БДЖ и жп инфраструктурата имат нови директори
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

БДЖ и жп инфраструктурата имат нови директори

Новият транспортен министър Христо Алексиев (на снимката) посочи и проблемите: в БДЖ - просрочените дългове и липсата на програма, а в НКЖИ - поръчките за стеснен кръг от фирми

БДЖ и жп инфраструктурата имат нови директори

Служебният транспортен министър Христо Алексиев уволни дългогодишния си началник в НКЖИ

Калина Горанова
5454 прочитания

Новият транспортен министър Христо Алексиев (на снимката) посочи и проблемите: в БДЖ - просрочените дългове и липсата на програма, а в НКЖИ - поръчките за стеснен кръг от фирми

© АНЕЛИЯ НИКОЛОВА


Служебният министър на транспорта Христо Алексиев освободи дългогодишните директори на БДЖ и Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Това са Владимир Владимиров и Милчо Ламбрев. Първият заставаше начело на БДЖ на два пъти по време на двете управления на ГЕРБ, а вторият на практика няколко години беше началник на Христо Алексиев в инфраструктураното дружество и ръководи компанията без прекъсване от 2009 г. досега.

Новите вътрешни лица

На тяхно място са назначени Георги Друмев - в превозвача, и Красимир Папукчийски - в НКЖИ. Георги Друмев е специалист в областта на железницата и дългогодишен служител на системата. В различни периоди от своята кариера е бил управител на "БДЖ Товарни превози", съобщават от Министерството на транспорта.

Кариерата на Красимир Папукчийски е изцяло свързана с железопътната инфраструктура. Той е заемал ръководни позиции в поделение "Управление движение на влаковете и гаровата дейност". От 2012 г. е заместник-ръководител и впоследствие ръководител на звено за управление на проекти, финансирани с европейски средства. За това звено отговаряше Алексиев като зам.-директор.

Проблемите в двете дружества

"Забравете за реваншизъм, но ако някой не си върши работата, ще бъде сменен с по-добър", това заяви предишния ден министър Алексиев, докато коментираше проблемите на двете жп държавни компании. В БДЖ ключови са просрочените задължения към облигационерите - 150 млн. лв. по последни данни, като Алексиев обяви, че трябва да се избере вариантът с рефинансирането на дълга. По думите му БДЖ и концесията на летище София не бива да се разглеждат паралелно. Парите от концесията не трябва да отидат в държавния превозвач, без да има план за неговото развитие.

НКЖИ пък се оказа една от държавните структури, в които не се случи катарзис и две трети от поръчките на компанията за 384 млн. лв. през последните 4 години отидоха в строителни компании, свързани с Делян Пеевски, показа проверка в регистъра на АОП. Христо Алексиев заяви, че е разпоредил прекратяване на въпросното рамково споразумение за ремонт и рехабилитация на железопътна инфраструктура, чрез което ставаше разпределянето на по около 100 млн. годишно в НКЖИ. По думите му дейностите трябва да се възлагат с обществена поръчка, за да има равнопоставеност между всички фирми и повече конкуренция при избора, което би довело до по-добра цена и качество. Реално срокът на рамковото споразумение изтече в края на миналата година за 3 от 4-те позиции по него. Ново пакетен договор няма и наскоро от НКЖИ коментираха, че това означава, че при нужда от ремонти ще има пряко договаряне с фирми - също непрозрачен подход. Пред новия директор стои задачата да проведе търговете за строителство за десетки милиони по европрограмите, които по плана на министъра трябва да стартират до края на март.

Служебният министър на транспорта Христо Алексиев освободи дългогодишните директори на БДЖ и Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Това са Владимир Владимиров и Милчо Ламбрев. Първият заставаше начело на БДЖ на два пъти по време на двете управления на ГЕРБ, а вторият на практика няколко години беше началник на Христо Алексиев в инфраструктураното дружество и ръководи компанията без прекъсване от 2009 г. досега.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    ivankristov avatar :-|
    ivankristov

    Редно е и да бъдат изметени и всички назначени от Владимиров калинки, които даже не правят разлика между влак и трамвай.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK