Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 19 яну 2016, 17:58, 15140 прочитания

Търгове за нови 4 отсечки на метрото тръгват до март

В сряда започва строителството на седем отсечки и метространции в централната част на София

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
До 2019 г. метрото в София ще порасне с 12 км и с 12 нови спирки. Обмисля се продължение на линията в кв. "Хладилника"
Същинското изграждане на третия метродиаметър в София започва в сряда, съобщи кметът на столицата Йорданка Фандъкова. Въвежда се временна организация на движението, която минимално да затрудни придвижването в София, обясни тя.

Проектът стартира с изграждането на седем отсечки и седем метростанции (етап 1) – от Малък градски театър до "Красно село". В момента тече избор на изпълнител за осмата отсечка, част от етап 1 – от Малък градски театър до бул. "Владимир Вазов" след "Подуене".


До март ще бъдат обявени обществени поръчки за изграждането на още 4 нови спирки на подземната железница – от "Красно село" до околовръстното шосе в посока кв. "Овча купел" (етап 2), съобщи шефът на общинското дружество "Метрополитен" Стоян Братоев. Все още не е ясна индикативната стойност на този участък, чиято дължина е 4.3 км. Съвсем скоро "Метрополитен" ще обяви и търг за изграждането на ново депо "Земляне", което ще обслужва третия лъч на метрото.

Нова линия през 2019 г.

Етап 1 и етап 2 (12 метростанции, 12 км) ще бъдат завършени през 2019 г., заяви Братоев. Бюджетът за изграждането им, както и за доставката на 20 нови метровлака е 491 млн. евро, като 401 млн. от тях са осигурени от ЕС по линия на новата оперативна програма "Транспорт", а 90 млн. евро са национално съфинансиране.



В момента се търсят средства за останалата част от третия метродиаметър – от бул. "Вл. Вазов" ("Подуене") до кв. "Левски". "Това е следващ етап, още не знаем откъде ще дойдат средствата", коментира столичният кмет Йорданка Фандъкова.

След три години и половина 500 хиляди души ще се възползват от метрото, а делът му в градския транспорт ще се увеличи на 45% от сегашните 30%, обясниха Фандъкова и Братоев. Шефът на "Метрополитен" каза още, че ако не беше метрото, градът вече щеше да е изцяло блокиран от автомобили. В момента подземната железница е най-бързият начин за придвижване из столицата със средна скорост от 39 км/ч, посочи той. Средната скорост на градския транспорт е 14-18 км/ч, а на автомобилите – 20-24 км/ч.

Затруднено движение в центъра

Най-сериозните затруднения с придвижването в София на първо време са следните: движението по бул. "Патриарх Евтимий" ще бъде ограничено в две платна в участъка от "Попа" почти до Петте кьошета, синята зона там ще бъде премахната, а две спирки на градския транспорт – на "Орлов мост" в посока НДК и на входа на Александровска болница, се изместват с 50-100 метра. Тази организация ще важи до края на март, след което ще се обяви нова, каза Стоян Братоев. На по-късен етап ще се стеснят платната по бул. "България" в района на кръстовището с "Гешов", където ще има метростанция.

По-сериозни затруднения за движението може да има при изграждането на участъка при "Красно село". Кръстовището между "Цар Борис III" и "Житница" ще се преправи изцяло – то ще бъде на две нива, като "Железница" ще минава подземно под "Цар Борис III". Това е проект от 30-40 години и най-накрая ще се реализира, посочи Стоян Братоев. В следващите месеци обаче кръстовището няма да бъде засегнато от строежа на метрото – първо ще се местят канали и подземна инфраструктура, обясниха от Столичната община.

Основната част от двупътния тунел между станциите ще се изгражда от чисто нова тунелна машина с хидравлична забойна камера, която ще бъде поръчана следващата седмица в Германия и ще бъде произведена до края на годината, обясни Братоев. Той каза, че по новия лъч на метрото ще се движат чисто нови влакове Siemens Inspiro. Те са с около 10 тона по-леки от използваните в момента, тъй като купето е изградено от алуминий. Няма да стряскаме хората с изцяло механизирани влакове, ще има ватмани, каза Братоев. Пероните на новата линия на метрото ще са отделени от релсите с прозрачни прегради, високи 1.5 м.

Бъдещето на метрото

Третият лъч на метрото ще е най-трудният за изграждане от всички до момента, посочи транспортният министър Ивайло Московски. Той заяви, че се надява в следващите години от оперативните програми да останат още средства за разширението му. 
 
Освен за трети метродиаметър "Метрополитен" мисли за удължаване и на първите два. Стоян Братоев посочи, че през юни тази година ще бъде завършена отсечката от "Джеймс Баучер" до ул. "Сребърна" в "Хладилника". "Логиката е такава, че метрото не прекъсва там, където е най-натоварено. В момента "Джеймс Баучер" е една от най-натоварените спирки, очакваме същото и на "Сребърна". Тя ще се използва от 20 хиляди, в бъдеще и от 25 хиляди души. В посока юг вече има 70 нови блока, планирани са и нови за изграждане. Налага се да мислим за нова метростанция", каза Братоев.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кой не иска евро 10 Кой не иска евро

Няколко партии без голяма тежест в обществото припознават антиевро темата, а среди от БСП я използват за вътрешнопартийни цели

21 фев 2020, 7494 прочитания

Русия става най-важният арбитър сред различните враждуващи страни в Сирия 2 Русия става най-важният арбитър сред различните враждуващи страни в Сирия

Всеки следващ етап от конфликта минава през Москва

24 окт 2019, 4434 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика и икономика" Затваряне
Горанов: Политическата стабилност е предпоставка за по-висок растеж

Според финансовия министър проблемите пред икономиката през 2016 г. ще са свързани с забавянето на износа, по-малкото европейски средства и геополитическите проблеми

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10