ЕК изготви план за развитие на единния пазар в Европа
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

ЕК изготви план за развитие на единния пазар в Европа

Според зам.-председателя на ЕК Юрки Катайнен единният пазар в Европа трябва да е в крак с времето и да приветства и насърчава новаторските бизнес модели.

ЕК изготви план за развитие на единния пазар в Европа

Брюксел възнамерява да опрости уредбата на ДДС и да намали разходите за регистриране на дружества

1900 прочитания

Според зам.-председателя на ЕК Юрки Катайнен единният пазар в Европа трябва да е в крак с времето и да приветства и насърчава новаторските бизнес модели.

© FRANCOIS LENOIR


Европа ще облекчава  достъпа до финансиране за малките и средните предприятия.

Европейската комисия (EК) представи пътна карта за развитие на единния пазар в Европа, съобщава пресслужбата й. Целта е реализиране на пълния потенциал на единния пазар и превръщането му в трамплин за просперитета на континента в условията на глобалната икономика. Според стратегията комисията ще предприеме действия, за да гарантира, че потребителите, които искат да купуват услуги или стоки в други страни от ЕС, било то онлайн или лично, няма да се сблъскват с различия в цените, условията за продажба или възможностите за доставка. Причина за реакцията на ЕК е, че европейските потребителски центрове често получават оплаквания за неоправдани различия в третирането им поради тяхното гражданство или местопребиваване.

Планът на ЕК предвижда още полагане на повече усилия за облекчаване на достъпа до финансиране за малките и средни предприятия (МСП). Освен това комисията възнамерява да опрости уредбата на ДДС, да намали разходите за регистриране на дружества, да представи предложение относно несъстоятелността на предприятията и да направи достъпна цялата информация за регулаторните изисквания на един-единствен портал. "По-нататъшното укрепване и задълбочаване на единния пазар на ЕС е най-важната част от Плана за инвестиции за Европа. Трябва да премахнем ограниченията пред инвестициите и да създадем нови възможности за потребителите, специалистите и предприятията. Освен това единният пазар трябва да е в крак с времето. Той трябва да приветства и насърчава новаторските бизнес модели", посочва зам.-председателят на ЕК, отговарящ за заетостта, растежа, инвестициите и конкурентоспособността, Юрки Катайнен.

ЕК планира също да разработи европейска програма за т.нар. икономика на споделянето (sharing economy). От комисията изтъкват, че новите бизнес модели носят ползи както за гражданите, така и за предприятията и помагат за оптималното използване на съществуващите ресурси. "Възникват въпроси обаче дали съществуващите разпоредби все още вършат работа, или са необходими нови правила. В същото време трябва да гарантираме, че се зачитат целите на публичната политика, например в областта на защитата на потребителите, и се спазват данъчното и трудовото законодателство", отбелязват oщe в становището си от ЕК.

"Единният пазар е в основата на европейската интеграция. Ако искаме да възстановим доверието на гражданите в европейския проект, да създаваме работни места, да изградим конкурентоспособна икономика и да запазим влиянието си в света, трябва да реализираме пълния потенциал на единния пазар. С днешната амбициозна и прагматична стратегия се съсредоточаваме върху резултатите", коментира Елжбета Бенковска, комисар по въпросите на вътрешния пазар, промишлеността, предприемачеството и МСП.

Европа ще облекчава  достъпа до финансиране за малките и средните предприятия.

Европейската комисия (EК) представи пътна карта за развитие на единния пазар в Европа, съобщава пресслужбата й. Целта е реализиране на пълния потенциал на единния пазар и превръщането му в трамплин за просперитета на континента в условията на глобалната икономика. Според стратегията комисията ще предприеме действия, за да гарантира, че потребителите, които искат да купуват услуги или стоки в други страни от ЕС, било то онлайн или лично, няма да се сблъскват с различия в цените, условията за продажба или възможностите за доставка. Причина за реакцията на ЕК е, че европейските потребителски центрове често получават оплаквания за неоправдани различия в третирането им поради тяхното гражданство или местопребиваване.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Как да не свърши водата

Как да не свърши водата

Във ВиК сектора всичко тече

Във ВиК сектора всичко тече

Кой не иска евро

Кой не иска евро

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK