С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
28 юли 2016, 15:58, 1382 прочитания

Facebook не спира да подобрява резултатите си

Печалбата на компанията скочи със 186% през второто тримесечие

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
4.6% поскъпнаха акциите на компанията и достигнаха най-високото си ниво.
Резултатите на социалната мрежа Facebook отново надминаха очакванията. През второто тримесечие на годината компанията е увеличила значително приходите и печалбата си и дава нови поводи на инвеститорите да купуват акциите й. Публикуването на резултатите изпрати цената на акциите на Facebook до най-високото им ниво. В търговията след сесията книжата поскъпнаха с 4.60%, достигайки 129.01 долара.

Гигант, който може да иновира


Facebook не показва задъхването на други технологични корпорации като Apple. На годишна база приходите на компанията се покачват с 63% до 6.24 млрд. долара, като основни за нея остават мобилните реклами, които носят 84% от постъпленията, повишавайки дела си спрямо миналата година.

Една от причините за това е добрата работа по преминаването на компанията към сферата на мобилните устройства. В това си начинание Facebook изпревари някогашния си конкурент Twitter, който разочарова инвеститорите си за пореден път през второто тримесечие. Не случайно се повишават и разходите за иновации, които са близо половината от общите оперативни разноски.

Доминация при приложенията носи видими предимства - нарастване на потреблението, повече видени реклами и в крайна сметка повече приходи. Активните уникални потребители през второто тримесечие са нараснали средно до 1.71 млрд. души месечно, близо 15% ръст на годишна база, а 1.57 млрд. от тях идват именно чрез мобилните приложения на компанията.



Освен това престоят на потребителите във Facebook, Instagram и Messenger се повишава в "двуцифрените стойности", загатва основателят на компанията Марк Зукърбърг, цитиран от Reuters. Финансовият директор на компанията Дейвид Уенър посочи Азия, Океания и Индия като основните региони, в които компанията ще търси позиции занапред.

"(Регионът) се представя стабилно в последните тримесечия и ние ще продължим да инвестираме усилия и средства там и в бъдеще, за да можем да повишим досега си", коментира още Уенър. Разходите за маркетинг през тримесечието достигат 899 млн. долара, ръст от близо 44% на годишна база. Традиционно компанията поддържа по-нисък ръст на административните разходи, които се равняват на 412 млн. долара, 35% повече спрямо миналата година.

Нетната печалба скача със 186% през тримесечието, достигайки 2.06 млрд. долара. Нетният марж пък почти се удвоява, нараствайки до 33%.

Новата бизнес реалност

Компанията умело се възползва от тенденцията рекламодателите да изместват бюджетите си от телевизията към интернет и мобилните платформи. За да направи това, Facebook залага на видеосъдържанието. Компанията стартира платформата си за споделяне на клипове Facebook Live, с която да се конкурира със Snapchat и YouTube. Ръководството също така разкри плановете си да развива този вид услуги и в бъдеще.

В следващите три години Facebook ще насочи усилията си към увеличаване на потребителската база, пише Reuters. За да насърчи потреблението в развиващите се страни, компанията смята в следващите 10 години да развие мрежа от дронове, която да предоставя безплатна интернет връзка из различни места в градовете.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Българските компании за споделено кредитиране се увеличават Българските компании за споделено кредитиране се увеличават

Компанията Cashlend предлага на инвеститорите фиксирана месечна доходност от 1.5%

13 окт 2019, 1063 прочитания

ББР е единствената банка без публикуван годишен отчет за 2018 г. 6 ББР е единствената банка без публикуван годишен отчет за 2018 г.

От държавната институция не обясниха на какво се дължи забавянето

13 окт 2019, 2375 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании и пазари" Затваряне
Има ли решение за италианските лоши кредити

Анализатори твърдят, че Италия се нуждае от функциониращ пазар за тези дългове

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света