Седмични новини за ритейл

Седмични новини за ритейл

"Маринопулос" влиза в съдружие с друга верига за магазините Carrefour в Гърция; "Технополис" внедри иновативна платформа за онлайн пазаруване; Avestus Capital Partners - едноличен собственик на Mall Plovdiv; МЗХ облекчава процедурите по регистрация на храни със защитени наименования; Три британски вериги не подписаха писмото на бизнеса за оставане в ЕС

2911 прочитания

Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: [email protected]

"Маринопулос" влиза в съдружие с друга верига за магазините Carrefour в Гърция

Гръцката търговска верига Sklavenitis е на път да поеме управлението на хипермаркети на Carrefour в Гърция от "Маринопулос", ако гръцкото антимонополно ведомство одобри създаването на смесеното дружество, за което са се споразумели двете компании. Сделката се очаква да бъде завършена до два месеца, съобщава igd.com.

Когато споразумението стане факт, "Склавенитис" ще започне да управлява 33 хипермаркета Carrefour. За миналата година общият им оборот е около 325 млн. евро. Това е около една трета от приходите на Carrefour Marinopoulos, дружеството - собственост на "Маринопулос", което има франчайз правата за марката в региона. Новото начинание ще бъде финансирано от Sklavenitis с около 600 млн. евро според различни източници. Ще се инвестира в разширяването на мрежата от магазини. Двете компании ще имат равен дял и брой членове в борда на директорите на джойнт венчъра. Sklavenitis ще избира главния изпълнителен директор, а "Маринопулос груп" - председателя на борда на директорите. "Ако комисията по конкуренцията даде зелена светлина на сделката, Гърция ще получи нова търговска група, оформяща се като убедителен лидер в сектора на търговията на дребно, което ще се отрази значително на целия пазар в Югоизточна Европа", коментира retailserbia.com. Според сайта последната година Sklavenitis безуспешно се е опитвала да се свърже с Veropoulos, гръцката група, която притежава франчайза на Spar за Гърция.

Sklavenitis е трета по пазарен дял на гръцкия пазар след Carrefour Marinopoulos и белгийската Alpha-Beta Vassilopoulos. Компанията е основана през 1954 г. от Йоанис Склавенитис, Спирус Склавенитис и Милтиадис Пападополус, първоначално като търговец на едро. Към 2014 г. веригата има 110 магазина, концентрирани най-вече в Атина.

"Технополис" внедри иновативна платформа за онлайн пазаруване

"Технополис" пусна в действие иновативна платформа за онлайн пазаруване, базирана на SAP Hybris, съобщиха от "IBM България", която е внедрила решението. То дава възможност за анализ на огромно количество данни в реално време, което значително подобрява услугите, които веригата предоставя на крайните клиенти, независимо дали онлайн или на място.

Преди създаването на платформата до 30% от онлайн поръчките са оставали незавършени, което е налагало обаждания до центъра за обслужване на клиенти и дори намеса на мениджъри, за да се довърши транзакцията. Сега, с премахването на техническите трудности при онлайн поръчките, обажданията до центъра за обслужване на клиенти са намалели наполовина.

След внедряването на решението ефективността на онлайн търговията се увеличава със 70%, а броят на онлайн поръчките почти се удвоява. Маркетинговият отдел на "Технополис" вече може да отговоря отговаря в реално време на търсенето на пазара, казаха от IBM. Потребителите могат да избират как да получат поръчките, направени онлайн. Промоциите са по-добре таргетирани и това подобрява връзката между компанията и нейните клиенти. Персонализираните маркетингови кампании, чието създаване и прилагане преди е отнемало от три до пет дни, сега се планират в рамките на час и поръчкитe се завършват в срок.

Avestus Capital Partners - едноличен собственик на Mall Plovdiv

Avestus Capital Partners стана едноличен собственик на Mall Plovdiv, съобщиха от компанията консултант на продавача - Forton. Базираната в Дъблин, Ирландия, компания за управление на активи и на дялови инвестиции в недвижими имоти придобива дела от 50% на досегашния си партньор в търговския център GE Capital Real Estate и става собственик на 100% от мола. Процедурата по продажбата е приключила в края на януари. Mall Plovdiv е първият и единствен работещ към момента търговски център в Пловдив. Разполага с 20 000 кв.м отдаваема площ, 108 магазина и 650 места за паркиране. Заетостта му доближава 100%.

Avestus Capital Partners има дългогодишно присъствие на българския пазар - първоначално като собственик, а в момента като мениджър на Mall of Sofia и офисната му част Sofia Tower. Придобиването на Mall Plovdiv ще затвърди водещите му позиции на пазара на бизнес имоти.

МЗХ облекчава процедурите по регистрация на храни със защитени наименования

Министерството на земеделието и храните предлага изменения в наредбата за земеделските продукти и храни със защитени географски означения и традиционно специфичен характер, с които цели да намали административната тежест, съобщиха от МЗХ.

Улесняват се процедурите при подаване на заявления в министерството за вписване на защитени наименования за произход, защитени географски указания и храни с традиционно специфичен характер в европейския регистър на защитените наименования за произход (ЗНП) и защитените географски указания (ЗГУ), както и в европейския регистър на храните с традиционно специфичен характер (ХТСХ). Проектът предвижда и отпадане изискването за предоставяне на данни за единен идентификационен код и копие на съдебна регистрация от страна на производителите при процедурите за подаване на заявления за вписване и за изменение на вписани вече земеделски продукти и храни със защитени наименования в съответните европейски регистри. 

Предлагат се промени и в контролния лист, който попълват контролиращите лица при предоставяне на информация от страна на производителите. Въвежда се процедура за вписване на производител, присъединил се по-късно към обединението, в базите данни на ЗГУ, ЗНП и ХТСХ.

Три британски вериги не подписаха писмото на бизнеса за оставане в ЕС 

Търговските вериги Tesco, Sainsbury’s и Morrisons отказаха да се подпишат под писмото, с което една трета от британските компании обявяват, че поддържат оставането на Великобритания в Европейския съюз, пише The Guardian. Аргументите им са, че отговорът на въпроса за членството трябва да бъде даден от народа на Великобритания, а не от ръководствата на отделни компании. Те са сред най-потърпевшите от възхода на германските дискаунтъри на Острова.

Мениджърите на други големи британски ритейлъри обаче, включително Dixons Carphone и Kingfisher, са поставили имената си върху документа. Само Asda от голямата четворка супермаркети в страната е подписала писмото, посочва retail-week.

Освен гиганти като Royal Dutch Shell, BAE Systems и авиопревозвача easyJet към изявлението са се присъединили и 27 компании от сектора на храните и напитките, сред които SABMilller, Marks & Spencer, Diageo, Unilever, става ясно от публикация на foodmanufacture.co.uk. Според тях Великобритания ще бъде по-силна и в безопасност, ако остане в ЕС. Референдумът за членство в евросъюза ще се състои на 23 юни 2016 г.

Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: [email protected]


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
mb-3
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Разходка в Космоса, моля!

Разходка в Космоса, моля!