Renault и Nissan постигат рекордни икономии

Карлос Гон e главен изпълнителен директор на обединението между Renault и Nissan.

Renault и Nissan постигат рекордни икономии

От съвместната си работа двете компании са спестили 4.3 млрд. евро през 2015 г.

3443 прочитания

Карлос Гон e главен изпълнителен директор на обединението между Renault и Nissan.

© YUYA SHINO


Навлизането на държавата в Renault може да забави ръста на избегнатите разходи.

Партньорството между Renault и Nissan е донесло рекордни икономии. През миналата година от съвместната работа двете компании са спестили 4.3 млрд. евро, съобщава Reuters. Те започват да си партнират през 1999 г., когатo френският производител придобива контролен дял. Сега той е достигнал 42.4% от капитала на Nissan, a главен изпълнителен директор на дружеството е Карлос Гон, който заема същата позиция и в Renault.

Ползотворно партньорство

През настоящата година анализаторите на Renault очакват икономиите да останат на същото равнище, прекъсвайки ръста си за пръв път от началото на съвместната работа. Според Гон обаче прогнозата е консервативна, като по-негово мнение икономиите трябва да скочат на 5 млрд. евро до края на годината.

Основна движеща сила за спестяването на разходи идва от кооперацията между двата автопроизводителя. Елиминирането на дублиращи дейности и интеграцията позволява по ефективното натоварване между различни отдели и съответно спестяване на разходи.

Компаниите намират синергии в разработката на нови автомобили, производството, веригата на доставките и др. През март Renault обяви, че ще търси още сфери, в които двете компании могат да работят заедно. Възможни посоки са контролът на качеството и следпродажбеното обслужване.

Вицепрезидентът на Renault Арно Дебьоф, който ръководи сближаването между двете компании, не потвърждава оптимизма на главния изпълнителен директор. Според него заложената цел от 5 млрд. евро е трудно постижима, тъй като e силно зависима от общите разходи по пускане на нови модели автомобили на пазара. Според Дебьоф сумата на спестените разходи ще забави ръста си и през 2017 г., като тенденцията ще се обърне на следващата година, постигайки икономии от 5.5 млрд. евро.

Държавата и акционерите

Оперативното обединение между двете компании също беше повлияно от конфликта с правителството на Франция, който се разрази миналата година. През април 2015 г. държавата увеличи дела си в Renault от 15% до 19.7%, за да си осигури двоен брой гласове, който законодателството предвижда за дългосрочните инвеститори. По този начин дори и с по-малкия процент правителството притежава 28% от гласовете, дял, с който може да блокира евентуални решения, които не одобрява.

Nissan не се забави в отговора си, призовавайки за ограничаване за възможностите на правителството да се меси в корпоративното управление. Японският производител дори поиска писмена гаранция, че това няма да се случи, което естествено постави компанията в неудобна позиция спрямо властта.

Миноритарните акционери на Nissan, доволни от сътрудничеството с Renault, смятат, че по-голямата роля на държавата в компанията може да постави пречки пред интеграцията, което да доведе до влошаване на финансовите резултати.

Спорът с правителството в Париж моментално даде отражение върху плановете на двете компании. В началото на годината Renault не оповести новите сфери на сътрудничество с Nissan, каквито бяха първоначалните намерения. Трите месеца закъснение със сигурност са влезли в прогнозите на анализаторите и ще дадат отражение върху ръста на икономиите и на двете компании.

Навлизането на държавата в Renault може да забави ръста на избегнатите разходи.

Партньорството между Renault и Nissan е донесло рекордни икономии. През миналата година от съвместната работа двете компании са спестили 4.3 млрд. евро, съобщава Reuters. Те започват да си партнират през 1999 г., когатo френският производител придобива контролен дял. Сега той е достигнал 42.4% от капитала на Nissan, a главен изпълнителен директор на дружеството е Карлос Гон, който заема същата позиция и в Renault.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Разходка в Космоса, моля!

Разходка в Космоса, моля!