Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Бананите са най-важният плод в международната търговия според ООН. На първо място са по количества на износ и на второ място по стойност след цитрусовите плодове. Европейският съюз е най-голям вносител на банани в целия свят. Те са и много деликатна стока в икономически, социален и политически смисъл. Единственият плод например, дал името на политико-икономически строй (терминът бананова република се е наложил в политиката като определение за нестабилна държава, зависима от ограничено земеделие и управлявана от малка, самозвана политико-икономическа клика).
Българските потребители имат особено отношение към бананите. За тях те не са просто артикул от сергията "Плод и зеленчук", а културен символ, който заключва в себе си много смесени емоции - копнеж, липса, празничност, носталгия...
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
2 коментара
Много приятна статия! Мерси и браво:)
"примиум" продукт хахаха, хайвера на плодовете, пълна глупост
"Банановите битки по моловете в някакъв смисъл са и знак, че не сме се примирили с миналото си. И не сме заслужили отпуските си от него."
не, това е ясен знак че сме бедни и като видим промоция тичаме да си купим, ако има промоция на друг продукт без значение какъв.
Да, това е наследство от СОЦ-а ама не важи само за бананите, по скоро промоцията се асоциира със СОЦ времената. Но от друга страна в западния свят като видят евтини цени също се блъскат като невидяли.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.