Правителството търси стопанин на товарния терминал в Пловдив

Концесията ще бъде за 27 години, като победителят ще трябва да инвестира в оборудването на съоръжението за жп превоз

Строителството на съоръжението ще приключи до месец. То бе изградено от "Трейс", струваше 14 млн. лв., по-голямата част - еврофинансиране
Строителството на съоръжението ще приключи до месец. То бе изградено от "Трейс", струваше 14 млн. лв., по-голямата част - еврофинансиране
Строителството на съоръжението ще приключи до месец. То бе изградено от "Трейс", струваше 14 млн. лв., по-голямата част - еврофинансиране    ©  Капитал
Строителството на съоръжението ще приключи до месец. То бе изградено от "Трейс", струваше 14 млн. лв., по-голямата част - еврофинансиране    ©  Капитал

Правителството реши да започне концесия на интермодалния терминал в Пловдив. Съоръжението за прекачване на товарите от камион на влак вече е почти готово, а идеята му е стоките да минават по-дълги разстояния по жп линии към Европа и така да паднат разходите на превозвачи и производители, да се ограничат вредните емисиите във въздуха и да се разтовари трафикът по пътищата на Стария континент.

Концесията ще бъде за срок от 27 години, като операторът ще трябва да инвестира в оборудването на терминала. Правителството не е обявило сума, но очакваната нужда е от порядъка на 5-10 млн. лв. Новият стопанин ще трябва да плаща и концесионна такса, която няма да отива към НКЖИ, а към държавата, като плюсовете за държавното предприятие ще дойдат от раздвижването на жп трафика и повечето такси за преминаване през инфраструктурата.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар

Още от Капитал