Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
17 авг 2002, 0:00, 508 прочитания

Плати, свали и изпечи

Звеното за IT услуги на компанията се опитва да излезе от имиджа си на “жичкаджия с куфарче”

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Точно обратно на истеричните протести на звукозаписните компании лесният достъп до файлове с музика не е причината за глобалния спад от 15.4% в музикалните продажби през последната година. Копирането на файлове от интернет не е проблем, а по-скоро спасение за музикалната индустрия, са изводите от публикуваното преди броени дни изследване на анализаторите от американската компания „Форестър рисърч“. Според тях видимият спад на продажбите на музика на традиционни носители има други, чисто пазарни причини. При намирането на удобен модел за търсене, копиране и плащане на музикални файлове, приходите от този нов сегмент могат да достигнат два милиарда долара до 2007 г. „Копирането не е смърт за музикалната индустрия, то може да е нейното спасение в малко по-далечното бъдеще“, заключават авторите на доклада.
Изводите на доклада отразяват обобщените резултати от изследването на потребителските навици на 1000 американски онлайн потребители. Повече от две трети от тях никога не са копирали или сваляли музикални файлове от мрежата, а средната честота на купуваните от тях CDносители е останала същата. Изместването на потреблението е по-скоро към други дигитални забавления - компютърни игри и филми, включително и на DVD формат. Цялостният спад на продажбите на американския пазар си има

Чисто икономически причини

На първо място това са: рецесията, високите цени на предлаганите CD и ограниченият списък от нова музика, който комерсиалните радиостанции и музикални канали налагат на публиката под натиска на големите звукозаписни компании.
Изследването на „Форестър рисърч“ обхваща предимно САЩ и най-развитите страни и не засяга продажбите на нелегални дискове. Този бизнес обаче продължава да процъфтява и да увеличава дела си дори и в най-традиционните и силни музикални пазари. Пазарът на тази индустрия се изчислява на около 10 млрд. долара годишно и все повече наближава нивото от 14 млрд. долара за легалния пазар. Освен традиционни лидери в нелегалната CD индустрия като Русия, Украйна, Латинска Америка и Югоизточна Азия, от нелегални производители далеч не са защитени и страните с най-ефективни закони за защита на интелектуалната собственост. Само преди месец немски съд осъди на една година затвор собствениците на нелегален цех, чиято продукция от един милион копия CD годишно е била открита в магазини в Германия, Холандия, Великобритания и Италия.
„Вместо да се оплакват, че продажбите не вървят така, както през 80-те или 90-те години, музикалните компании трябва да разберат, че днешният потребител има по-различни изисквания към музиката. Именно те, а не някой друг, трябва да предложат лесен начин за задоволяването на тези нови и по-сложни изисквания“, казва докладът.

Изискванията на новото време в музикалната индустрия

Дефинирани накратко, изискванията на новото време в музикалната индустрия са три. Първо, потребителите искат да могат да намират и купуват с минимални усилия музиката от всяка компания, не само една, две или три компании със собствени уебсайтове. Второ, те искат да имат правото на избор на носител - да копират на CD, mp3плеър или директно към своя мобилен телефон. Трето, новото поколение потребители искат правото да плащат за избрана от тях песен или албум, а не за пълен абонамент на уебсайт като сега работещите MusicNet, FullAudio и EMusic. Тези сайтове, които бяха подпомогнати от петте големи в музикалния бизнес (BMG, EMI Group , AOL Time Warner Inc., Vivendi Universal и Sony Corp.) така и не успяха да се наложат пред очевидните предимства на хилядите неоторизирани и напълно безплатни сайтове за mp3 формат из виртуалното пространство.
Авторите на доклада са разработили и свой

Сценарий за развитие

на тази индустрия, който изглежда правдоподобен и оптимистичен, но със сигурност ще накара поразглезените музикални звезди и групи да изтръпнат от ужас. До 2005 г. музикалните компании ще са разработили стандартна опция за даунлоудване на файлове, която ще поддържа опция за „изпичане“ на диск или зареждане в mp3плеър. Това ще е бумът на тази ниша на пазара и скоро намирането на музика ще стане на практика без усилия с посредничеството на онлайндистрибутори, в каквито могат да се превърнат и сегашните най-посещавани сайтове за безплатна музика. До 2007 г. този сегмент ще достигне продажби от два милиарда долара, или 17% от годишните легални продажби на музикалния бизнес. Така срещу продажба на права за даунлоудване потребителите ще могат да зареждат файлове и албуми директно в своите домашни компютри, mp3 плеъри и мобилни телефони. Това, уви, ще трябва да е много по-евтино от купуването на CD с лъскава кутия, но поне дава шанс за изкарване на част от неоторизираните потребители по целия свят на светло.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ФалITи

Икономически нежизнеспособни ли са технологичните изданията

29 мар 2003, 970 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал НЕТ" Затваряне
Лицензиране 6.0

Microsoft въведе абонаментен план на заплащане на софтуера си от 1 август

Още от Капитал
Непреодолимата сила на короната

Как извънредното положение ще се отрази на облигационните отношения

Шансът за дигиталното образование

Промяната към електронни образователни платформи трябва да ускори промяната на остарелите методи на преподаване

До Азия и обратно по време на пандемия

Какво се случва по летища, в градския транспорт и туристически обекти в Тайланд, Малайзия и Сингапур в условия на разпространяващ се вирус

За маската на един лекар

Българската здравна система посреща най-сериозното си изпитание през последните десетилетия в недобра форма

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10