Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
„Пространство на действието: правоъгълник с размери 3 х 2 м, леко вдясно на сцената спрямо публиката, слабо осветен, наоколо мрак. На авансцената, вдясно, е местоположението на Г - слабо осветено, наоколо мрак.“ Така Бекет започва „Какво къде“. Ремарките в пиесите му са важни колкото и текстът. Паузите, интонацията, затихването, кресчендото, светлината и затъмненията правят пулса на деликатната драматургия. Написано ли е „девет стъпки наляво и после девет стъпки надясно“, това са точно девет („Стъпки“). Това е и условието за поставяне и докато Бекет е бил жив, и сега от наследниците. Независимо колко велик е режисьорът и къде по света е постановката.
Ясно е, че Бекет е „прожектирал“ пиесите си вътрешно още в момента писането им. През 2000 г. 19 световни режисьори са поканени да сторят същото на филмова лента, съобразявайки се с всяка дума и пауза в ремарките, ангажирайки водещите театрални актьори на времето.Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход