Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 апр 2016, 16:32, 3415 прочитания

Седмични новини за ритейл

Македонската "Алди" влиза в България; "Билла България" с 11% ръст на оборота през 2015 г.; Лек ръст в продажбите на бира; Marinopoulos препланира стратегията си за България; Разходите за храна намаляват, за цигари и алкохол - растат

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: editors@regal.bg

Македонската "Алди" влиза в България


Македонският хард дискаунтър "Кам маркет" ще отвори първите си 10 - 12 магазина в София през юни. Плановете са до края на годината магазините вече да са 20 - 25, в края на 2017 г. - 30 - 40, а до края на 2018 г. веригата да има 50 - 60 магазина в страната. "Основна концепция е на население от 15 - 20 хиляди да има отворен един магазин, така че от тази гледна точка София има голям потенциал за нас – минимумът магазини, който искаме да имаме в София, са 30, горна граница - около 60 - 70. При достигане на тази филиална мрежа фирмата ще иска да излезе извън границите на София", пише в презентацията на "Кам маркет". От компанията са разпратили писмо до български доставчици в 15 стокови групи с молба да изпратят най-добрите си оферти, за да могат да си сътрудничат.
КАМ dooel е частна семейна компания, собственост на Гоце Камчев и дъщеря му Таня. Започват през 90-те години като представител и дистрибутор на Nestle, Dr. Oetker, Bahlsen, Storck. Ритейлът е основният им бизнес. За миналата година оборотът на магазините е около 88 млн. евро според "Евромонитор" и около 100 млн. евро по данни на фирмата. Това й отрежда 4% дял от целия ритейл пазар в Македония, 6% от търговията на дребно с храни и 17.3% от модерната търговия в страната, където основните й конкуренти са Tinex и Vero. "Кам маркет" е единственият дискаунтър в Македония. Самоопределя се като "Македонската Алди". Има национално покритие – мрежа от 63 магазина в 17 македонски града. Портфолиото включва собствен внос, както и широка гама от собствени марки. От Гърция и Турция внася плодове и зеленчуци, от Германия и Швейцария - сух асортимент, замразени и млечни артикули, от Тайланд - консерви риба тон, от Китай - нехранителни стоки, от Италия - сух асортимент. Собствените марки се произвеждат в Македония, но и в Германия, Швейцария и Италия.

"Билла България" с 11% ръст на оборота през 2015 г.
"Билла България" е с най-висок ръст от всички поделения на REWE Group в седемте държави от Централна и Източна Европа, казва управителят на веригата Бойко Сачански

Фотограф: Анелия Николова

През последната фискална година "Билла България" е увеличила оборота си с 11.06% спрямо 2014 г. и е приключила на печалба. Регистрираните приходи от продажби възлизат на над 683 млн. лв. и значително надвишават планираните. Финансовият резултат за 2015 г. е положителен и осезаемо по-добър от очаквания, съобщиха от компанията. "Особено радостно е, че двуцифреният ръст практически е постигнат от съществуващите филиали, тъй като повечето откривания бяха осъществени в средата на декември 2015 г.", коментира управителят на веригата Бойко Сачански. Инициативите в подкрепа на българското производство, стабилните партньорства с български доставчици, инвестициите в обучението на български земеделци, фокусът върху прясната продукция в магазина са сред причините, довели до успеха, смята управителят.
"Билла България" е с най-висок ръст от всички поделения на REWE Group в седемте държави от Централна и Източна Европа (България, Хърватия, Чехия, Румъния, Русия, Словакия и Украйна), следвана от Русия - с 9.61%. През 2015 г. продажбите на тези пазари са нараснали с 5.63%.
По информация на веригата редовните й клиенти с карта за лоялност са над милион. През 2015 г. броят на магазините й се увеличава със седем. В момента "Билла" има 102 супермаркета на българския пазар и осигурява работа на 4370 служители.

Лек ръст в продажбите на бира



Продажбите на бира в стойност са се увеличили с 2% за дванадесетте месеца до февруари 2016 г. в сравнение със същия период година по-рано и вече достигат близо 687 млн. лв., показват данните на "Нилсън България". Основният канал по отношение на обема на продажбите остава традиционната търговия. Ако разглеждаме продажбите в стойност, водещ канал е хорека. Пластмасовата бутилка генерира най-голям брой продажби на българския пазар. Стойността им се равнява на почти 296 млн. лв. Стъклените шишетa, подлежащи на връщане, са следващите по пазарен дял. Разфасовките от половин литър са безспорен лидер. Техният пазарен дял в стойност надхвърля 50%, а продажбите за последните 12 месеца достигат близо 370 млн. лв. Българският потребител предпочита българската бира - 93% от продажбите в стойност идват от местна продукция, като в това число влизат и чуждестранни марки, които обаче се произвеждат в България. Вносните бири заемат дял от едва 7%.

Marinopoulos препланира стратегията си за България
Цел на компанията е да постигне положителни резултати на месечна база в края на 2016 г. и през 2017 г. да приключи с положителен резултат.


Marinopoulos препланира стратегията си за България и ще запази присъствие в нея и в Кипър, след като се оттегли от Албания и Македония. Това е част от плана за преструктуриране на групата, която чрез дружеството си КМБ държи франчайз правата на Carrefour за България, обявен в началото на април. Гръцките медии пишат, че компанията е подпомогната със заем от общо 175 млн. евро от четири банки и е преобразувала стария си заем от 160 млн. евро. Мрежата е сведена до 353 обекта за продажба и 129 франчайз (без 33-те хипермаркета, с които има договор за отделно дружество със "Склавенитис"). По план първата половина на април трябваше да започне издължаването към доставчиците в Гърция и да се нормализира снабдяването на магазините. Тогава ще бъдат отворени първите четири магазини на Marinopoulos по нов модел. Цялостното ребрандиране на мрежата трябва да приключи до септември и да не включва марката Carrefour. Бъдещето на френските private label в гръцката верига се обсъжда. Цел на Marinopoulos е да постигне положителни резултати на месечна база в края на 2016 г. с цел 2017 г. да приключи с положителен резултат. Гръцките медии са скептични. Още по темата в новия брой 3 на "Регал" 2015 г.

Разходите за храна намаляват, за цигари и алкохол - растат

Българските семейства харчат по-малко за храна, а повече за режийни разноски, цигари и алкохол и развлечения. Това показват данните на НСИ за доходите на домакинствата от 2004 до 2015 г. За храна средно на човек са изразходвани 1463 лв. през миналата година, като относителният дял на тези разходи от общите е 31.4%, което е с 0.9 процентни пункта по-малко в сравнение с 2014 г. и със 7.9 процентни пункта - спрямо 2004 г. Данните показват, че през 2015 г. настъпват промени в структурата на потреблението - намалява консумацията на хляб и тестени изделия с 3.7 кг (спрямо 2014 г.) и достига 89.5 кг на лице. По-малка е и консумацията на плодове и зеленчуци - съответно с 2.9 и 2.5 кг. На годишна база се увеличава потреблението средно на лице от домакинство на алкохолни напитки (от 28.4 на 29.2 л) и цигари (от 603 на 647 броя). През периода 2004 - 2015 г. се увеличава покупателната способност на домакинствата за повечето основни хранителни продукти. Около два пъти е нараснала покупателната способност при свинското месо, ябълките, птичето месо и яйцата.

Накратко


Платформата за онлайн търговия eMag купува румънския електронен магазин PC Garage Store с цел да разшири бизнеса си в гейминг сегмента.

"Лидл България" обяви началото на кандидатстването за практикантската програма на компанията за лятото, от която могат да се възползват ученици над 18 години.

Започва второто издание на стартъп програмата на Metro, насочена към идеи за технологична оптимизация на хотелския и ресторантьорския бизнес.

Nestle отчете само минимален ръст на продажбите от 0.1% през първото тримесечие, но остава ангажиран с поставените цели за цялата година.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Поръчките на бизнес самолети растат 1 Поръчките на бизнес самолети растат

През тази година се очаква да бъдат доставени 690 броя, а догодина - 740

21 окт 2019, 1809 прочитания

Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара

Средствата ще се насочат към тях най-вече чрез обратно изкупуване на акции през следващите три години

17 окт 2019, 1998 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании и пазари" Затваряне
Mitsubishi е фалшифицирала данните за разхода на гориво

Акциите на японската компания се сринаха с над 30%

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10