Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 юни 2006, 14:15, 1384 прочитания

Адът Медея

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В "Сфумато" Медея е потънала в кошмарите си, оплетена в мрежата на любовта, горяща в огъня на злобата. Изглежда, никой не може да й помогне.

За да се роди на сцена този спектакъл обаче, вече са помогнали режисьорката Диана Добрева, сценографката Мария Додова и актьорите Даниел Димов, Филип Аврамов, Вилма Карталска и Константин Еленков.


Ако страстите от футболното първенство не ви прилягат и не сте пристрастени към вечерните новини, спокойно може да потънете за час в старогръцкия мит за Медея и неговата съвременна интерпретация на сцената на "Сфумато". Многото различни текстове, влезли в пиесата, създават приятна за слушане мозайка. Със своите по-светли и по-тъмни парчета.

За непосветените - Медея се влюбва в Язон, предава баща си, убива брат си, открадва най-скъпото на сънародниците си - Златното руно, после бяга в чужбина. Там за кратко живее щастливо с любовника си, но му омръзва и той изоставя ласките й заради някоя си Главка. Магьосницата Медея не остава длъжна, убива Главка, баща й, после и сина си от Язон. За една вечер толкова!

"Сфумато" представя Медея със сценография, превърнала се вече в традиция - на ръба на съновидението. Магнетични звуци, безплътни движения сред монохроматични декори. Само руното блести злокобно, а от вътрешността му героите споделят своите страхове, любови и омрази.



Изследователите на митологията разказват, че митовете за герои, какъвто се явява случаят с Медея Еетова, се раждат във времена на промяна. След преврата срещу матриархата остават тук-там бунтовни сили. Магьосницата с двойна изпепеляваща зеница е сред тях. Медея търси своята правда, иска да й се плати с любов за извършеното предателство и убийство. В тоя ожесточен свят, където силата не е в тялото, а в душата, мъжете губят - Язон вижда своя ад, мъртвата си нова жена, убитите си деца.

Пиесата протича между три основни говорения: за любовта, за ревността и за отмъщението, които опитният зрител попива с наслада. Ако не попадате случайно в театъра, ще забележите находчивите решения в мизансцена, издаващите почерка на "Сфумато" детайли на започналото преди началото си представление. Ако пък попадате случайно, може да разказвате за ролята на Медея, която била перла в короната на легендарната актриса Сара Бернар.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Да четем бързо

17 ное 2006, 4667 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Събития" Затваряне
20 истории за любовта между началото и края

Още от Капитал
Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10