Пловдивски компании поискаха летището в града

ПИМК и "Тракия икономическа зона" се обединиха в консорциум за концесията. Интерес има и от китайска компания

Срокът за оферти в концесията изтича на 17 май. Преди осем години държавата инвестира 40 млн. лв. в изграждането на нов пътнически терминал с капацитет 1000 пътници на час, който обаче остана слабо натоварен.
Срокът за оферти в концесията изтича на 17 май. Преди осем години държавата инвестира 40 млн. лв. в изграждането на нов пътнически терминал с капацитет 1000 пътници на час, който обаче остана слабо натоварен.    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
Срокът за оферти в концесията изтича на 17 май. Преди осем години държавата инвестира 40 млн. лв. в изграждането на нов пътнически терминал с капацитет 1000 пътници на час, който обаче остана слабо натоварен.
Срокът за оферти в концесията изтича на 17 май. Преди осем години държавата инвестира 40 млн. лв. в изграждането на нов пътнически терминал с капацитет 1000 пътници на час, който обаче остана слабо натоварен.    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
Идеята на местните кандидати е да развият и пътническия, и карго потока. За товарния проект ще трябва полосата да бъде удължена с 500 метра.

Обединение на две големи пловдивски компании ще участва в конкурса за концесиониране на летище Пловдив за 35 години. Това са ПИМК, който към момента е най-големият автомобилен превозвач в страната, и "Тракия икономическа зона", което е смесено дружество между строителната "Сиенит" и собственика на КЦМ и от години развива частни индустриални зони в региона. Те ще участват в концесията със специално създадения за целта "Консорциум Летище Пловдив".


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


15 коментара
  • 1
    kdo52372883 avatar :-P
    kdo52372883

    Аааа, не е правилно това, не е хубаво така! На Бат Герги трябва да го дадат това летище, не на други! Взеха му на човечеца панаира, трябва сега с нещо друго да го компенсират, все пак. Тъкмо ще монтира и автомати за безплатно еспресо – със запазена марка #ЦумКафе :-)

  • 2
    malakai avatar :-|
    Malakai

    Интересно състезание - международната HNA Airport Group срещу местната ПИМК и КЦМ (защото за никого не е тайна, че КЦМ владеят индустриалните зони в Пловдив).

    Местните олигарси от ПИМК и КЦМ вече явно са платили на общината за да разграбят още нещо. Да видим дали са платили достатъчно и на Бойко, за да им подсигури летището на тепсия?

    От друга страна ще бъде готино ако Китай вземат летището. Смятай колко туристи ще докарат.

  • 3
    mavricii.plovdiv avatar :-|
    mavricii.plovdiv

    Само като чуеш сиенит,трябва да знаеш,че нищо ДОБРО не може да излезе от това.Сиенит са разсипници и престъпници,това са факти,не злословия.Как ще управляват летище,камо ли да развиват,те дължат пари на цяла България???!!!

  • 4
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Много интересно е защо при положение че най-накрая се намери международен инвеститор, местните компании се загрижиха за пътникопотока на летището. Уважавам ПИМК и ТИЗ за постигнатите успехи, но моментът ми изглежда съмнителен.

    Особено след като получиха такава единодушна подкрепа. NHA са огромен холдинг и едва ли биха си играли на дребно, ако не виждаха потенциал.

  • 5
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#3] от "mavricii.plovdiv":

    По отчет за 2015 г. дълговете са около 12 млн. при печалба от 2 млн. т.е. за 6 години с това темпо могат да си изплатят дълговете. Предвид големите оперативни финансови потоци не виждам никакъв проблем с дълговете им (освен падежа, който овладяха с заем от ББР).

    Облигациите към "цяла България" са изплатени още 2011 г. Точно на злословене ми изглежда.

  • 6
    mavricii.plovdiv avatar :-|
    mavricii.plovdiv

    Не гледай измислените отчети,виж колко дела има спечелени от кредитори срещу тях,това са шайка бандити,преоблечени като строители и инвеститори.Разбира се целта на забъркването им в летище Пловдив е недопускането на някой свестен предприемач,който ще бутне нагоре това предприятие,което има солиден потенциал.Това е техният бизнес-съсипване и саботаж,повярвайте ми! До коментар [#5] от " Георги Георгиев ":

  • 7
    aussie avatar :-|
    aussie

    И защо някой трябва да вярва на някой зад измислен ник? :) Не е въпрос между другото. До коментар [#6] от " mavricii.plovdiv ":

  • 8
    aussie avatar :-|
    aussie

    От друга страна е интересно как години наред няма мераклии и когато се появява стратегически инвеститор и изведнъж местните бизнесмени стават летищни оператори.

  • 9
    aussie avatar :-|
    aussie

    "HNA Group is a conglomerate developed against the backdrop of China’s reform and opening up. ... In 2016, HNA reaped revenues of over RMB 600 billion and provided 410,000 jobs. ... The flagship subsidiary—Hainan Airlines has been certified as a SKYTRAX Five-star Airlines for six ..." Тази компания има по-голям бвп от цялата държава :) Странно как кмета Тотев и КОЦ Пловдив са готови с решението да ги отсвирят набързо :)

  • 10
    rainbou1 avatar :-?
    rainbou1

    Не виждам местните как въобще ще бъдат допуснати до конкурса, след като никога не са оперирали аеропорт. Ако ги допуснат, значи говорим за чисто престъпление.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал