Европейската комисия (EК) представи пътна карта за развитие на единния пазар в Европа, съобщава пресслужбата й. Целта е реализиране на пълния потенциал на единния пазар и превръщането му в трамплин за просперитета на континента в условията на глобалната икономика. Според стратегията комисията ще предприеме действия, за да гарантира, че потребителите, които искат да купуват услуги или стоки в други страни от ЕС, било то онлайн или лично, няма да се сблъскват с различия в цените, условията за продажба или възможностите за доставка. Причина за реакцията на ЕК е, че европейските потребителски центрове често получават оплаквания за неоправдани различия в третирането им поради тяхното гражданство или местопребиваване.
Планът на ЕК предвижда още полагане на повече усилия за облекчаване на достъпа до финансиране за малките и средни предприятия (МСП). Освен това комисията възнамерява да опрости уредбата на ДДС, да намали разходите за регистриране на дружества, да представи предложение относно несъстоятелността на предприятията и да направи достъпна цялата информация за регулаторните изисквания на един-единствен портал. "По-нататъшното укрепване и задълбочаване на единния пазар на ЕС е най-важната част от Плана за инвестиции за Европа. Трябва да премахнем ограниченията пред инвестициите и да създадем нови възможности за потребителите, специалистите и предприятията. Освен това единният пазар трябва да е в крак с времето. Той трябва да приветства и насърчава новаторските бизнес модели", посочва зам.-председателят на ЕК, отговарящ за заетостта, растежа, инвестициите и конкурентоспособността, Юрки Катайнен.
ЕК планира също да разработи европейска програма за т.нар. икономика на споделянето (sharing economy). От комисията изтъкват, че новите бизнес модели носят ползи както за гражданите, така и за предприятията и помагат за оптималното използване на съществуващите ресурси. "Възникват въпроси обаче дали съществуващите разпоредби все още вършат работа, или са необходими нови правила. В същото време трябва да гарантираме, че се зачитат целите на публичната политика, например в областта на защитата на потребителите, и се спазват данъчното и трудовото законодателство", отбелязват oщe в становището си от ЕК.
"Единният пазар е в основата на европейската интеграция. Ако искаме да възстановим доверието на гражданите в европейския проект, да създаваме работни места, да изградим конкурентоспособна икономика и да запазим влиянието си в света, трябва да реализираме пълния потенциал на единния пазар. С днешната амбициозна и прагматична стратегия се съсредоточаваме върху резултатите", коментира Елжбета Бенковска, комисар по въпросите на вътрешния пазар, промишлеността, предприемачеството и МСП.
Европейската комисия (EК) представи пътна карта за развитие на единния пазар в Европа, съобщава пресслужбата й. Целта е реализиране на пълния потенциал на единния пазар и превръщането му в трамплин за просперитета на континента в условията на глобалната икономика. Според стратегията комисията ще предприеме действия, за да гарантира, че потребителите, които искат да купуват услуги или стоки в други страни от ЕС, било то онлайн или лично, няма да се сблъскват с различия в цените, условията за продажба или възможностите за доставка. Причина за реакцията на ЕК е, че европейските потребителски центрове често получават оплаквания за неоправдани различия в третирането им поради тяхното гражданство или местопребиваване.
0 коментара