Седмични новини за ритейл
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за ритейл

Над 3 милиона козунака и 200 000 кори с яйца ще бъдат брандирани с логото на кампанията "Купувам българско" по празниците

Седмични новини за ритейл

Два пъти е разликата между евтината и скъпата кошница на тайния клиент; Българските продукти за Великден - отличени на рафта; "Теси" инвестира 15 млн. лв. в нов завод; PrimePark тества нова търговска концепция в София; Проектът на закон за храните вече е на етап обществено обсъждане

2939 прочитания

Над 3 милиона козунака и 200 000 кори с яйца ще бъдат брандирани с логото на кампанията "Купувам българско" по празниците


Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: editors@regal.bg

Два пъти е разликата между евтината и скъпата кошница на тайния клиент

Малко над два пъти по-скъпо струва пазаруването на базисни хранителни стоки за домакинството, ако вместо най-евтините продукти в хипер-, супермаркета или дискаунтъра купувачите избират най-скъпите при същите параметри. Това показа проучването "Таен клиент" на "Регал", проведено на 5 май в магазини на седем търговски вериги в София. Средната сметка при low cost варианта на 12-те наблюдавани артикула беше 20.85 лева. А на най-скъпите достигна 44.80 лева средно, или с 214% повече.

Най-широка е ножицата на цените при кравето сирене. Разликата между най-скъпото и най-евтиното е над два пъти и половина (258%). При шоколада - фин млечен от 100 г, тя е 242%, а при ориза - 192%. Тези три продукта са ключови за набъбването на цената на кошницата, когато се избират най-скъпите продукти. При евтиния вариант делът на сиренето от средната сметка е 22.5%, а при скъпия - 37.6%. Делът на шоколада в единия случай е 4.3%, а в другия - 6.8%. При ориза разликата е между дял от 5.4% и от 7.4%. В кошницата освен това влизат охладено цяло пиле, яйца, хляб "Добруджа", пшеничното брашно, захар, свинска кайма, слънчогледово олио, краве кисело и прясно мляко.
При най-евтините храни най-високо над средната сметка бе сумата, оставена в "Пикадили" (23.94 лева), следвана от "Билла" (23.12 лева) и "Лидл" (21.28 лева). Почти на нейното ниво, но малко под него, беше сумата в "Т-Маркет" (20.13 лева), като намаляваше по ред - ЦБА (19.78 лева), "Фантастико" (19.03 лева) и най-ниска беше в "Кауфланд"(18.71 лева).

При най-скъпите продукти лидер беше "Билла" (49.26 лева), следвана от "Фантастико" (47.11 лева), "Пикадили" (46.94 лева), ЦБА (45.32 лева) и "Кауфланд"(45.22 лева). Под нивото на средната сметка бяха единствено "Т-Маркет" (42.05 лева) и "Лидл" (37.74 лева). Проучването установи, че най-голям е ценовият диапазон във "Фантастико" (248%) и в "Кауфланд" (242%), вероятно заради по-широкия асортимент, който поддържат. В ЦБА разликата беше 229%, в "Билла" - 213%, в "Пикадили"- 196%. В "Лидл" тя беше най-малка – 177.5%. Още по темата - на regal.bg.

Над 3 милиона козунака и 200 000 кори с яйца ще бъдат брандирани с логото на кампанията "Купувам българско" по празниците

Стикер с логото на кампанията "Купувам българско" ще отличава българските козунаци, яйца и агнешко от вносните по великденските празници. Това казаха организаторите на инициативата от БНТ2 на пресконференция. В кампанията участват браншовите организации на млекопреработвателите, хлебопроизводителите и сладкарите, производителите на парфюмерия и козметика, на птиче месо и фермерски продукти. Над 3 милиона козунака и 200 000 кори с яйца ще бъдат брандирани с логото на кампанията по празниците. Потребителите да избират яйца със знака "Купувам българско", призова Олег Прокопиев от Съюза на птицевъдите. По думите му годишно в България се произвеждат 1 милиард яйца, 200 млн. се изнасят и още толкова се внасят. Потребителите да изискват информация и за произхода на агнешкото месо, каза министърът на земеделието и храните Десислава Танева. Тя посочи, че вносът на агнешко по статистика е около 8% годишно. Обикновено идва от Румъния, но е от по-различни породи и не е с традиционния вкус, който българинът очаква. Същото потвърди и председателят на Асоциацията на земеделските производители Венцислав Върбанов. Според него най-вероятно вносното месо ще е с 2 до 3 лв. по-евтино от българското. Възможно е да се появи и новозеландско агнешко, което пристига дълбоко замразено, каза още той.

"Теси" инвестира 15 млн. лв. в нов завод

Шуменското производствено звено на производителя на битови ел. уреди, почистващи препарати и храни "Фикосота" ще се разшири съвсем скоро с нова фабрика - за бойлери. С инвестиция от 15 млн. лв. поделението за уреди "Теси" ще може да произвежда над 1 млн. бойлера годишно. Продукцията ще отива основно за износ, защото в страната компанията вече държи 40% от пазара, коментират от "Фикосота". Новото предприятие ще е на шест хиляди квадратни метра застроена площ и ще произвежда 550 хил. електрически бойлера годишно. За строителството е използвано банково и собствено финансиране. Оборудването вече е монтирано, приключват и 72-часовите проби на линиите. Обучението на новоназначените 80 души е започнало още през 2015 г. Новата инвестиция заедно с действащия завод и с логистичния терминал на "Теси" оформят общо 16 хил. кв.м застроени пространства на eдна от работните площадки на дружеството в Шумен.

PrimePark тества нова търговска концепция в София

Очаква се първият PrimePark да заработи в "Софарма тауърс" в началото на септември.

"PrimePark е първият по рода си търговски обект в България, пресъздаващ усещането на затворен град", пише на сайта на начинанието. Очаква се първият PrimePark да заработи в "Софарма тауърс" в началото на септември. "Комплексът ще е тип хали, но по премиум. В него върху 2000 кв.м ще бъдат разположени 27 обекта. Ще има супермаркет, магазини за месо, за плодове и зеленчуци, за фрешове. Ще бъдат предложени различни услуги - застраховки, плащане на битови сметки, фризьорски салон и бръснарница, ще има магазин за вино и отделно магазин за алкохол. Нехранителните стоки ще бъдат представени с домашни потреби, дрехи, кожен асортимент и пр.", обясни Владимир Иванов, съсобственик в "Праймпарк". В дружеството влизат хора от търговията, медиите и рекламата, които са и инвеститорите. Концепцията е микс от няколко успешни подобни проекта в Испания и в САЩ. Иванов обясни, че ще бъдат отворени към малки български производители, които искат да продават директно. Условията са да са сертифицирани и да предлагат качествени продукти. Производителите ще плащат наем, а от "Праймпарк" ще се грижат за цялостното маркетиране на обекта. За ноември е планирано откриването на втори магазин от същия бранд, вероятно в "Лозенец". До края на годината обектите в София би трябвало да станат три.

Проектът на закон за храните вече е на етап обществено обсъждане

Проектът на новия закон за храните вече е достъпен за обществено обсъждане на сайта на МЗХ. По думите на министъра на земеделието и храните Десислава Танева той въвежда правила в области, които досега не са били регламентирани. По-важни нови моменти са свързани с въвеждането на изисквания към онлайн търговците, които вече ще се регистрират по закона за храните. Нови правила има и при предлагането на охладено, неопаковано предварително месо в обектите за търговия на дребно, където то ще се поставя в обособени места със задължително предоставяне на информация за вида и произхода му. Друга новост е задължителната регистрация на автомобилите за транспортиране на храни от животински произход, брашно, хляб и сладкарски изделия, която ще се удостоверява със стикери. Описани за първи път са и условията за пускане на пазара на храни със специално предназначение и хранителни добавки. Хранителното банкиране и даряване на храни също попадат в регулацията. Законът въвежда нови санкции, а старите се увеличават от два до осем пъти. Очаква се той ще бъде приет до лятото.

Накратко

Комисията за защита на конкуренцията санкционира "Лидл" с 1.86 млн. лв. за заблуждаваща рекламна кампания.

"Билла България" откри официално напълно обновения си магазин в столичната Централна гара.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK