Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 май 2016, 18:01, 1990 прочитания

Седмични новини за ритейл

"Максима България" планира да придобие 12 магазина на Penny; Рекорден брой проби от вино на Concours Mondial de Bruxelles; Продажбите на "Нестле България" през 2015 са нараснали с 4.8%; Съюзът на пивоварите отчете 4% ръст на продажбите на бира през 2015 г.; Засилени проверки на търговци около майските празници

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: editors@regal.bg

"Максима България" планира да придобие 12 магазина на Penny


"Максима България", която присъства на българския пазар с веригата супермаркети "Т-Маркет", планира да придобие още 12 магазина в страната. Компанията проявява интерес към част от бившите обекти на германската дискаунт верига Penny, която миналата година се оттегли от страната, и нейното дружество "Рила проект". Това става ясно от искане за концентрация, подадено от "Максима България" в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Ако сделката стане факт, броят на обектите на компанията ще нарасне от сегашните 48 до 60. Това би означавало, че "Т-Маркет" ще се състезава за третото място по брой магазини с "Кауфланд", която в момента имат 55 обекта, но по оборот е лидер. На първо и второ място са съответно "Билла България" със 102 магазина и "Лидл" със 79.
В края на миналата година "Максима България" получи разрешение от КЗК да придобие контрол и върху още два обекта на търговската верига "Европа" на Христо Ковачки. Плановете бяха магазините да бъдат наети.
В съобщение на компанията майка Maxima Grupe от началото на месеца се казва, че в страната са инвестирани 2.3 милиона евро в четири нови магазина и в основен ремонт на съществуващ обект.

"Т-Маркет" е една от сравнително бързо растящите вериги магазини в България. В сравнение с миналата година продажбите на "Максима България" са нараснали с 10.4% до 72.4 милиона евро без ДДС по данни на Maxima Grupe. Групата, която оперира в пет държави - България, Литва, Латвия, Естония и Полша, също отчете положителен резултат. През 2015 г. консолидираният й оборот достига 2.7 млрд. евро, което е ръст с 3.6% спрямо 2014 г. Всички компании в групата са увеличили оборотите си.

Рекорден брой проби от вино на Concours Mondial de Bruxelles


Рекорден брой проби - близо 9000 от 55 държави, бяха представени на Concours Mondial de Bruxelles, който за първи път се проведе в България. Ръст има и при пробите, представени от български винопроизводители – 257 от 70 изби, съобщиха организаторите от компанията за маркетинг и износ на българско вино Probegex, която организира конкурса. Така България се нареди на шесто място по брой мостри - след Португалия, Франция, Испания, Италия и Чили. "Интересът към страната ни е рекорден", коментира Меглена Михова от Probegex. По думите й домакинството на винения мондиал е от огромна полза за България, защото е помогнало за привличането на световния елит в сектора в страната. "Българските производители получиха шанс да представят своите вина и за броени дни да създадат контакти със сомелиери, членове на винаро-лозарски асоциации, търговци от специализирани магазини и големи вериги, журналисти от 55 държави по света", отбеляза тя.
Concours Mondial de Bruxelles е най-престижният независим винен конкурс в света, единственият пътуващ в Европа и единственият, в който се прави допълнителна проверка на наградените вина, за да се гарантира последователност при качеството. През 2015 г. 42% от българските мостри, участвали в Concours Mondial de Bruxelles, са получили награда. Резултатите от мондиала в Пловдив ще бъдат обявени след средата на май 2016 г.

Продажбите на "Нестле България" през 2015 са нараснали с 4.8%



Ръст от 4% в обема на произведената продукция през 2015 г. в сравнение с година по-рано отчете "Нестле България" на пресконференция, на която представи финансовите си показатели преди официалното им публикуване в Търговския регистър. Продажбите на компанията са достигнали 300 млн. лева през миналата година при 284.9 млн. лв. за 2014 г. (ръст от 4.8%). Дружеството е увеличило също и печалбата си. През 2015 г. тя е с 6.1 млн. лв. повече от тази за 2014 г., която е 14.458 млн. лв. Ръстът на продажбите на компанията е по-висок от този на групата Nestle, която отчита нарастване на приходите си с 4.2% спрямо 2014 г. През миналата година българското дружество е инвестирало над 9 млн. лв. (с 3.5 млн. лв. повече в сравнение с 2014) в обновяване на производствени линии, нови продукти, енергийна ефективност, безопасност на хора и продукти, обучение, социални проекти в сферата на активния начин на живот и балансираното хранене.

Съюзът на пивоварите отчете 4% ръст на продажбите на бира през 2015 г.

Фотограф: Цветелина Ангелова

Шестте компании от Съюза на пивоварите в България (СПБ) отчетоха реализирани малко над 5 млн. хектолитра бира през 2015 г., или близо 4% повече в сравнение с 2014 г. Според съюза това се дължи на топлото време и голямото разнообразие от нови асортименти и марки пиво. "Болярка - ВТ", "Бритос", "Загорка", "Каменица", "Карлсберг България" и "Ломско пиво" общо са покрили през миналата година 94% от българския бирен пазар. Те имат 99% производствен дял от годишното производство в страната, съобщиха от организацията. За втора поредна година се наблюдава лек спад в продажбите на РЕТ бутилки. Делът им през 2015 г. пада до малко под 60%. Този на стъклените бутилки е близо 24.5%, а на кеговете - 5%. Продължава плавното увеличение на продажбите в кенове, които вече заемат пазарен дял от 10.5%. През 2015 г. членовете на СПБ са активни в разширяването на своeто пазарно портфолио - с 10 нови марки и над 20 нови бутилки и кенове. Компаниите са инвестирали 50 млн. лева в дълготрайни материални активи. Средствата са вложени в технологично оборудване, машини и апарати, изграждане на нови производствени и бутилиращи цехове, складове и логистични бази, пречиствателни станции с анаеробни инсталации за отпадни води.

Засилени проверки на търговци около майските празници


Липсата на информация за производителя върху етиката на стоката и фалшивите намаления са най-честите нарушения сред 90-те констатирани от Комисията за защита на потребителите (КЗП) в хода на 600-те й проверки през април, казва председателят на КЗП Димитър Маргаритов. "Апелирам към търговците да се ограничават да прилагат такива евтини трикове, защото хората стават все по-активни и чувствителни и реагират, когато се нарушават правата им. А ние като контролен орган имаме доста богата практика, потвърдена от съда в много случаи", добави той. Маргаритов припомни, че за 2015 г. в КЗП са постъпили над 20 хил. жалби и сигнали и че годишно правят около 35-40 хил. проверки.
Междувременно от ГД "Метрологичен надзор" съобщиха, че са инспектирали 594 везни за продажби на месо и месни продукти в 399 магазина в 50 селища за периода от 21 до 26 април 2016 г. Целта е била защита на потребителите от неточни измервания преди Bеликден и майските празници. За 67 от везните е установено, че не отговарят на законовите изисквания. От тях 64 са спрени временно от употреба до привеждането им в съответствие с изискванията, а три са забранени.

Накратко


"Maggi България" е първият бранд на "Нестле", който се нарежда в класацията на Socialbakers за топ брандове в социалните мрежи в категория Топ 5 бранда в YouTube по брой взаимодействия на 1000 почитатели, съобщиха от компанията.

Келд Кирк Кристиансен, внукът на основателя на Lego, ще предаде поста заместник-председател на борда на директорите на 37-годишния си син Томас Кирк Кристиансен, съобщиха агенциите.

Bonduelle е марка с най-добро съотношението цена - качество според проучването ICERTIAS Best Buy Award, осъществено в България, съобщиха от швейцарската организация, която провежда изследването.

Хамди Улукая - собственикът на компанията за кисело мляко Chobani в САЩ, който е с турски произход, ще дари 10 процента от акциите си на своите 2000 работници, съобщава турската частна телевизия НТВ.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Поръчките на бизнес самолети растат 1 Поръчките на бизнес самолети растат

През тази година се очаква да бъдат доставени 690 броя, а догодина - 740

21 окт 2019, 1813 прочитания

Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара

Средствата ще се насочат към тях най-вече чрез обратно изкупуване на акции през следващите три години

17 окт 2019, 2008 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании и пазари" Затваряне
Дружество, близко до "Софарма", е купило 6.4% от "Албена инвест холдинг"

"Телекомплект инвест" е платил над 2.2 млн. лв. за пакета на курортната компания "Албена"

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10