Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: [email protected]
Само 3% от глобалните ритейлъри планират разширяване в България през 2016 г.Около 17% от ритейлърите смятат да се разширят с повече от 40 магазина, а 67% предвиждат до 20 нови обекта. Западна Европа е приоритетна цел за търговците на дребно, като на първо място с 35% се нарежда Германия, следвана от Франция (33%) и Великобритания (29%). Въпреки притесненията за икономиката й Китай излиза на върха на азиатския пазар с 27% от търговците на дребно, които искат да се разширят там, а една четвърт от ритейлърите гледат към САЩ. Най-непривлекателни за глобалните компании са пазарите на Иран, Литва, Перу, Венецуела, Бангладеш и Лаос. Тенденцията, която тревожи най-много от анкетираните (56%) през 2016 г., е покачването на цените на имотите. На второ място е неясното икономическо развитие на местните пазари (42%), следвано от недостига на качествени офис пространства за наемане (37%). Проблемни за респондентите са също промените в потребителското поведение и във валутните курсове, конкуренцията на нови играчи и на онлайн търговците и др. Главните търговски улици и моловете са най-популярните локации, където искат да се разширят с нови магазини ритейлърите.
БАБХ проверява вносните плодове и зеленчуци и млекопреработвателните предприятия

Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) спря заради несъответствия над 22 тона плодове и зеленчуци внос от Гърция, при проверки на ГКПП Кулата. Става дума за над 2.3 т зеле, над 17 т портокали, 2 т ябълки и близо тон краставици. Продукцията е била без етикети, с мръсни опаковки и не е отговаряла на изискванията за качество на пресните плодове и зеленчуци. Това е обявеният засега резултат от масовите проверки на пресни плодове и зеленчуци, влизащи от Гърция и Македония, които БАБХ започна в началото на март и които ще продължат до края на април.
Агенцията по храните участва и в стартиралите инспекции на Министерството на земеделието и храните и Националната агенция по приходите на млекопреработвателните предприятия в страната. Поводът беше, че животновъди от района на Стара Загора обявиха, че има картел при изкупуването. А от Националния съюз на говедовъдите обявиха, че на 24 март планират протест заради ниските изкупни цени на млякото. В тази връзка Министерството на земеделието започна анализ на цялостното състояние в преработвателните компании. Проверките обхващат финансовите документи, с които мандрите купуват суровини, продават продукция и внасят ДДС.
Производителят на билкови чайове "Биопрограма" започва изграждането на цех за етерични масла в карловското село Богдан. Проектът е на стойност около 1.5 млн. лв. и ще добави нова мощност към производствената база на предприятието там. Това ще бъде втората дестилерия за компанията. Първата се намира в село Змеица до Доспат и е изградена от дружеството "Екопрограма", в което "Биопрограма" държи половината от дяловете. В цеха ще има три производствени линии – за топло извличане, за студено пресоване и за нарязване на билките. В него ще се преработват медицински и ароматни култури като роза, лавандула, хвойна, маточина, шипка, бял трън, резене и кориандър.
Капацитетът за производство ще бъде между 1 и 216 кг масло на денонощие в зависимост от суровината. Етеричните масла се предвижда да се използват в парфюмерийната, козметичната и хранителната промишленост.
Orbico с планове за покупка на конкуренти в България

Хърватската група Orbico, която е собственик на най-големия дистрибутор в България, е получила заем от 20 млн. евро от Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) за планирано разширяване и развитие на бизнеса си. Взела е и кредит за още 20 млн. евро от най-голямата местна банка - Zagrebacka Banka (Zaba), която е част от Unicredit Group. С една част от средствата групата е финансирала придобиването на 80% дял в полската фирма Distribev - дистрибутор на бира и други алкохолни продукти, обслужваща традиционни и хорека пазари, което ще засили позициите на компанията на полския пазар. Сделката е на стойност 23 млн. долара, съобщава Reuters.
Orbico ще използва останалата част от заема и за развитието на бизнеса на групата в Словения и България, се казва в съобщението. Според източници от пазара хърватският дистрибутор се готви да придобие една или две конкурентни фирми в България.Дружеството "Орбико България" е най-голямата компания в търговията с бързооборотни стоки на едро в страната с приходи от над 400 млн. лв. за 2014 г. и печалба от 7.6 млн. лв. Групата стъпва тук през 2006 г., като учредява "Кавен Орбико", преобразувано през 2014 г. в "Орбико България".
Jumbo ще открие два магазина в България през 2016
Най-голямата гръцка верига за детски играчки - Jumbo, планира да открие още две представителства в страната в следващите няколко години. Това става ясно от отчета на компанията. За сравнение - Jumbo предвижда откриването на още 14 - 16 магазина в съседна Румъния, където към момента има 7 представителства. В България веригата има осем магазина - четири в София, един в Пловдив, по един във Варна, Бургас и Русе. Българското дружество на групата има ръст на приходите до 32.5 млн. евро и на нетната печалба от 10.1 млн. евро за периода от 1 юли до 31 декември 2015 г., като е допринесло за 8.69% от оборота на групата и за над 9.2% от печалбата преди данъци през второто полугодие на миналата година. Ако се разгледат и стари данни, излиза, че общите продажби за миналата година почти сигурно ще надхвърлят 100 млн. лв. за пръв път на десетата година от влизането на българския пазар. Ръстът за шестмесечието в приходите е 11% на годишна база, а при печалбата е двойно по-висок. Компанията постига и много висока норма на печалба за ритейл сектора - печели почти една трета от всеки платен лев.
Накратко
Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: [email protected]
Благодарим ви, че четете Капитал!
Още от Капитал




0 коментара