Дрън-дрън

Съкращенията в БДЖ

Заплахите от стачки в редиците на БДЖ все още имат магическа сила. Поредното доказателство за това са изпразнените от съдържание думи на министъра на транспорта Ивайло Московски, които показват единствено липсата на твърда концепция в министерството за това какво е добре да се прави с компанията, чието товарно поделение е пред приватизация и трябва да изглежда максимално атрактивно за инвеститорите. 

Ден след като ръководството на БДЖ съобщи, че се готвят нови съкращения на 850 човека, синдикатите побързаха да потърсят политическата подкрепа от страна на министър Московски и бързо се похвалиха, че са успели да спрат съкращенията. Според пресслужбата на министерството той е заръчал "да не се предприемат действия, които ще навредят на процедурата по приватизация на БДЖ "Товарни превози". От една страна - думите могат да се тълкуват като заръка към синдикатите да не правят глупости и да не стачкуват. От друга - като предупреждение към ръководството да не прави излишни движения.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    agrotuz avatar :-(
    тимирут'
    • - 3
    • + 3

    Започнали са до го унищожават това БДЖ и няма да се спрат, докато не го занулят. Тъжна работа - бутат го към фалит и ще го добутат преди края на мандата. Приватизацията не е панацея, но дай на глупака акъл, та да ти обясни колко не си прав. Ще се случи същото като на "СоМат" - смаляване, смаляване и само смаляване, докато се отвори ниша за конкуренцията... Доброволното бягство от пазара не е довело никого до добър изход. Но, ГЕРБ-овска им работа - нито сами знаят какво правят, ното се вслушват в добронамерени съвети.

    Нередност?
  • 2
    acexe avatar :-|
    acexe
    • - 2
    • + 2

    БДЖ се нуждае неистово от изцяло сто процентово ново свежо управление с визия и най-вече АМБИЦИЯ за развитието на железницата, тъй като досега директорите се подаваха на интереси на стари кучета в железниците, облажени от липсата на контрол върху системата. От своя страна правителството го допускаше, защото има натиск от страна на автобусната мафия в България, които ако можеха щяха да бутнат шалтера на БДЖ още преди години.

    Българските железници са една тъжна история, родена от гадната българска реалност, в която липсва държавност и амбиция за развитие, съществуват основно частни интереси.

    Впрочем една много простичка идея, която ще вкара приходи в железницата е да се пуснат отново влакове до западна Европа. В такива времена на криза, много хора ще ги предпочетат пред самолетите, с което ще потекат свежи пари, но нищо чудно това умишлено да не се допуска. Задавам въпроса, как е възможно да сме 5 години в ЕС и да нямаме един пътнически влак до западните столици?!

    Нередност?
  • 3
    gioreto avatar :-|
    Георги Генов
    • + 3

    Не мога да им разбера цялата тази схема ... хем се опитват БДЖ да не фалира, а всеки ден буквално бягат към това. Може и аз да не съм прав и да вземам прекалено прибързани решения, но си мисля че БДЖ загива.

    Нередност?
  • 4
    kamen_georgiev avatar :-|
    камен
    • + 3

    А вождовете в БДЖ ще се съкратят ли?Ами стотиците подвождове?А хилядите подподвождове?Май пак реформа само за индианците...Докато и малкото бизони свършат окончателно.Но тогава няма да има кой да ловува.

    Нередност?
  • 5
    dabeda avatar :-|
    Da be.. da..
    • - 1
    • + 2

    БДЖ е най добре да си остане държавна завинаги!
    Но да се преструктурира, да си оправи разписанията, разни еничари да се разкарат и на тяхно място да се назначат мениджъри от дойчебан или ройал тракс.
    Те знаят какво стана, като приватизираха за известно време линиите.
    Дори големите им заплати ще са поносими в сравнение с мародерствата на сегашните гейове.
    И ще има и за българските граждани, които поколения са плащали за тази инфраструктура.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал