Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 10 сеп 2014, 14:45, 3770 прочитания

За първи път България ще рекламира туризма си във Франция

След четири години пауза страната се промотира и във Великобритания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Предстои обявяването на обществени поръчки за избор на компании, които да рекламират туризма.

Министерството на икономиката планира да рекламира активно българския туризъм в чужбина до края на годината, като за целта са осигурени 5 млн. лв. от националния бюджет, съобщиха от ведомството в отговор на въпроси от "Капитал Daily". Oсвен участието на международни туристически изложения, което ще струва около 1.5 млн. лв., се планира стартирането и на нови рекламни кампании.

Едната от тях ще бъде във Великобритания, където България се представя за последно преди четири години, и ще бъде основно насочена към възможностите за ски туризъм. Втората нова кампания ще се проведе във Франция, където България не се е представяла досега, като целта ще бъде привличането на любители на културния и винения туризъм.


Двете кампании ще включват реклама в телевизионни, печатни, радио- и интернет медии, социални мрежи, външна реклама, провеждане на журналистически турове в различни курорти и др. От икономическото министерство обявиха, че предстои обявяването на обществени поръчки за избор на компании, които да промотират България.

Извън двете нови кампании през есенния и зимния сезон се предвижда и представяне на рекламни клипове на българския туризъм по канала BBC WorldWide, както и публикуването на карета в специализирани издания за голф туризъм. Медийна реклама ще се провежда и по време на световната купа по ски в Банско, както и създаването на нови рекламни клипове и материали, за което също предстои обявяването на обществени поръчки. През тази година от бюджета има три пъти повече пари за реклама на туризма - около 18 млн. лв., отделно се отпускат средства и по оперативните програми.

Реклама в шест държави



През пролетта премина и първата вълна на рекламните кампании в шест държави - Румъния, Русия, Украйна, Полша, Германия и Швеция. По данни на икономическото министерство досега за тях са изхарчени 1.1 млн. лв., като те са по проект от европейската програма "Регионално развитие". Кампаниите са включвали реклама в телевизии, радиа, вестници, сайтове, билборди и др.

В България са дошли на журналистически турове и представители на медиите от тези държави, а страната е провеждала пресконференции при участията си в изложения. Макар към момента да не са отчетени резултатите от тези кампании, очевидно те не са дали бърз ефект. Причината е, че през изтеклия летен сезон хотелиерите и туроператорите отчитат по-малко чуждестранни туристи, като по техни оценки най-големият спад е регистриран от Русия, Украйна и Румъния. 

По различни оценки туристите от Германия и Великобритания са на около миналогодишните нива с лек ръст или спад при отделните компании, подобно е и положението в скандинавските държави, включително Швеция. Единственият пазар, на който България се е промотирала целенасочено и има ръст, е Полша според оценките на бизнеса.

Промотирането пред българи ще тръгне със закъснение

Обявената преди няколко месеца рекламна кампания на туризма пред българска публика, финансирана по проект от европейската програма "Регионално развитие", ще започне със закъснение заради обжалване на обществените поръчки. Още през февруари стана ясно, че поръчката за 2 млн. лв. е спечелена от дружеството "Д-р Бранд".

Впоследствие обаче тя е обжалвана от друг кандидат както пред комисията за защита на конкуренцията, така и пред административния съд. В средата на юни пък жалбата е била отхвърлена, обясниха от икономическото министерство. Забавянето обаче налага промени в документацията. Причината е, че кампанията трябва да продължи 10 месеца, а финалният й срок е началото на април следващата година.

Тъй като изпълнението не може да вмести до крайната дата, в момента икономическото министерство е поискало да се удължи крайният срок с два месеца и едва след това ще стартира кампанията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кой не иска евро 10 Кой не иска евро

Няколко партии без голяма тежест в обществото припознават антиевро темата, а среди от БСП я използват за вътрешнопартийни цели

21 фев 2020, 7436 прочитания

Русия става най-важният арбитър сред различните враждуващи страни в Сирия 2 Русия става най-важният арбитър сред различните враждуващи страни в Сирия

Всеки следващ етап от конфликта минава през Москва

24 окт 2019, 4429 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика и икономика" Затваряне
Новата средна класа в Бразилия се обръща срещу Дилма Русеф

Шансовете на настоящия президент за преизбиране намаляват, докато за фаворит на вота вече е сочена Марина Силва

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10