Музей "Плод и зеленчук"

Защо бананите слязоха от дърветата и се превърнаха в културен мит

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Бананите са най-важният плод в международната търговия според ООН. На първо място са по количества на износ и на второ място по стойност след цитрусовите плодове. Европейският съюз е най-голям вносител на банани в целия свят. Те са и много деликатна стока в икономически, социален и политически смисъл. Единственият плод например, дал името на политико-икономически строй (терминът бананова република се е наложил в политиката като определение за нестабилна държава, зависима от ограничено земеделие и управлявана от малка, самозвана политико-икономическа клика). 

Българските потребители имат особено отношение към бананите. За тях те не са просто артикул от сергията "Плод и зеленчук", а културен символ, който заключва в себе си много смесени емоции - копнеж, липса, празничност, носталгия... 


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    veselushka avatar :-|
    veselushka
    • + 20

    Много приятна статия! Мерси и браво:)

    Нередност?
  • 2
    mr_reader avatar :-|
    mr_reader
    • - 11
    • + 5

    "примиум" продукт хахаха, хайвера на плодовете, пълна глупост

    "Банановите битки по моловете в някакъв смисъл са и знак, че не сме се примирили с миналото си. И не сме заслужили отпуските си от него."

    не, това е ясен знак че сме бедни и като видим промоция тичаме да си купим, ако има промоция на друг продукт без значение какъв.
    Да, това е наследство от СОЦ-а ама не важи само за бананите, по скоро промоцията се асоциира със СОЦ времената. Но от друга страна в западния свят като видят евтини цени също се блъскат като невидяли.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал