С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
28 юли 2016, 15:58, 1354 прочитания

Facebook не спира да подобрява резултатите си

Печалбата на компанията скочи със 186% през второто тримесечие

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
4.6% поскъпнаха акциите на компанията и достигнаха най-високото си ниво.
Резултатите на социалната мрежа Facebook отново надминаха очакванията. През второто тримесечие на годината компанията е увеличила значително приходите и печалбата си и дава нови поводи на инвеститорите да купуват акциите й. Публикуването на резултатите изпрати цената на акциите на Facebook до най-високото им ниво. В търговията след сесията книжата поскъпнаха с 4.60%, достигайки 129.01 долара.

Гигант, който може да иновира


Facebook не показва задъхването на други технологични корпорации като Apple. На годишна база приходите на компанията се покачват с 63% до 6.24 млрд. долара, като основни за нея остават мобилните реклами, които носят 84% от постъпленията, повишавайки дела си спрямо миналата година.

Една от причините за това е добрата работа по преминаването на компанията към сферата на мобилните устройства. В това си начинание Facebook изпревари някогашния си конкурент Twitter, който разочарова инвеститорите си за пореден път през второто тримесечие. Не случайно се повишават и разходите за иновации, които са близо половината от общите оперативни разноски.

Доминация при приложенията носи видими предимства - нарастване на потреблението, повече видени реклами и в крайна сметка повече приходи. Активните уникални потребители през второто тримесечие са нараснали средно до 1.71 млрд. души месечно, близо 15% ръст на годишна база, а 1.57 млрд. от тях идват именно чрез мобилните приложения на компанията.



Освен това престоят на потребителите във Facebook, Instagram и Messenger се повишава в "двуцифрените стойности", загатва основателят на компанията Марк Зукърбърг, цитиран от Reuters. Финансовият директор на компанията Дейвид Уенър посочи Азия, Океания и Индия като основните региони, в които компанията ще търси позиции занапред.

"(Регионът) се представя стабилно в последните тримесечия и ние ще продължим да инвестираме усилия и средства там и в бъдеще, за да можем да повишим досега си", коментира още Уенър. Разходите за маркетинг през тримесечието достигат 899 млн. долара, ръст от близо 44% на годишна база. Традиционно компанията поддържа по-нисък ръст на административните разходи, които се равняват на 412 млн. долара, 35% повече спрямо миналата година.

Нетната печалба скача със 186% през тримесечието, достигайки 2.06 млрд. долара. Нетният марж пък почти се удвоява, нараствайки до 33%.

Новата бизнес реалност

Компанията умело се възползва от тенденцията рекламодателите да изместват бюджетите си от телевизията към интернет и мобилните платформи. За да направи това, Facebook залага на видеосъдържанието. Компанията стартира платформата си за споделяне на клипове Facebook Live, с която да се конкурира със Snapchat и YouTube. Ръководството също така разкри плановете си да развива този вид услуги и в бъдеще.

В следващите три години Facebook ще насочи усилията си към увеличаване на потребителската база, пише Reuters. За да насърчи потреблението в развиващите се страни, компанията смята в следващите 10 години да развие мрежа от дронове, която да предоставя безплатна интернет връзка из различни места в градовете.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

КЗК ще разследва Apple по искане на БТК 1 КЗК ще разследва Apple по искане на БТК

Телекомът не предлага моделите на американския гигант, за разлика от конкурентите в България

15 юли 2019, 4480 прочитания

"БТЛ индъстрийз" е удвоила приходите си през първото полугодие "БТЛ индъстрийз" е удвоила приходите си през първото полугодие

Компанията за медицинско оборудване е произвела 12 хил. уреда през периода

15 юли 2019, 875 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании и пазари" Затваряне
Има ли решение за италианските лоши кредити

Анализатори твърдят, че Италия се нуждае от функциониращ пазар за тези дългове

И още нещо в сметката за ток

С непазарни механизми държавата се опитва да поддържа жива ТЕЦ "Марица-изток 2"

Великанът на входа на София

Рибният бизнесмен Петко Русинов инвестира в жилищна сграда с 31.5 хил. кв. м РЗП до Околовръстното в "Младост 4"

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Ново място: "КО-ОП"

Коуъркинг пространството отваря врати с амбицията да среща различни професионалисти, публики и изкуства

Да снимаш Пабло

"Пикасо – погледът на фотографа" в Барселона разказва чрез снимки личния живот и творческия процес на Пабло Пикасо