Никой няма интерес да купи "БДЖ - Товарни превози"

Христо Ковачки иска 180 - 200 служители на железницата

Продажбата на товарното поделение беше част от стратегията за оздравяване на железницата
Продажбата на товарното поделение беше част от стратегията за оздравяване на железницата
Продажбата на товарното поделение беше част от стратегията за оздравяване на железницата    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Продажбата на товарното поделение беше част от стратегията за оздравяване на железницата    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА

Няма заявен абсолютно никакъв интерес от потенциални инвеститори за покупка на "БДЖ - Товарни превози". Това заяви министърът на транспорта Ивайло Московски след среща със синдикатите и ръководството на железопътния холдинг. Информацията Московски е получил от Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол, която от около година и половина прави проучвания дали ще бъде намерен желаещ да купи товарното поделение в нова процедура.

Липсата на кандидат ще задълбочи финансовите проблеми на компанията, тъй като продажбата на товарното поделение беше една от заложените мерки за оздравяване на целия холдинг и изчистване на задълженията му.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ivankristov avatar :-|
    ivankristov
    • + 6

    бдж се води към умишлен фалит от сегашното управление, което прави това от 2009г. Загубата е по - малка спрямо предходната година защото не се отделят пари за ремонти на локомотиви и вагони, но на кой му пука важно е да върви футболният отбор на изпълнителният директор владимиров - първи секретар на комсомола по времето на виденов и първанов

    Нередност?
  • 2
    boko34 avatar :-?
    boko34
    • + 1

    иван, Аз не мисля така. Причините са други и са описани в статията - прекалено раздутия щат пречи на конкурентноспособността на компанията. Каквото и ръководство да се сложи, то не може да проведе реформа в щата, защото синдикалистите ще скочат на Боко, а той ще даде пари за да им се запушат устите и да отложи неизбежното. Ще е интересно от Капитал да направят сравнение на съотношението персонал/превозени товари за БДЖ ТП и за частните кмпании.

    Нередност?
  • 3
    ivanko77 avatar :-|
    ivanko77
    • + 1

    До коментар [#2] от "boko34":

    Като фирма пред приватизация,, така вече бая години, в БДЖ Товарни превози, нямат право на абсолютно никакви съществени стъпки. Така и не разбрах защо не я оставиха да работи и да се развива и ако се появи истински купувач, тогава да се минава към процедурата.

    Нередност?
  • 4
    winterbach avatar :-?
    Петър Иванов
    • + 1

    А, и руските другари ли се отказаха?

    Нередност?
  • 5
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 3

    5 години правиха кастинги и си измисляха претенции към потенциалните инвеститори, сега изведнъж разбират, ченямало желаещи и че продажбата пак върви на пълен ход, само че вместо акциите, се прехвърлят хората, вагоните и локмотивите. Булгартабак, които днес протестират на улицата, са друга явна жертва на синдикално-олигархичната чума. Същата участ я чакат Български пощи. Има ли някъде синдикати, бягай надалеч...

    Нередност?
  • 6
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 3

    [quote#4:"Петър Иванов"]А, и руските другари ли се отказаха?[/quote]

    Почнахме с немци и австрийци, по едно време станаха румънци, накрая руснаци и най-накрая нищо.

    Ако не целуваш когато трябва ръка, после ще ти се наложи да целуваш задник, гласи народната мъдрост.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал