Седмични новини за ритейл
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за ритейл

Седмични новини за ритейл

Само 3% от глобалните ритейлъри планират разширяване в България през 2016 г.; БАБХ проверява вносните плодове и зеленчуци и млекопреработвателните предприятия; "Биопрограма" изгражда цех за етерични масла; Orbico с планове за покупка на конкуренти в България; Jumbo ще открие два магазина в България през 2016

4032 прочитания

© Pixabay


Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: [email protected]

Само 3% от глобалните ритейлъри планират разширяване в България през 2016 г.
Едва 3% от глобалните ритейлъри имат плановe за България през 2016 г., показва проучване на световната консултантска организация CBRE. Това поставя страната на 51-о място, на едно ниво с Бахрейн, Чили, Естония, Мароко, Словения, Алжир, Аржентина, Израел, Латвия, Казахстан и Нигерия, които също са таргет само на 3% от глобалните търговци на дребно. Анализът се базира на информация от над 150 интернационални ритейл бранда, анкетирани от CBRE за седмото издание на годишния доклад на компанията "Колко активни са ритейлърите глобално". Търговците на дребно планират да отворят още магазини през 2016 г. въпреки ръста на онлайн пазаруването, което няма да промени намеренията на 83% от тях. Само 22% са загрижени за онлайн конкуренцията.

Около 17% от ритейлърите смятат да се разширят с повече от 40 магазина, а 67% предвиждат до 20 нови обекта. Западна Европа е приоритетна цел за търговците на дребно, като на първо място с 35% се нарежда Германия, следвана от Франция (33%) и Великобритания (29%). Въпреки притесненията за икономиката й Китай излиза на върха на азиатския пазар с 27% от търговците на дребно, които искат да се разширят там, а една четвърт от ритейлърите гледат към САЩ. Най-непривлекателни за глобалните компании са пазарите на Иран, Литва, Перу, Венецуела, Бангладеш и Лаос. Тенденцията, която тревожи най-много от анкетираните (56%) през 2016 г., е покачването на цените на имотите. На второ място е неясното икономическо развитие на местните пазари (42%), следвано от недостига на качествени офис пространства за наемане (37%). Проблемни за респондентите са също промените в потребителското поведение и във валутните курсове, конкуренцията на нови играчи и на онлайн търговците и др. Главните търговски улици и моловете са най-популярните локации, където искат да се разширят с нови магазини ритейлърите.

БАБХ проверява вносните плодове и зеленчуци и млекопреработвателните предприятия

Фотограф: Надежда Чипева

Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) спря заради несъответствия над 22 тона плодове и зеленчуци внос от Гърция, при проверки на ГКПП Кулата. Става дума за над 2.3 т зеле, над 17 т портокали, 2 т ябълки и близо тон краставици. Продукцията е била без етикети, с мръсни опаковки и не е отговаряла на изискванията за качество на пресните плодове и зеленчуци. Това е обявеният засега резултат от масовите проверки на пресни плодове и зеленчуци, влизащи от Гърция и Македония, които БАБХ започна в началото на март и които ще продължат до края на април.

Агенцията по храните участва и в стартиралите инспекции на Министерството на земеделието и храните и Националната агенция по приходите  на млекопреработвателните предприятия в страната. Поводът беше, че животновъди от района на Стара Загора обявиха, че има картел при изкупуването. А от Националния съюз на говедовъдите обявиха, че на 24 март планират протест заради ниските изкупни цени на млякото. В тази връзка Министерството на земеделието започна анализ на цялостното състояние в преработвателните компании. Проверките обхващат финансовите документи, с които мандрите купуват суровини, продават продукция и внасят ДДС.

"Биопрограма" изгражда цех за етерични масла

Производителят на билкови чайове "Биопрограма" започва изграждането на цех за етерични масла в карловското село Богдан. Проектът е на стойност около 1.5 млн. лв. и ще добави нова мощност към производствената база на предприятието там. Това ще бъде втората дестилерия за компанията. Първата се намира в село Змеица до Доспат и е изградена от дружеството "Екопрограма", в което "Биопрограма" държи половината от дяловете. В цеха ще има три производствени линии – за топло извличане, за студено пресоване и за нарязване на билките. В него ще се преработват медицински и ароматни култури като роза, лавандула, хвойна, маточина, шипка, бял трън, резене и кориандър.

Капацитетът за производство ще бъде между 1 и 216 кг масло на денонощие в зависимост от суровината. Етеричните масла се предвижда да се използват в парфюмерийната, козметичната и хранителната промишленост.

Orbico с планове за покупка на конкуренти в България

Фотограф: Асен Тонев

Хърватската група Orbico, която е собственик на най-големия дистрибутор в България, е получила заем от 20 млн. евро от Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) за планирано разширяване и развитие на бизнеса си. Взела е и кредит за още 20 млн. евро от най-голямата местна банка - Zagrebacka Banka (Zaba), която е част от Unicredit Group. С една част от средствата групата е финансирала придобиването на 80% дял в полската фирма Distribev - дистрибутор на бира и други алкохолни продукти, обслужваща традиционни и хорека пазари, което ще засили позициите на компанията на полския пазар. Сделката е на стойност 23 млн. долара, съобщава Reuters.

Orbico ще използва останалата част от заема и за развитието на бизнеса на групата в Словения и България, се казва в съобщението. Според източници от пазара хърватският дистрибутор се готви да придобие една или две конкурентни фирми в България.

Дружеството "Орбико България" е най-голямата компания в търговията с бързооборотни стоки на едро в страната с приходи от над 400 млн. лв. за 2014 г. и печалба от 7.6 млн. лв. Групата стъпва тук през 2006 г., като учредява "Кавен Орбико", преобразувано през 2014 г. в "Орбико България".

Jumbo ще открие два магазина в България през 2016

Най-голямата гръцка верига за детски играчки - Jumbo, планира да открие още две представителства в страната в следващите няколко години. Това става ясно от отчета на компанията. За сравнение - Jumbo предвижда откриването на още 14 - 16 магазина в съседна Румъния, където към момента има 7 представителства. В България веригата има осем магазина - четири в София, един в Пловдив, по един във Варна, Бургас и Русе. Българското дружество на групата има ръст на приходите до 32.5 млн. евро и на нетната печалба от 10.1 млн. евро за периода от 1 юли до 31 декември 2015 г., като е допринесло за 8.69% от оборота на групата и за над 9.2% от печалбата преди данъци през второто полугодие на миналата година. Ако се разгледат и стари данни, излиза, че общите продажби за миналата година почти сигурно ще надхвърлят 100 млн. лв. за пръв път на десетата година от влизането на българския пазар. Ръстът за шестмесечието в приходите е 11% на годишна база, а при печалбата е двойно по-висок. Компанията постига и много висока норма на печалба за ритейл сектора - печели почти една трета от всеки платен лев. 

Накратко

"Билла България" откри своя стотен магазин в страната. Супермаркетът се намира в София на ул. "Сан Стефано" 22, в новия търговски център "Сан Стефано Плаза".

Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: [email protected]


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK