🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Живот като на кино

Пред мен са още три варианта за корицата на този брой на LIGHT. Харесваме ги и трите, но накрая ни спечели самият Хавиер Бардем като героя си от абсолютния Оскаров победител тази година - "Няма място за старите кучета" на братя Коен. Прожектирахме сцена от лентата върху тялото на едно красиво момиче. Кадърът стана романтичен, различен и секси. От само себе си - просто между мъжа от екрана и жената от реалността нещо се случи... Нарекохме това състояние "Живей кино, сънувай кино". Посветили сме му темата на броя.

Аз съм от упоритите кандидати в НАТФИЗ (тогава ВИТИЗ). Явявах се три пъти на изпити за актриса и ме късаха. На третата година ме приеха при кукловодите, където учих три седмици и се отказах в полза на Софийския университет. До днес някаква малка част от мен съжалява. По-поетично настроената. Гледах филма на Рангел Вълчанов "А сега накъде?" точно тогава - някъде между истеричните ми ревове над неосъществените ми театрални амбиции и излизането на списъците, в които бях под чертата. Приех историята в този филм лично. Чувствах се една от онези тъжни и изтерзани кандидати за различен живот, които си биеха шамари, докато едно "заключено" върху покрива на Народния театър момиче не падна от тавана на сцената сред тях с цялата си енергия и оптимизъм. Тогава разбирах лентата буквално. Двайсет години по-късно тя ми говори много повече. Значи между мен - жената от реалността, и него - сюжета от екрана, нещо се е случило - романтично и различно. Наричаме това състояние помъдряване. Искаме или не, посвещаваме му живота си.

В интервюто си в този брой Рангел Вълчанов казва, че онези млади тогава актьори по странен начин са самоопределили живота си чрез ролите си във филма му. Какво ли е станало с онова момиче, което падна от небето?

11 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    кико

    главната редакторка можеше да се напъне да измисли някое по-оригинално заглавие. как ще води лайт, като собствения си увод не е в състояние да го кръсти извън клишетата. въобще, въпреки някои добри материали, имам чувството, че лутането на издателите на кого да поверят това приложение продължава. мисля, че е крайно време да потърсят сериозен журналист, мъж, който се е доказал в тази област. задължително мъж! стига експерименти с женки!

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    към 1 и към текста

    какъв е този сексизъм в 21в???
    иначе към текста: мисля, че вече всички, щем не щем, ще сме в състояние да пресъздадем биографията на касимова.

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    дааа

    Познавам една, която ще ви скрие старите ленти, но тъй като вие не я познавате, никога няма да я публикувате, хааха

    Нередност?
  • 4
    Avatar :-|
    ZUMZ

    "Кадърът стана романтичен, различен и секси..." - интересно дали Хавиер Бардем или братята Коен биха споделили вашата оценка за въпросния кадър? Стремежът да бъдеш съпричастен към нещо което многократно надминава собствените ви капацитети би могъл да е приемлив само когато се базира върху нещо лично и оригинално. Когато започвате да проектирате кадри от филм върху тялото или върху каквото и да било без създателите на филма да си имат и представа за какво става дума и какво се цели - ситуацийката е жалка. В някои страни, между другото, за публикуването на такава снимка, да не говорим корица - следват съдилища и компенсации.

    Нередност?
  • 5
    Avatar :-|
    Мария Касимова

    Отговарям на 4. Кадърът, който е използван, е всъщност снимка, която съвсем легално се предлага в пресдосието на филма. В този смисъл ние определено имаме право да го използваме, както и да го интерпретираме в различен контекст. Художествените достойнства са нещо, което всеки може да определя като такива, или напротив - да ги смята за нищожни. Благодаря ви за коментарите и активното присъствие!

    Нередност?
  • 6
    Avatar :-|
    ZUMZ - Re: 5

    Ама че се подредих... ами съжалявам и се извинявам тогава за иронията и коментара. Ако е така както пишете - безоснователни са - и коментара и иронията. Благодаря за изяснението.

    Нередност?
  • 8
    Avatar :-|
    до матриархат

    Ужасна е инерцията - особено в медиите, които се занимават с култура и лайфстайл. Няма значение един журналист дали е добър или не. Важното е или да е човек на някой, или просто да е удобен - в смисъл да слушка. Като слушка, ще папка. Затова и тези издания са толкова посредствени.

    Нередност?
  • 9
    Avatar :-|
    милена

    Е край вече, окончателно се убедих,че форумците от тази притурка са членове на сектата "смърт на всички главни редактори"-няма угодия за недоволните от себе си

    Нередност?
  • 10
    Avatar :-|
    лилия

    Посочи ми главен редактор, без значение от пола, който да е запазил нивото си. След втората година пада без следи от удари. Само необикновените личности пишат необикновени неща, но те явно не стават главни редактори.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал