Превозвачите ще обжалват заповедта, която ще ограничава движението им
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Превозвачите ще обжалват заповедта, която ще ограничава движението им

Министърът на регионалното развитие заяви, че забраните се въвеждат въз основа на анализа от трафик камерите и информацията за движение на леки автомобили

Превозвачите ще обжалват заповедта, която ще ограничава движението им

Тя въвежда часове без тежкотоварни камиони по магистралите

Калина Горанова
3843 прочитания

Министърът на регионалното развитие заяви, че забраните се въвеждат въз основа на анализа от трафик камерите и информацията за движение на леки автомобили

© Цветелина Белутова


Превозвачите ще обжалват готвената заповед за ограничаване на движението на тежкотоварни камиони през почивните дни лятото. Това съобщи Красимир Лалов, зам.-председател на Националното сдружение на българските превозвачи. По неговите думи тя е незаконосъобразна и не е преминала през нужните процедури, преди да влезе в сила.

Става въпрос за изменение на последната заповед, която е в сила от 21 ноември 2016 г. Тя регламентира движението по пътищата на превозните средства с максимална маса над 12 тона, с изключение на тези, които превозват живи животни, опасни товари и бързо развалящи се хранителни продукти и товари на температурен режим.

Въпросните заповеди се изготвят съвместно от Министерството на регионалното развитие, МВР и Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" към Министерството на транспорта, като през определен период от време биват актуализирани. Целта им е да се облекчи трафикът по време на летните месеци и празниците.

Промяната

Ограниченията сега важат от 1 юни до 15 септември. Заповедта от ноември миналата година предвижда ограничения на движението на тежкотоварните камиони за дните петък - от 17 до 20 часа, и неделя - от 14 до 20 часа, по определени участъци от републиканската пътна мрежа, както и за магистралите в периода на официалните празници през цялата година. Последния работен ден преди празниците камионите не могат да се движат от 16 до 20 часа, а последния почивен ден - от 14 до 20 часа.

Новите промени предвиждат разширяване на въпросните забрани, коментираха превозвачи. И по-конкретно те обхващат и магистралите: от 1 юли до 15 септември камионите няма да могат да се движат по АМ "Тракия" в петък от 18 до 20 часа в посока София - Пловдив. В събота в посока София - Бургас те няма да могат да се движат между 10 и 14 часа. А в неделя в посока Бургас - София между 16 и 20 часа. По АМ "Струма" ограничението е в събота от 10 до 14 часа в посока Перник - ГКПП Кулата. По АМ "Люлин" в събота от 10 до 14 часа. А по АМ "Марица" няма да е позволено движението им в неделя от 16 до 20 часа в посока Свиленград - АМ "Тракия".

Облекчаване на трафика

В момента също има ограничителен режим, но не за всички магистрали, като спорове между превозвачите и властите на тази тема винаги е имало. Една от критиките от страна на превозвачите е, че не са били представени доводи, които да доказват нуждата от забрана, а че се води само черен PR срещу този бранш.

Министърът на регионалното развитие Николай Нанков заяви пред БНТ, че почасово ще се ограничава движението на тирове по магистралите в най-натоварените, пикови часове, въз основа на анализа от трафик камерите и информацията за движение на леки автомобили. Министърът посочи, че предстои да се проведе последната среща с представители на превозвачите, с които се съгласува ограничаването на движението на тирове, въпреки че това не е задължително. Разговорите с тях били проява на добра воля, тъй като основната цел е превантивно да се осигури максимално облекчение в пиковите летни часове за българските граждани, които използват времето за своите отпуски и почивки.

"По най-натоварения участък от "Тракия" – между София и Пловдив, денонощно преминават над 30 000 автомобила и затова там вероятно ще бъде наложено сходно ограничение като по "Хемус". Натоварено е движението както по "Тракия", така и по "Струма" и "Люлин", и в събота между 10 и 14 часа. Ограничение ще има и в неделя след 16 часа, когато също има засилен трафик", посочи още Нанков. Режимът ще бъде гъвкав, като ще позволи на навлязло в магистрален участък тежкотоварно превозно средство да продължи движението си, ако му остават 10-15 км, вместо да спира в аварийната лента, каквато е настоящата практика, коментира още министърът.

Превозвачите ще обжалват готвената заповед за ограничаване на движението на тежкотоварни камиони през почивните дни лятото. Това съобщи Красимир Лалов, зам.-председател на Националното сдружение на българските превозвачи. По неговите думи тя е незаконосъобразна и не е преминала през нужните процедури, преди да влезе в сила.

Става въпрос за изменение на последната заповед, която е в сила от 21 ноември 2016 г. Тя регламентира движението по пътищата на превозните средства с максимална маса над 12 тона, с изключение на тези, които превозват живи животни, опасни товари и бързо развалящи се хранителни продукти и товари на температурен режим.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    gost22 avatar :-P
    gost22

    Превозвачите, моля за малко логика и здрав разум. В смисъл, от кога тировете са икономични, докато пъплят в "тапите" на магистралата? Или си струва часове в тапата с изминати смешни километри + риска някой слънчасал и изнервен отпускар да се нахендри в камиона и да се занимавате още няколко часа с КАТ и ремонти? То дори да не уцели вашия камион, пак е достатъчно да има ПТП за да дозатапи движението.
    Баси, от пълни седем дена, ще ви съборят двата следобеда в петък и в неделя двата обеда по маршрутите на "тапите"... Предлагам пак да обмислите дали точно тези часове са ви жизнено важни, че да не се сетим за едни пари, дето се наляха в едни терминали за качване на тирове върху жп вагони та да не разбиват магистралите излишно по жегите...

  • 2
    bst avatar :-|
    Стефан

    До коментар [#1] от "gost22":

    Като не знаеш регламента по който се движат тировете, по добре си мълчи. Защото когато му свърши работното време на водача, трябва да спре и да чака, без значение че му остават 10 км. така че тези тъпотии със спирането на тирове само в българия ги има.

  • 3
    gost22 avatar :-P
    gost22

    До коментар [#2] от "Стефан":

    Вие си знаете, а и нафтата и заплатата около камионите не ги плащам аз, та ми е все едно дали вашите шофьори ще висят с тира в тапата за няколко километра повече, докато им дойде времето за почивка и отбият. Дори смятам да си поискам, всички винетки да станат електронни, та да не ми чупят стъклото на колата за да крадат стикера... Какво, нали искаме "тук да станем като там", това също е едно добро начало. ;)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Как да не свърши водата

Как да не свърши водата

Във ВиК сектора всичко тече

Във ВиК сектора всичко тече

Кой не иска евро

Кой не иска евро

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK