Шифърът на добрия бизнес

Вече е ясно, че въпреки естетстващите критици и синодалните старци филмът „Шифърът на Леонардо“ ще се гледа и харесва масово, книгата на Дан Браун ще се чете и преиздава. Също е ясно, че става дума не просто за литература и кино, а за феномен на масовия вкус (и съзнание), настанил се с взлом в ежедневната култура. Затова да го обгледаме спокойно.

С превръщането на филма в летния хит на 2006 г., се очертава едно Да Винчи лято, с което лично аз нямам проблем. Дори някак си е приятно, че в паузите на чалгата много хора ще хвърлят по едно око и на „Джокондата“, „Тайната вечеря“ и „Мадоната от скалите“, може да ги почовърка и мисъл за границите на човешкото и божественото. Заниманията с нематериалното са винаги полезни.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал