Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Представете си, че ползвате поща, която не ви защитава от спам, а активно продава достъпа до вас на рекламодатели. Те пък така ви засипват с непоискани търговски съобщения, че ако не проверите кутията си само няколко дни, тя се задръства и не остава място и за най-малкото писъмце. Всъщност вие вече сте в такава ситуация - не с email-ите си, а с добрата стара кутия за неелектронни писма до входа на жилището ви.
Искате ли да знаете къде са евтините банани тази седмица? Къде има коледно намаление на гардероби? Къде може да си купите с отстъпка електрически уред за педикюр? Трябва само да прегледате 100-150 страници рекламни материали, които пристигат за седмица, и ще имате всички отговори. Количествата хартия, които достигат до получателите, е трудно да се проследят, тъй като хартиеният спам се разпространява от пощи, рекламни компании и различни други, понякога съвсем малки, фирми. В много случаи самите магазини наемат целево служители, които да разнасят материалите. Само разпространената от "Български пощи" безадресна реклама през тази година се е увеличила 3.5 пъти спрямо 2009 г. по информация от пресаташето на компанията Дора Цветкова.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
3 коментара
В Италия, или поне във Флоренция, практиката е много ефикасна. Точно под пощенските кутии се поставя още една, по-голяма. Върху нея с огромни букви пише РЕКЛАМА и когато дойде спамъра (като симпатичния младеж, които днес пусна реклама на ключарска фирма в нашата пощенска кутия) поставя рекламите там. Когато се прибереш или излезеш можеш спокойно да избереш точно коя от оставените брошурки, каталози и т.н. те интересува и да си го вземеш. На максимум два дни, цялата останала хартия изведнъж изчезваше безследно (поради съществуването на едни много дейни съкооператори, които ги има във всеки вход).
Според мен ,ако се приеме законът ,той ще върши работа.Стига с тези предварителни умосъждения-ама как,ама защо.Например в Канада е достатъчно да сложиш табелка "без спам".Приетият закон със сигурност ще разтовари пощенската кутия - най простото следствие е ,че ще даде възможност да осъдиш онези,които спамят.Така се решава и проблема с малките пратки - съдиш доставчика и всичко си идва на мястото.
Друг аспект от проблема - рекламиращите и разносвачите често имат различни интереси. Рекламодателите наистина имат интерес да достигат само до тези, които искат да научат за тях. Разносвачите обаче имат интерес да шитнат хартиите максимално бързо, защото им плащат според разнесеното количество. Често въпросните хлапетии хвърлят листовките на пачки във входа или тъпчат по няколко в кутия - т.е. ефикасността на рекламата е последната им грижа.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.