Търгове за нови 4 отсечки на метрото тръгват до март
В сряда започва строителството на седем отсечки и метространции в централната част на София
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Същинското изграждане на третия метродиаметър в София започва в сряда, съобщи кметът на столицата Йорданка Фандъкова. Въвежда се временна организация на движението, която минимално да затрудни придвижването в София, обясни тя.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
7 коментара
На кръстовището на красно село, както и на гешов и българия и сега е ад! Представям си какво ще е като се "затрудни" движението. Част от проблемите на красно село са нехайството на "N" на брой кметове.
До коментар [#1] от "v_stefanov":
Какво предлагаш бе пич, да не се строи метро ,за да не се затруднява движението...?
Това е същият паразитен лаф като "зимата пак ни изненада", когато на някого пред гаража не е почистено.
Ако продължите в посока Юг, резултатът ще е единствено (до)застрояване на Витошката яка. И до хижа Алеко да го изтеглите на юг, все ще има кандидати да строят блокове "на метростанция". Метрото трябва веднага да поеме към Студентски град и един хубав ден да затвори осмицата пред ИКЕА. Максимално скроо, преди трасето да е застроено и да се налага 5 пъти по-скъпо прокопаване с къртица. Вярно е, че метрото не спира на най-натоварената станция, а точно такава е Бизнес парка. Тя е най-натоварена и до нея трябва да може да се стига не през центъра, където МС Сердика и МС "Св. Климент Охридски" издишат и в момента, а навън от центъра, през Хладилника и Студентски град.
Завинаги ще помня онзи епизод с кмета на Скопие, гост на откриването на Сердика-Стадиона. Той стои на перона и им казва "Доле е Европа, горе е Балканот". И нашите решиха, че голям комплимент им прави, разнесоха му думите по всички медии. Без изобщо да се усетят, че май човекът имаше предвид това, което виждаме до ден днешен. Навън от входовете на метростанциите си остана едновремешната цигания. Може ли цял квартал да прескача 10 паркирали автомобила върху тротоара, за да си хване метрото и общината да отговаря, че е "задължена да балансира интереса на автомобилистите с този на пътниците", затова нямало да се промени нищо? 10 автоталибани са по-важни от 10 000 пътници, които си пробиват път между колите им.
До коментар [#1] от "v_stefanov":
Разглеждането на т.нар. "автодебили" (известни още като автоталибани) като електорален резервоар доведе до безобразен брой автомобили в града, несъвместим с никакви съпоставими цифри от други градове с подобно застрояване. Този дисбаланс рискува сега да избие, когато се налага едно или друго затваряне на улици заради строителството на метрото. Нещо подобно се случи с ВЕИ-далаверата, когато един студен месец преля чашата на 5 години далавери и тематични коалиции на ВЕИ-измамници в парламента.
Много евтино е метрото - гледам Участък Едно по картата е към 4-5 км и само 47 млн. лева - значи по 10 млн/км. То автомагистрала Хемус (новите отсечки, дето ги дадоха на Дидо Дебелия) излиза по повече на километър.
Общината като че ли се надява с новото метро да реши проблемите на София с градския транспорт и паркирането. "Ако 50% пътуват с метро, останалите 50% все ще се оправят някак си". Много мудно работят. Просто не е истина.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.