Седмични новини за ритейл
17 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за ритейл

Седмични новини за ритейл

Броят на промоциите е нараснал през 2015 г.; Carrefour в Тhe Mall се продава за 32.3 млн. лв.; dm откри нов магазин в София; Търговията на дребно води по внедряване на CRM системи в страната; "Гудмилс България" обяви 4% ръст на продажбите

3651 прочитания

© Цветелина Ангелова


Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: editors@regal.bg

Броят на промоциите е нараснал през 2015 г.

Топ 10 на най-промотиращите компании в България през 2015 г. по брутна рекламна стойност
Автор: Източник: FOCUS Market Research

Броят на промоциите в България е нараснал с близо 11% през 2015 г. в сравнение с предходната, а брутната им рекламна стойност (GAV) се е понижила с 3.5%. Това показват данните на Focus Market Research, която анализира брошурите на търговските вериги. GAV е показател, който оценява стойността на инвестициите в промоции според формата и обсега на брошурата, и размера на обявата за всяка промоция. Нарастване на GAV се наблюдава при дискаунтъри, дрогерии и кеш енд кери търговията, докато в електро- и направи си сам секторите намалява. В канала на супер-/хипермаркетите се забелязва спад на брутната рекламна стойност, но нарастване на броя на промоционалните активности с 8.5%.

През 2015 г. средно в домакинство са получавани 46 брошури седмично (колкото и през предходната година).

Най-голям ръст като брой - 18%, има при промоциите на козметика. В сегмента на храните по брой промоционални активности на първо място са месо и месни продукти с приблизително 19%, следвани от сладкиши/снаксове (около 17%) и алкохолни напитки (12%). Най-рязък спад на активностите се наблюдава при замразените храни - с около 1%, докато повечето топ категории при храните отбелязват ръст. Водещи при типовете акции са тези без конкретна промоция, т.е. само намалената цена, следвани от X% по-евтино. Акциите с купон намаляват с 2% през 2015 г., сравнено с предходната година.

Carrefour в Тhe Mall се продава за 32.3 млн. лв.

Фотограф: Цветелина Ангелова

Частeн съдебен изпълнител обяви за продажба най-големия хипермаркет на Carrefour в България – в Тhe Mall на бул. "Цариградско шосе" в София. Наддаването за частта от сградата и земята на длъжника "КМБ България", която е 100% на гръцката Marinopoulos, ще започне от 32.3 млн. лева с ДДС, като оферти се подават до 9 май, а депозитът е 3.2 млн. лв.

Така веригата, която от над година изпитва финансови затруднения, затваря обекти, регалите са полупразни, сметките - под постоянни запори от доставчици и наемодатели, и срещу която има десетки дела за несъстоятелност, може да остане без най-големия си актив - магазинът в мола. Самият мол е собственост на друг гръцки инвеститор - фонда Assos Capital. Върху предлаганите имоти има редица тежести, се уточнява в обявлението - договорна ипотека от 18.07.2011 г. към Уникредит Булбанк (според информация от Имотния регистър) и 20 възбрани. Последната е и заради която е обявена продажбата, но в обявлението на съдебния изпълнител не е посочено име. По информация на "Капитал" инициаторът вероятно е свързан с гръцката Marinopoulos. Carrefour в Тhe Mall беше открит преди шест години. В най-добрите времената за веригата хипер- и супермаркетите й в България достигнаха 21. Според сайта на Carrefour в момента те са сведени до седем - три хипермаркета в София (включително обявения за продан) и по един в Бургас и Русе, както и по един супермаркет в София и Банско.

dm откри нов магазин в София

"dm България" откри нов магазин в София, в квартал "Младост 1" миналата седмица. Това е 23-ят обект на компанията в столицата и 58-ят в страната. През октомври 2015 г. от dm обявиха, че планират да отворят девет нови магазина в България през финансовата година, която започва на 1 октомври 2015 г. и приключва на 30 септември 2016 г. Първият за годината беше открит в софийския квартал "Люлин". Тогава от dm съобщиха, че концернът dm-drogeriemarkt започва голям инвестиционен проект за обновяване и разширяване на цялостния облик на филиалната мрежа. Групата предвижда 93.7 млн. лв. бюджет за модернизиране на филиалите и за инфраструктурни подобрения за Австрия и държавите от Централна и Източна Европа, включително България. В страната реализирането на проекта започва още през изминалата финансова година с откриването на юбилейния 50-и магазин на веригата в Пловдив.

Търговията на дребно води по внедряване на CRM системи в страната

Най-много реализирани CRM (Customer Relationship Management) проекти в България има в търговския сектор. Това сочи проучване на агенция CBN – Pannoff, Stoytcheff & Co. Данните бяха представени на конференция, организирана от Balkan Services и "Microsoft България". Според анализаторите пазарът на CRM системи в България започва да се развива през 2001 г. На този етап 38 доставчици са внедрили такива системи на клиенти от 17 индустрии. Най-голям потребител на подобни решения е секторът на търговците на едро и дребно с 28% от всички CRM проекти, следван от преработвателната промишленост с 26%. Според Мариан Георгиев, мениджър "Развитие за България" на Unilever foods solutions, част от Unilever за Южна и Централна Европа, след като компанията въвежда CRM система през 2015 г., ефективността на търговската й сила се подобрява с 25%. Проектът включва цялостна автоматизация на процеса по вземане на заявки чрез мобилно устройство, който се изпълнява от търговските представители по предварително зададен маршрут. Целта е да се събере информация за пазара на бързооборотни стоки и да се анализира, както и да се проследи позиционирането на марките, предлагани от Unilever, и представянето им спрямо конкурентни марки. CRM системата помага на компанията да следи тенденциите в хранителната индустрия и да реагира адекватно на търсенето.

"Гудмилс България" обяви 4% ръст на продажбите

Положителни финансови резултати обяви "Гудмилс България". През 2015 г. мелничната компания е постигнала 4% ръст на приходите от продажби и над 10% - на печалбата преди данъци спрямо предходния годишен период. Конкретните данни от компанията не бяха съобщени, тъй като все още не са одитирани. Според Търговския регистър през 2014 г. "Гудмилс България" има 67.876 млн. лв. приходи и нетна печалба 1.659 млн. лв., като платените данъци са 435 хил. лв.

По информация от компанията топ марката на дружеството - "София мел", е с пазарен дял от 60% в стойност, 93% от магазините в страната я продават, а 99% от потребителите я разпознават. В България клиенти сред големите клиенти на компанията са "Стратос", "Симид София" и др. Около 15% от продукцията на"Гудмилс България" се изнасят в Гърция и Румъния. През последните пет години дружеството е инвестирало 5 млн. лв. в машини и съоръжения в България и планира през 2016-2018 г. да вложи още 5.5 млн. лева в различни дейности, сред които пожарна безопасност, екологични проекти и др. "Гудмилс България" е част от базираната във Виена GoodMills Group, която е най-голямата мелничарска група в Европа с 25 мелници в 7 държави, 11 търговски марки и 2200 служители.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK