За първи път България ще рекламира туризма си във Франция
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

За първи път България ще рекламира туризма си във Франция

Във Франция ще се привличат любители на културния и винения туризъм

За първи път България ще рекламира туризма си във Франция

След четири години пауза страната се промотира и във Великобритания

Деница Ватева
3845 прочитания

Във Франция ще се привличат любители на културния и винения туризъм

© Мария Съботинова


Предстои обявяването на обществени поръчки за избор на компании, които да рекламират туризма.

Министерството на икономиката планира да рекламира активно българския туризъм в чужбина до края на годината, като за целта са осигурени 5 млн. лв. от националния бюджет, съобщиха от ведомството в отговор на въпроси от "Капитал Daily". Oсвен участието на международни туристически изложения, което ще струва около 1.5 млн. лв., се планира стартирането и на нови рекламни кампании.

Едната от тях ще бъде във Великобритания, където България се представя за последно преди четири години, и ще бъде основно насочена към възможностите за ски туризъм. Втората нова кампания ще се проведе във Франция, където България не се е представяла досега, като целта ще бъде привличането на любители на културния и винения туризъм.

Двете кампании ще включват реклама в телевизионни, печатни, радио- и интернет медии, социални мрежи, външна реклама, провеждане на журналистически турове в различни курорти и др. От икономическото министерство обявиха, че предстои обявяването на обществени поръчки за избор на компании, които да промотират България.

Извън двете нови кампании през есенния и зимния сезон се предвижда и представяне на рекламни клипове на българския туризъм по канала BBC WorldWide, както и публикуването на карета в специализирани издания за голф туризъм. Медийна реклама ще се провежда и по време на световната купа по ски в Банско, както и създаването на нови рекламни клипове и материали, за което също предстои обявяването на обществени поръчки. През тази година от бюджета има три пъти повече пари за реклама на туризма - около 18 млн. лв., отделно се отпускат средства и по оперативните програми.

Реклама в шест държави

През пролетта премина и първата вълна на рекламните кампании в шест държави - Румъния, Русия, Украйна, Полша, Германия и Швеция. По данни на икономическото министерство досега за тях са изхарчени 1.1 млн. лв., като те са по проект от европейската програма "Регионално развитие". Кампаниите са включвали реклама в телевизии, радиа, вестници, сайтове, билборди и др.

В България са дошли на журналистически турове и представители на медиите от тези държави, а страната е провеждала пресконференции при участията си в изложения. Макар към момента да не са отчетени резултатите от тези кампании, очевидно те не са дали бърз ефект. Причината е, че през изтеклия летен сезон хотелиерите и туроператорите отчитат по-малко чуждестранни туристи, като по техни оценки най-големият спад е регистриран от Русия, Украйна и Румъния. 

По различни оценки туристите от Германия и Великобритания са на около миналогодишните нива с лек ръст или спад при отделните компании, подобно е и положението в скандинавските държави, включително Швеция. Единственият пазар, на който България се е промотирала целенасочено и има ръст, е Полша според оценките на бизнеса.

Промотирането пред българи ще тръгне със закъснение

Обявената преди няколко месеца рекламна кампания на туризма пред българска публика, финансирана по проект от европейската програма "Регионално развитие", ще започне със закъснение заради обжалване на обществените поръчки. Още през февруари стана ясно, че поръчката за 2 млн. лв. е спечелена от дружеството "Д-р Бранд".

Впоследствие обаче тя е обжалвана от друг кандидат както пред комисията за защита на конкуренцията, така и пред административния съд. В средата на юни пък жалбата е била отхвърлена, обясниха от икономическото министерство. Забавянето обаче налага промени в документацията. Причината е, че кампанията трябва да продължи 10 месеца, а финалният й срок е началото на април следващата година.

Тъй като изпълнението не може да вмести до крайната дата, в момента икономическото министерство е поискало да се удължи крайният срок с два месеца и едва след това ще стартира кампанията.

Предстои обявяването на обществени поръчки за избор на компании, които да рекламират туризма.

Министерството на икономиката планира да рекламира активно българския туризъм в чужбина до края на годината, като за целта са осигурени 5 млн. лв. от националния бюджет, съобщиха от ведомството в отговор на въпроси от "Капитал Daily". Oсвен участието на международни туристически изложения, което ще струва около 1.5 млн. лв., се планира стартирането и на нови рекламни кампании.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

16 коментара
  • 1
    yoankata avatar :-|
    yoankata

    Срещала съм французи много впечатени от нашето (червено) вино! Дано се завърже някакъв културен обмен с винен привкус ;)

  • 2
    today avatar :-|
    today

    Само да няма кадри с мургави труженички и пиянските оргии, алкохолни турове ли му викаха.

  • 3
    epoc avatar :-|
    epoc

    На французи винен туризъм ще им предлагаме....Те половината ни вина (говоря за бутилки 7-20 лева) стават само за жабуркане....

    Мантрата за невероятното българско вино се развенчава ако си поживял малко извън България и видиш на кой рафт в супермаркета стои българското вино. И че конкуренцията е жестока. И че чилийски, южноафрикански и новозенландски вина са малко по-скъпи и много по-качествени.....

    Да не говорим, че французин друго, освен френско гледа да не пие, особено ако е във Франция....

    А иначе тука турбогъзарите масово носят за подарък по една бутилка "Черга" и си мислят, че подаряват качествено вино.....

  • 4
    epoc avatar :-|
    epoc

    До коментар [#1] от "yoankata":

    Срещал съм французи, впечатлени от българската кухня, особено от салатите и таратора.

    Но виното ни в общия случай го пиеха между другото.

  • 6
    pzashev avatar :-|
    pzashev

    До коментар [#3] от "epoc": има много хубави български вина. Защо те не успяват да пробият навън е уместен въпрос, но това не ги прави по-лоши. Така че няма нужда от такова черногледство, малко повече самочувствие и вяра в лозята ни и вината ни!

  • 7
    pzashev avatar :-|
    pzashev

    Плод на какъв анализ и логика е решението именно Франция да е избрания пазар? Аз поне не ги виждам!?!

  • 8
    x2805 avatar :-|
    dj x2805

    До коментар [#3] от "epoc":

    то си е качествено вино...

  • 9
    tsvetko_51 avatar :-|
    tsvetko_51

    До коментар [#4] от "epoc":

    И аз мисля, че представената картина е доста мрачна и дори не е вярна.
    Много са сегментите в този сектор и не отричам че южно-американските и южно-африканските вина имат своето място, но за има ниша и за нашето вино, още повече, че произвежданите обеми не са такива, че това да е невъзможно. Всъщност, като проблем пред нашето вино, е липсата на устойчивост на постигнатите резултати, но виждате колко много нови и добри изби се нароиха.

  • 10
    epoc avatar :-|
    epoc

    До коментар [#6] от "pzashev":

    Няма много хубави български вина на пазара. Казвам ти го като човек, който пие по половин бутилка вино на ден. От евтините (до 7-8 лева) всичко е на късмет и реколта. От средния клас (7-20) половината са за боклука, защото са рожба на вманиачени технолози. Средно високия клас (над 20 лева) има много добри неща, но рядко се намират на пазара. А високия клас няма да го коментирам, той лично за мен си е дизайнерска ниша, която аз лично не харесвам (както не харесвам и небългарското Дом Периньон, и то не заради цената от 300 лева бутилката).

    После идва проблемът с качеството и количеството. Недопустимо е вината от една партида да имат различен вкус. А всичките ни бутилки до 20 лева (с много малки изключения) са такива. Това е ценовия сегмент 5-10 евро на запад, където се намират и по-читави вина.

    За количеството няма да коментирам изобщо - примерът с виното керацуда е показателен - отглежда се грозде колкото за 2-3000 бутилки, а в магазините се продават над 20 000.

    Та така за българското вино. Преди да почнат всички да ме плюят нека поне да отидат на 1-2 дегустации, организират се редовно (поне в София) и цената не е непоносима (до 40-50 лева на човек). Тъкмо ще можете да видите как чужди вина за по 40-60 лева бутилката се разграбват, а български за по 10-15 - остават.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK