С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 4 юли 2017, 18:31, 3682 прочитания

Превозвачите ще обжалват заповедта, която ще ограничава движението им

Тя въвежда часове без тежкотоварни камиони по магистралите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Превозвачите ще обжалват готвената заповед за ограничаване на движението на тежкотоварни камиони през почивните дни лятото. Това съобщи Красимир Лалов, зам.-председател на Националното сдружение на българските превозвачи. По неговите думи тя е незаконосъобразна и не е преминала през нужните процедури, преди да влезе в сила.

Става въпрос за изменение на последната заповед, която е в сила от 21 ноември 2016 г. Тя регламентира движението по пътищата на превозните средства с максимална маса над 12 тона, с изключение на тези, които превозват живи животни, опасни товари и бързо развалящи се хранителни продукти и товари на температурен режим.


Въпросните заповеди се изготвят съвместно от Министерството на регионалното развитие, МВР и Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" към Министерството на транспорта, като през определен период от време биват актуализирани. Целта им е да се облекчи трафикът по време на летните месеци и празниците.

Промяната
Ограниченията сега важат от 1 юни до 15 септември. Заповедта от ноември миналата година предвижда ограничения на движението на тежкотоварните камиони за дните петък - от 17 до 20 часа, и неделя - от 14 до 20 часа, по определени участъци от републиканската пътна мрежа, както и за магистралите в периода на официалните празници през цялата година. Последния работен ден преди празниците камионите не могат да се движат от 16 до 20 часа, а последния почивен ден - от 14 до 20 часа.

Новите промени предвиждат разширяване на въпросните забрани, коментираха превозвачи. И по-конкретно те обхващат и магистралите: от 1 юли до 15 септември камионите няма да могат да се движат по АМ "Тракия" в петък от 18 до 20 часа в посока София - Пловдив. В събота в посока София - Бургас те няма да могат да се движат между 10 и 14 часа. А в неделя в посока Бургас - София между 16 и 20 часа. По АМ "Струма" ограничението е в събота от 10 до 14 часа в посока Перник - ГКПП Кулата. По АМ "Люлин" в събота от 10 до 14 часа. А по АМ "Марица" няма да е позволено движението им в неделя от 16 до 20 часа в посока Свиленград - АМ "Тракия".



Облекчаване на трафика
В момента също има ограничителен режим, но не за всички магистрали, като спорове между превозвачите и властите на тази тема винаги е имало. Една от критиките от страна на превозвачите е, че не са били представени доводи, които да доказват нуждата от забрана, а че се води само черен PR срещу този бранш.

Министърът на регионалното развитие Николай Нанков заяви пред БНТ, че почасово ще се ограничава движението на тирове по магистралите в най-натоварените, пикови часове, въз основа на анализа от трафик камерите и информацията за движение на леки автомобили. Министърът посочи, че предстои да се проведе последната среща с представители на превозвачите, с които се съгласува ограничаването на движението на тирове, въпреки че това не е задължително. Разговорите с тях били проява на добра воля, тъй като основната цел е превантивно да се осигури максимално облекчение в пиковите летни часове за българските граждани, които използват времето за своите отпуски и почивки.

"По най-натоварения участък от "Тракия" – между София и Пловдив, денонощно преминават над 30 000 автомобила и затова там вероятно ще бъде наложено сходно ограничение като по "Хемус". Натоварено е движението както по "Тракия", така и по "Струма" и "Люлин", и в събота между 10 и 14 часа. Ограничение ще има и в неделя след 16 часа, когато също има засилен трафик", посочи още Нанков. Режимът ще бъде гъвкав, като ще позволи на навлязло в магистрален участък тежкотоварно превозно средство да продължи движението си, ако му остават 10-15 км, вместо да спира в аварийната лента, каквато е настоящата практика, коментира още министърът.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Русия става най-важният арбитър сред различните враждуващи страни в Сирия 2 Русия става най-важният арбитър сред различните враждуващи страни в Сирия

Всеки следващ етап от конфликта минава през Москва

24 окт 2019, 3962 прочитания

Канадският премиер Трюдо ще сформира правителство на малцинството Канадският премиер Трюдо ще сформира правителство на малцинството

Той спечели парламентарните избори, но ще му бъде трудно да прокарва законодателство

22 окт 2019, 1911 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика и икономика" Затваряне
Тол-таксите ще зависят и от часа на преминаване

Регионалният министър очаква до края на годината да е подписан договор

Още от Капитал
Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10