Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 юли 2016, 16:11, 3078 прочитания

Renault и Nissan постигат рекордни икономии

От съвместната си работа двете компании са спестили 4.3 млрд. евро през 2015 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Навлизането на държавата в Renault може да забави ръста на избегнатите разходи.
Партньорството между Renault и Nissan е донесло рекордни икономии. През миналата година от съвместната работа двете компании са спестили 4.3 млрд. евро, съобщава Reuters. Те започват да си партнират през 1999 г., когатo френският производител придобива контролен дял. Сега той е достигнал 42.4% от капитала на Nissan, a главен изпълнителен директор на дружеството е Карлос Гон, който заема същата позиция и в Renault.

Ползотворно партньорство


През настоящата година анализаторите на Renault очакват икономиите да останат на същото равнище, прекъсвайки ръста си за пръв път от началото на съвместната работа. Според Гон обаче прогнозата е консервативна, като по-негово мнение икономиите трябва да скочат на 5 млрд. евро до края на годината.

Основна движеща сила за спестяването на разходи идва от кооперацията между двата автопроизводителя. Елиминирането на дублиращи дейности и интеграцията позволява по ефективното натоварване между различни отдели и съответно спестяване на разходи.

Компаниите намират синергии в разработката на нови автомобили, производството, веригата на доставките и др. През март Renault обяви, че ще търси още сфери, в които двете компании могат да работят заедно. Възможни посоки са контролът на качеството и следпродажбеното обслужване.



Вицепрезидентът на Renault Арно Дебьоф, който ръководи сближаването между двете компании, не потвърждава оптимизма на главния изпълнителен директор. Според него заложената цел от 5 млрд. евро е трудно постижима, тъй като e силно зависима от общите разходи по пускане на нови модели автомобили на пазара. Според Дебьоф сумата на спестените разходи ще забави ръста си и през 2017 г., като тенденцията ще се обърне на следващата година, постигайки икономии от 5.5 млрд. евро.

Държавата и акционерите

Оперативното обединение между двете компании също беше повлияно от конфликта с правителството на Франция, който се разрази миналата година. През април 2015 г. държавата увеличи дела си в Renault от 15% до 19.7%, за да си осигури двоен брой гласове, който законодателството предвижда за дългосрочните инвеститори. По този начин дори и с по-малкия процент правителството притежава 28% от гласовете, дял, с който може да блокира евентуални решения, които не одобрява.

Nissan не се забави в отговора си, призовавайки за ограничаване за възможностите на правителството да се меси в корпоративното управление. Японският производител дори поиска писмена гаранция, че това няма да се случи, което естествено постави компанията в неудобна позиция спрямо властта.

Миноритарните акционери на Nissan, доволни от сътрудничеството с Renault, смятат, че по-голямата роля на държавата в компанията може да постави пречки пред интеграцията, което да доведе до влошаване на финансовите резултати.

Спорът с правителството в Париж моментално даде отражение върху плановете на двете компании. В началото на годината Renault не оповести новите сфери на сътрудничество с Nissan, каквито бяха първоначалните намерения. Трите месеца закъснение със сигурност са влезли в прогнозите на анализаторите и ще дадат отражение върху ръста на икономиите и на двете компании.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Nissan Renault компании

Прочетете и това

Поръчките на бизнес самолети растат 1 Поръчките на бизнес самолети растат

През тази година се очаква да бъдат доставени 690 броя, а догодина - 740

21 окт 2019, 1928 прочитания

Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара

Средствата ще се насочат към тях най-вече чрез обратно изкупуване на акции през следващите три години

17 окт 2019, 2182 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании и пазари" Затваряне
"Булпрос" се разраства с нова компания

Българската софтуерна група очаква броят на служителите й да достигне 700 до края на 2016 г.

Още от Капитал
Ресторанти на корона диета

След нокдауна, който вирусът нанесе на заведенията, възстановяването ще е бавно и трудно, бизнес моделите ще се променят още, а доставките ще играят все по-важна роля

Новият син папа

Наско Сираков няма финансовия ресурс да издържа "Левски", но разполага с доверието на феновете

Площад "Александър Невски" ще се ремонтира, но няма да се промени

Общината ще похарчи предвидените 17. млн. лв. за реконструкцията на зоната, но ще има само козметични намеси

Със 750 млрд. евро срещу корона кризата

Брюксел предлага амбициозен план за възстановяване. Битката предстои

Средиземноморска арт диета

Парижкият дигателен център за изкуство Atelier Des Lumieres показва изложба с работи на Моне, Реноар, Шагал

Ако това е чалга – аз съм "за"

Защо Мила Роберт е явление на попкултурната сцена в България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10