Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
На 29 април 1899 г. белгийският автомобилен състезател Камий Женаци за първи път преминава скоростта от 100 километра в час. Ерата на двигателите с вътрешно горене все още не е настъпила и автомобилът "Жаме Контант" е задвижван с... ток. Над един век по-късно електромобилите отново са на мода.
Да изминеш сто километра за 3 лв. е мечтата на всеки шофьор по света, особено при ужасните цени на петрола. За незапознатите - такива автомобили съществуват. И от догодина ще стават все повече. И дори не ползват нефт. А ток.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
17 коментара
Роудстърът на Тесла правел 245 мили без презареждане. Това са към 394 километра, което не е зле. За догодина ще пуснат и семейна кола, за която твърдят, че ще има батерия за 300 мили.
За зареждане са предвидени възможности за 45-минутно "бързо" зареждане или смяна на батерията за 1 минута. Трябва да си изградят мрежа от зареждащи станции, за да имат успех.
И какво от това, че автомобилът се задвижва с електрически ток? Никой ли не си задва тъпия въпрос "как се произвежда електричеството и какви са отпадъците при производството и унищожаването на акумулаторните батерии"? Не се ли прави ток с изгарянето на въглеводороди (точно каквотоправи и двг) или на никой не му пука???
Електромобилите регенерират енергията от спирането, така че намалението на емисиите в градски условие е много повече от споменатите горе 2%.
Цялата работа се състои в това,че нефта е в ограничени количества и се очаква след 40-50 години напълно да се изчерпи.Същевременно САЩ,които естествено са инициатора на навлизането на такива автомобили ще намалят зависимостта си от държави като Саудитска Арабия,Венецуела,Кувейт и Ирак.
Това ако се случи би било нещо като сбъдната мечта за мен. Отдавна си мечтая за деня, в който кметовете ще почнат да забраняват ползването на автомобили с ДВГ в българските градове.
Тези 2 процента са абсолютна спекулация. Разликата в емисиите може да бъде огромна ако ел енергията се произвежда от атомни или ВЕИ. Освен това емисиите от ТЕЦ могат да се намалят много по-лесно отколкото на отделните автомобили.
Бързам да ви известя с прискърбие,че водноелектрическите централи замърсяват повече планетата отколкото ТЕЦ.Понеже ВЕЦ се нуждаят от големи водни площи които отделят неусвоимия МЕТАН,а ТЕЦ отделят усвоимия и дори нужен СО2.По същия начин е установено че цялото количество крави на планетата я замърсява повече с отделения от тях метан,отколкото всички автомобили взети заедно поради отделения от тях усвоим СО2.Целта на залитането по електромобилите е ясна - нова пазарна вълна.Единственото хубаво нещо е,че това ще бръкне в здравето на арабите.
Алонсо де Охеда го считат за българин защото гледал с пренебрежение на другарите си испанци,а местните индианци не ги смятал за хора.
Напразни надежди, докато не се измисли принципно нов акумолатор, електромобилите ще са само за тъшак, за да се шуми в пресата.
А акумолатори яко се разработват с много хора и пари от 1910 година покрай подводниците и за 100 години ефектът е гола вода... Подводниците си решиха проблема с атомните реактори и парните турбини...
За семейният автомобил май органичните горива са просто единственото решения, май .....
Един автомобил с пробег 150км според мен е напълно достатъчен за градски условия. Актуалните в момента -LiFePo батерии се рециклират, а за зареждането на автомобилите можем да плащаме само "зелена енергия", която е по-скъпа но се гарантира еко произхода. Другото е че дето се чудят какво да правят с тока от "Белене" - ето на наместваме го. Освен икономичността си електромобилите имат и още едно чудесно качество - максимален въртящ момент на много ниски обороти и в пълния работен диапазон - т.е няма скорости и предавки и в града автомобила се "изстрелва за секунди" - т.е кола със 100 коня електрически двигател би била фурия и да оставя 90% от колите зад нея на старта. Остава проблема със зареждането никой няма да му се чака на бензиностанция 1-2h , няма инфаструктура покрай апартаментите, а къщите с гаражи са малко на фона на общия процент жилища. Още по-трудно бихме си сложили перка или фотоволтаици за да ни излиза безплатно.
До коментар [#4] от "kermit":
Забравете за изчерпване на нефта близките 100 г. това са пропагандни трикове ,факта че и тогава ще командват пазара произвеждащите нефт сега големи компании,респективно преминали на ток или водород за новите автомобили...след време ще се окаже че по-добро от хибридите
на принципа на Приуса на Тойота ,няма...а колкото за цената 3 лв.за 100км,никога няма да стане поради държавните данъци,просто ще са същите както сега за бензина или нафтата,70 на сто от това което
плаща потребителя....
останете си със здраве и като искате да не плащате много просто карайте колело,най-гениалното и ЕКОЛОГИЧНО средство за транспорт измислено от Хомо Сапиенса...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.