Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 апр 2016, 18:00, 3037 прочитания

Седмични новини за ритейл

РБ внесе законопроект за освобождаване на дарената храна от ДДС; Тайният клиент на "Регал": Поевтиняват десет основни категории, поскъпват шест; Половината от магазините на Penny вече са продадени; "Белла България" обединява под един бранд дружествата си; Синдикат проверява търговските вериги с "таен служител"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: editors@regal.bg

РБ внесе законопроект за освобождаване на дарената храна от ДДС


Депутатите от гражданската квота на Реформаторския блок (РБ) Мартин Димитров и Петър Славов внесоха законопроект за улесняване на процедурите за даряване на храна с изтичащ срок на годност, която да не се облага с ДДС, съобщиха от пресцентъра на блока. Според вносителите промените ще мотивират търговските вериги и производителите да даряват храна, вместо да я унищожават. Ако бъде прието предложението, храните ще бъдат освободени от ДДС и ще могат да се даряват до 30 дни преди изтичането на срока им на годност. Законопроектът е разработен съвместно с Българската хранителна банка (БХБ) – неправителствена организация, която събира и управлява дарени храни и осигурява хранително подпомагане.
На година БХБ успява да спаси от разпиляване едва 270 т храна, казва директорът на организацията Цанка Миланова. По думите й България е в списъка на държавите с голямо разминаване между потребностите и достъпа до храна. Страната е най-бедната в ЕС - 49% от населението, 52% от децата и 61% от пенсионерите са застрашени от бедност и социално изключване. Миланова посочва, че няма точна информация какво количество храна се изхвърля. Данните се маскират от сивия сектор и лошите практики (например договорът с екарисаж не е гаранция, че храната стига дотам, за да бъде унищожена). Единствената информация, с която разполага БХБ, е от проучване на ЕК от 2010 г. (сравнителни данни за количествата унищожавана храна във всички страни - членки на ЕС), според което в България се унищожават над 670 хил. т храни годишно. Според Миланова тази храна би била достатъчна да се изхранят българите, живеещи под прага на бедност, за една година. Недобри практики според нея има и в магазините - случва се храната да стои на регалите до последния възможен час, да се преопакова и продава отново. По думите й 80% от храната, която се унищожава поради свръхпроизводство, грешки в етикетирането, изтичане срока на годност и други, може да бъде оползотворена.

Тайният клиент на "Регал": Поевтиняват десет основни категории, поскъпват шест

Фотограф: Георги Кожухаров

Тайният клиент на сп. "Регал" отчете спад през април в сравнение с март в средната цена при десет основни категории в кошницата си от стоки на най-ниски цени. Шест от тях са при храните – шоколад (-14%), сирене (-11%), прясно мляко (-8%), кайма (-7%), олио (-4%) и яйца (-2%). Четирите нехранителни групи със средно понижение в цената спрямо началото на март са душ-гел (-15%), универсален препарат (-12%), прах за пране (-9%) и паста за зъби (-6%). През април анализът обхваща седем вместо обичайните осем търговски вериги, тъй като в обекта на "Карфур" в Тhe Mall изцяло липсваха три от основните категории, които тайният клиент следи.
Ръст в средната цена спрямо мартенското ниво има в шест основни категории. При храните това са цялото охладено пиле и захарта (и двете с по 2%) и брашното (4%). В нонфууд секцията среден ръст от по 10% е отчетен при шампоана и сапуна, а тоалетната хартия поскъпва средно с 2% спрямо началото на март. Стабилни на месечна база (с разлика под 1%) остават средните цени при хляба, киселото мляко и ориза, като динамиката е тиха и на ниво отделни търговци. В резултат на сериозните средни намаления при някои от категориите средната пазарна сметка се понижава съществено. Спадът е в размер на -5% (-1.47 лв.) на месечна база до 30.88 лв. Посоката е надолу както при хранителните продукти (-4%), така и при нонфууд категориите (-6%).
Пълният текст на анализа - на regal.bg

Половината от магазините на Penny вече са продадени



Над половината супермаркети на германския дискаунтър Penny, който през октомври миналата година се оттегли от България, са продадени. Останалите неизкупени имоти - 38 парцела и 21 магазина, се предлагат от "Рила проект" - дружеството, в което са обектите. Досега най-много активи са преминали към "Билла България", другата компания в страната на собственика на Penny - REWE Group. "Техномаркет" е наела няколко, а останалите са придобити от малки търговци. "Билла България" бе с предимство и първа получи право да избере обекти, които да превърне в свои магазини. Веригата се е спряла на 11 магазина на Penny (шест в София, два във Варна и по един в Пазарджик, Монтана и Поморие) плюс логистичния център в община Елин Пелин. Четири обекта Penny вече са отдадени дългосрочно под наем на "Техномаркет" - в Дупница, Сандански, Перник и Враца. От "Лидл" също бяха заявили предварителен интерес, но сделка досега няма.

"Белла България" обединява под един бранд дружествата си


"Белла България" обединява под един бранд, свързани с холдинга дружества, специализирани в бизнеса с храни. От компанията съобщиха, че стартират проект за консолидиране на управленските процеси чрез опростяване на производствената и търговската структура. Целта на реорганизацията е холдингът да разшири пазарните си позиции в страната и на международния пазар, се посочва в информацията. Консолидацията включва вливане в структурата на "Белла България" на производствените предприятия "Фермата" и "Унибел", както и на търговската структура "Ипекс груп", обслужваща хорека канала. Предвижда се и окрупняване на мениджърските позиции в холдинга.
За реализиране на планираното преструктуриране е договорено външно и вътрешно финансиране за закупуване на машини и съоръжения от ново поколение. Засега компанията не уточнява неговия размер. Инвестицията ще бъде насочена към различни производствени и търговски направления. Първият етап от преструктурирането ще приключи в средата на настоящата календарна година. До края на 2016 г. се очаква хранителният холдинг вече да е с намален брой юридически лица в структурата си. По информация на компанията реализираните икономии ще се насочат в иновативна дейност, по-висока продуктивност и развитие на пазарното присъствие.

Синдикат проверява търговските вериги с "таен служител"

Конфедерацията на труда "Подкрепа" използва "таен служител" в търговска верига, за да провери как се спазва трудовото законодателство и отчете "нерадостен резултат" след двумесечния тест, съобщи президентът на синдиката Димитър Манолов, цитиран от БТА. Сред неблагополучията, установени от синдикалиста под прикритие, са шестдневна работна седмица, огромно текучество, създаване на фалшиви очаквания у кандидат-служителите, "отровна" работна атмосфера, санкции, глоби, насърчаване на доносничеството. Манолов посочи, че получените от пилотния тест резултати са подобни на жалбите, получавани от служители в много от действащите търговски вериги в страната. От КТ "Подкрепа" призоваха служителите да създават синдикати на работните си места; да не разчитат на обещания, а да подписват само договори, които включват реалните условия; да сигнализират Инспекцията по труда. От синдиката отново настояха санкциите, които налага инспекцията, да бъдат процент от оборота на компаниите. Манолов заяви, че проверките с "таен служител" ще продължат както в други търговски вериги, така и в производствени предприятия.

Накратко

Продажбите на H&M в България през първото тримесечие на 2016 г., което групата отчита от декември до края на февруари, са се увеличили с 35% и възлизат на 28.4 млн. лв.

С над 600% е нараснал оборотът с безконтактни карти Visa в България през 2015 г., съобщиха от компанията

Nestle Fitness стартира кампанията "Мисия: Обичай тялото си" като важен и подкрепящ партньор на жените по пътя им към по-добро самочувствие във всеки етап от живота им.

"Пиринско" започна кампанията "Реновирай градинката в квартала", която ще продължи до края на юни. В нея могат да се включат жителите на Благоевградска област.

Полската верига за обувки CCC разширява мрежата си в страната с откриването на седми магазин в "Сердика център", София. До края на 2016 г. планира да отвори още три нови обекта, а догодина - още шест.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Поръчките на бизнес самолети растат 1 Поръчките на бизнес самолети растат

През тази година се очаква да бъдат доставени 690 броя, а догодина - 740

21 окт 2019, 1812 прочитания

Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара

Средствата ще се насочат към тях най-вече чрез обратно изкупуване на акции през следващите три години

17 окт 2019, 2008 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании и пазари" Затваряне
Европейските пазари достигнаха двуседмичен връх

ОПЕК понижи прогнозите си за търсенето на петрол

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10