да бъде не повече от 7 см. Ще бъдат оборудвани с информационна система, предоставяща информация на пътниците за спирки, време, температура на въздуха и т.н.


Вече и в други градове
Доставените през миналата година тролейбуси също са с марката Skoda Solaris, но са малко по-висок клас. Те бяха част от по-голям проект, който включваше обновяването на част от автопарка на Варна, Бургас, Плевен и Стара Загора и по който в четирите града бяха доставени общо 100 машини. Цената им е малко над 93 млн. лв. без ДДС, а финансирането дойде от програма "Околна среда". Със същата марка бяха доставени и 50 тролейбуса за София като част от изпълнението на проекта за интегриран градски транспорт и на цена от 53.7 млн. лв. без ДДС. Така само за последните няколко години общият брой на тролеите Skoda Solaris, достигнали до българските градове и купени със средства по оперативните програми, ще станат близо 200.

Търси зеления дакел
Компанията Solaris Bus & Coach започва своята дейност в началото на 90-те година на XX век като производител на автобуси, а впоследствие започва да предлага на пазара трамваи и тролейбуси. Последните са съвместно производство с чешката Skoda, като полското дружество изработва каросериите за машините. Превозните средства, изработени и доставени от Solaris Bus & Coach, са лесно разпознаваеми благодарение на своята емблема - зелен дакел.
От създаването си досега Solaris Bus & Coach е доставила над 10 хил. превозни средства за градския транспорт в 28 държави. В България компанията освен за тролейбусите има още една спечелена поръчка - за доставката на общо 70 автобуса за Варна, чиято обща стойност беше малко над 37 млн. лв. без ДДС.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Поръчките на бизнес самолети растат 1 Поръчките на бизнес самолети растат

През тази година се очаква да бъдат доставени 690 броя, а догодина - 740

21 окт 2019, 1700 прочитания

Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара

Средствата ще се насочат към тях най-вече чрез обратно изкупуване на акции през следващите три години

17 окт 2019, 1861 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании и пазари" Затваряне
Групата на "Монбат" е приключила годината със спад на приходите и ръст на печалбата

Намаление на финансовите разходи и на тези за външни услуги са довели до увеличението на финансовия резултат.

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10