КЗК разреши на Intralot да купи от Васил Божков дял в "Евробет"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

КЗК разреши на Intralot да купи от Васил Божков дял в "Евробет"

Сократис Кокалис купува голям дял от втора хазартна компания на Божков

КЗК разреши на Intralot да купи от Васил Божков дял в "Евробет"

Това е втора сделка на най-големия в българския хазарт с гърка Сократис Кокалис

Георги Филипов
6035 прочитания

Сократис Кокалис купува голям дял от втора хазартна компания на Божков

© Асен Тонев


Комисията за защита на конкуренцията разреши на гръцката компания Intralot чрез дъщерната си компания в България "Билот" да купи 49% от хазартния оператор "Евробет". С това фирмата на гръцкия бизнесмен Сократис Кокалис ще има основен дял във втори важен играч на хазартния пазар в България след дългогодишното си участие в "Еврофутбол", където разпределението между "Билот" и фирмите на Васил Божков е също 49:51. Подобна става сега ситуацията и в "Евробет", където мажоритарният пакет от 51% остава в дружеството "Евробет партнърс" ООД, контролирано от Васил Божков.

Докато "Еврофутбол" е концентриран единствено в областта на спортните залози, "Евробет" е насочен изцяло върху числовите игри и лотарийните билети. Най-популярните игри на компанията са "Еврошанс", който е индиректен конкурент на държавното тото в областта на числовите игри, и "Лотария България". През 2014 г. приходите на дружеството са 104 млн. лв., а за миналата растат до 132 млн. лв. Печалбата също се увеличава, но с по-бавен темп - от 10.7 млн. лв. на 12 млн. лв.

До момента "Евробет" се държеше от редица фирми, свързани пряко или непряко с Божков. Основният пакет беше в две негови компании, а по-малката част от дяловете беше разпределена почти поравно между пет свързани с него дружества. След сделката с Intralot съсобственици в новоучредената "Евробет партнърс" стават четири компании - "Диджитъл сървисиз", "Сигуро", "Вабо-2005" и "Еврогруп инженеринг". КЗК установява, че на практика Васил Божков управлява едноличен контрол върху "Евробет партнърс" чрез контрола си върху фирмите акционери. Регулаторът приема, че няма проблем концентрацията да се осъществи, и разрешава новото разпределение на акционерното участие.

В началото на април Intralot обяви намерението си за разширяване на присъствието си на хазартния пазар в Източна Европа. В България това беше свързано със закупуването на миноритарния дял в "Евробет", който има над 1100 точки на продажба в страната. КЗК установява, че "Евробет" през миналата година е държал между 10 и 20% от пазара на наземни хазартни игри (без да се смятат казината и игралните зали), докато лидер е "Национална лотария" с 40 - 50%, следвана от "Еврофутбол" с 30 - 40%. И двете най-големи компании са свързани с Васил Божков. На държавния Български спортен тотализатор се падат 10 -20% от офлайн пазара, който се оценява на 40 - 50% от общия пазар. Останалите са на онлайн хазарта, където според оценката на комисията лидер е bet365 с 50 - 60%, следвана от Betfair, Sportingbet и др. с по 10 - 20%.

Комисията за защита на конкуренцията разреши на гръцката компания Intralot чрез дъщерната си компания в България "Билот" да купи 49% от хазартния оператор "Евробет". С това фирмата на гръцкия бизнесмен Сократис Кокалис ще има основен дял във втори важен играч на хазартния пазар в България след дългогодишното си участие в "Еврофутбол", където разпределението между "Билот" и фирмите на Васил Божков е също 49:51. Подобна става сега ситуацията и в "Евробет", където мажоритарният пакет от 51% остава в дружеството "Евробет партнърс" ООД, контролирано от Васил Божков.

Докато "Еврофутбол" е концентриран единствено в областта на спортните залози, "Евробет" е насочен изцяло върху числовите игри и лотарийните билети. Най-популярните игри на компанията са "Еврошанс", който е индиректен конкурент на държавното тото в областта на числовите игри, и "Лотария България". През 2014 г. приходите на дружеството са 104 млн. лв., а за миналата растат до 132 млн. лв. Печалбата също се увеличава, но с по-бавен темп - от 10.7 млн. лв. на 12 млн. лв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK