Четирите сезона на Ани
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Четирите сезона на Ани

Четирите сезона на Ани

Войната в Сараево, блясъкът на Холивуд, любовта на Сюзан и уязвимостта на интимността по скалата на Лейбовиц

1308 прочитания

"Нямам два живота. Проектът A Photographer’s Life (издателство Schirmer Mosel) е един живот, разказан с твърде интимни фотографии и професионални ангажименти - малките детайли от едно голямо цяло!", изповядва в предговора към последния си фотографски албум титаничната Ани Лейбовиц. Стартирала кариерата си в списание Rolling Stone, 57-годишната Ана-Лу Лейбовиц се утвърждава като една от малкото в бранша, която си позволява да експериментира с визията на знаменитостите. Най-удачното поле за изява е списание Vanity Fair, където и до днес портфолиата на Лейбовиц донякъде определят тиража му. Прочути са кадрите, на които Кристо позира пред обектива на Ани, опакован в бял сатен, уестърн героят Клинт Истууд е с вързани ръце, а Стинг (който по това време се бори за спасяването на дъждовните гори) е изрисуван като абориген, стъпил здраво на напуканата от сушата земя. С колекционерска стойност са броевете на Vanity Fair с фотографии на бременната Деми Мур и няколко години по-късно повторното гостуване на тогавашната съпруга на Брус Уилис в студиото на Лейбовиц в Манхатън, за да позира за корицата чисто гола с изрисуван върху кожата й цветен костюм. Ани Лейбовиц "рисува" приказки, когато пред обектива й позират звезди, и създава звезди от обикновените хора, за които по-късно колегите й пишат истории. Една артистична Супернова, която преговори интимните и споделени с аудиторията на Vanity Fair мигове от периода 1990 до 2005 г. във фотографски дневник. Броени месеци след смъртта на жената, която нарича любовта на живота си - писателката Сюзан Зонтаг, Ани се осмелява да публикува кадри от последните й дни (Зонтаг умира на 28 декември 2004 на 71 години от левкемия), от семейни ваканции в Ню Йорк - града, който и двете обожават, и любимите моменти на артистичната двойка - забавните игри с трите деца на Ани - Сара и близнаците Сюзан и Самюъл. A Photographer’s Life е любопитно пътешествие в галерията на Ани Лейбовиц, където от карта и компас няма смисъл. Дори времето и декорите не са от значение, когато хората изпълват пространството. От Джони Кеш и Михаил Горбачов, до Джак Никълсън, Никол Кидман и любимия R2-D2 от Star Wars. В Холивуд казват, че за да попаднат в кадъра на Ани, звездите са готови на всичко. Том Круз дори прежали анонимността на първородната си дъщеря Сури и позира пред обектива й за корицата на списание Vanity Fair. За Лейбовиц обаче истински значимите истории, разказани в кадър, могат да бъдат открити на неподозирани места, много далеч от Холивуд. "Фиксирам реалността с лявото си око, само така мога да снимам. И подобно на Ървин Пен, който уж на шега казва, че не иска да снима по-млади хора от 60 години, аз мисля същото. Лицата на всички възрастни хора, които съм снимала, са удивителни!"

Изложбата Annie Leibovitz: A Photographer‘s Life, 1990 - 2005 е в музея за съвременно изкуство, Сан Диего, от 10 февруари до 22 април

Албумът A Photographer’s Life може да поръчате на адрес www.schirmer-mosel.de

"Нямам два живота. Проектът A Photographer’s Life (издателство Schirmer Mosel) е един живот, разказан с твърде интимни фотографии и професионални ангажименти - малките детайли от едно голямо цяло!", изповядва в предговора към последния си фотографски албум титаничната Ани Лейбовиц. Стартирала кариерата си в списание Rolling Stone, 57-годишната Ана-Лу Лейбовиц се утвърждава като една от малкото в бранша, която си позволява да експериментира с визията на знаменитостите. Най-удачното поле за изява е списание Vanity Fair, където и до днес портфолиата на Лейбовиц донякъде определят тиража му. Прочути са кадрите, на които Кристо позира пред обектива на Ани, опакован в бял сатен, уестърн героят Клинт Истууд е с вързани ръце, а Стинг (който по това време се бори за спасяването на дъждовните гори) е изрисуван като абориген, стъпил здраво на напуканата от сушата земя. С колекционерска стойност са броевете на Vanity Fair с фотографии на бременната Деми Мур и няколко години по-късно повторното гостуване на тогавашната съпруга на Брус Уилис в студиото на Лейбовиц в Манхатън, за да позира за корицата чисто гола с изрисуван върху кожата й цветен костюм. Ани Лейбовиц "рисува" приказки, когато пред обектива й позират звезди, и създава звезди от обикновените хора, за които по-късно колегите й пишат истории. Една артистична Супернова, която преговори интимните и споделени с аудиторията на Vanity Fair мигове от периода 1990 до 2005 г. във фотографски дневник. Броени месеци след смъртта на жената, която нарича любовта на живота си - писателката Сюзан Зонтаг, Ани се осмелява да публикува кадри от последните й дни (Зонтаг умира на 28 декември 2004 на 71 години от левкемия), от семейни ваканции в Ню Йорк - града, който и двете обожават, и любимите моменти на артистичната двойка - забавните игри с трите деца на Ани - Сара и близнаците Сюзан и Самюъл. A Photographer’s Life е любопитно пътешествие в галерията на Ани Лейбовиц, където от карта и компас няма смисъл. Дори времето и декорите не са от значение, когато хората изпълват пространството. От Джони Кеш и Михаил Горбачов, до Джак Никълсън, Никол Кидман и любимия R2-D2 от Star Wars. В Холивуд казват, че за да попаднат в кадъра на Ани, звездите са готови на всичко. Том Круз дори прежали анонимността на първородната си дъщеря Сури и позира пред обектива й за корицата на списание Vanity Fair. За Лейбовиц обаче истински значимите истории, разказани в кадър, могат да бъдат открити на неподозирани места, много далеч от Холивуд. "Фиксирам реалността с лявото си око, само така мога да снимам. И подобно на Ървин Пен, който уж на шега казва, че не иска да снима по-млади хора от 60 години, аз мисля същото. Лицата на всички възрастни хора, които съм снимала, са удивителни!"

Изложбата Annie Leibovitz: A Photographer‘s Life, 1990 - 2005 е в музея за съвременно изкуство, Сан Диего, от 10 февруари до 22 април

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Фетишиста

Фетишиста

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK