Седмични новини за ритейл
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за ритейл

Седмични новини за ритейл

"Максима България" планира да придобие 12 магазина на Penny; Рекорден брой проби от вино на Concours Mondial de Bruxelles; Продажбите на "Нестле България" през 2015 са нараснали с 4.8%; Съюзът на пивоварите отчете 4% ръст на продажбите на бира през 2015 г.; Засилени проверки на търговци около майските празници

2073 прочитания

© Георги Кожухаров


Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: [email protected]

"Максима България" планира да придобие 12 магазина на Penny

"Максима България", която присъства на българския пазар с веригата супермаркети "Т-Маркет", планира да придобие още 12 магазина в страната. Компанията проявява интерес към част от бившите обекти на германската дискаунт верига Penny, която миналата година се оттегли от страната, и нейното дружество "Рила проект". Това става ясно от искане за концентрация, подадено от "Максима България" в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Ако сделката стане факт, броят на обектите на компанията ще нарасне от сегашните 48 до 60. Това би означавало, че "Т-Маркет" ще се състезава за третото място по брой магазини с "Кауфланд", която в момента имат 55 обекта, но по оборот е лидер. На първо и второ място са съответно "Билла България" със 102 магазина и "Лидл" със 79.

В края на миналата година "Максима България" получи разрешение от КЗК да придобие контрол и върху още два обекта на търговската верига "Европа" на Христо Ковачки. Плановете бяха магазините да бъдат наети.
В съобщение на компанията майка Maxima Grupe от началото на месеца се казва, че в страната са инвестирани 2.3 милиона евро в четири нови магазина и в основен ремонт на съществуващ обект.

"Т-Маркет" е една от сравнително бързо растящите вериги магазини в България. В сравнение с миналата година продажбите на "Максима България" са нараснали с 10.4% до 72.4 милиона евро без ДДС по данни на Maxima Grupe. Групата, която оперира в пет държави - България, Литва, Латвия, Естония и Полша, също отчете положителен резултат. През 2015 г. консолидираният й оборот достига 2.7 млрд. евро, което е ръст с 3.6% спрямо 2014 г. Всички компании в групата са увеличили оборотите си.

Рекорден брой проби от вино на Concours Mondial de Bruxelles

Рекорден брой проби - близо 9000 от 55 държави, бяха представени на Concours Mondial de Bruxelles, който за първи път се проведе в България. Ръст има и при пробите, представени от български винопроизводители – 257 от 70 изби, съобщиха организаторите от компанията за маркетинг и износ на българско вино Probegex, която организира конкурса. Така България се нареди на шесто място по брой мостри - след Португалия, Франция, Испания, Италия и Чили. "Интересът към страната ни е рекорден", коментира Меглена Михова от Probegex. По думите й домакинството на винения мондиал е от огромна полза за България, защото е помогнало за привличането на световния елит в сектора в страната. "Българските производители получиха шанс да представят своите вина и за броени дни да създадат контакти със сомелиери, членове на винаро-лозарски асоциации, търговци от специализирани магазини и големи вериги, журналисти от 55 държави по света", отбеляза тя.

Concours Mondial de Bruxelles е най-престижният независим винен конкурс в света, единственият пътуващ в Европа и единственият, в който се прави допълнителна проверка на наградените вина, за да се гарантира последователност при качеството. През 2015 г. 42% от българските мостри, участвали в Concours Mondial de Bruxelles, са получили награда. Резултатите от мондиала в Пловдив ще бъдат обявени след средата на май 2016 г.

Продажбите на "Нестле България" през 2015 са нараснали с 4.8%

Ръст от 4% в обема на произведената продукция през 2015 г. в сравнение с година по-рано отчете "Нестле България" на пресконференция, на която представи финансовите си показатели преди официалното им публикуване в Търговския регистър. Продажбите на компанията са достигнали 300 млн. лева през миналата година при 284.9 млн. лв. за 2014 г. (ръст от 4.8%). Дружеството е увеличило също и печалбата си. През 2015 г. тя е с 6.1 млн. лв. повече от тази за 2014 г., която е 14.458 млн. лв. Ръстът на продажбите на компанията е по-висок от този на групата Nestle, която отчита нарастване на приходите си с 4.2% спрямо 2014 г. През миналата година българското дружество е инвестирало над 9 млн. лв. (с 3.5 млн. лв. повече в сравнение с 2014) в обновяване на производствени линии, нови продукти, енергийна ефективност, безопасност на хора и продукти, обучение, социални проекти в сферата на активния начин на живот и балансираното хранене.

Съюзът на пивоварите отчете 4% ръст на продажбите на бира през 2015 г.

Фотограф: Цветелина Ангелова

Шестте компании от Съюза на пивоварите в България (СПБ) отчетоха реализирани малко над 5 млн. хектолитра бира през 2015 г., или близо 4% повече в сравнение с 2014 г. Според съюза това се дължи на топлото време и голямото разнообразие от нови асортименти и марки пиво. "Болярка - ВТ", "Бритос", "Загорка", "Каменица", "Карлсберг България" и "Ломско пиво" общо са покрили през миналата година 94% от българския бирен пазар. Те имат 99% производствен дял от годишното производство в страната, съобщиха от организацията. За втора поредна година се наблюдава лек спад в продажбите на РЕТ бутилки. Делът им през 2015 г. пада до малко под 60%. Този на стъклените бутилки е близо 24.5%, а на кеговете - 5%. Продължава плавното увеличение на продажбите в кенове, които вече заемат пазарен дял от 10.5%. През 2015 г. членовете на СПБ са активни в разширяването на своeто пазарно портфолио - с 10 нови марки и над 20 нови бутилки и кенове. Компаниите са инвестирали 50 млн. лева в дълготрайни материални активи. Средствата са вложени в технологично оборудване, машини и апарати, изграждане на нови производствени и бутилиращи цехове, складове и логистични бази, пречиствателни станции с анаеробни инсталации за отпадни води.

Засилени проверки на търговци около майските празници

Липсата на информация за производителя върху етиката на стоката и фалшивите намаления са най-честите нарушения сред 90-те констатирани от Комисията за защита на потребителите (КЗП) в хода на 600-те й проверки през април, казва председателят на КЗП Димитър Маргаритов. "Апелирам към търговците да се ограничават да прилагат такива евтини трикове, защото хората стават все по-активни и чувствителни и реагират, когато се нарушават правата им. А ние като контролен орган имаме доста богата практика, потвърдена от съда в много случаи", добави той. Маргаритов припомни, че за 2015 г. в КЗП са постъпили над 20 хил. жалби и сигнали и че годишно правят около 35-40 хил. проверки.

Междувременно от ГД "Метрологичен надзор" съобщиха, че са инспектирали 594 везни за продажби на месо и месни продукти в 399 магазина в 50 селища за периода от 21 до 26 април 2016 г. Целта е била защита на потребителите от неточни измервания преди Bеликден и майските празници. За 67 от везните е установено, че не отговарят на законовите изисквания. От тях 64 са спрени временно от употреба до привеждането им в съответствие с изискванията, а три са забранени.

Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: [email protected]


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK