Дотком кризата продължава да носи своите последствия. Сред тях са фалитите на много от професионалните технологични издания, започнали съществуването си преди и след бума. От България това е трудно да се забележи, защото нито едно от тях не се продава по сергиите. Технологично заинтересуваните и абонираните фирми със сигурност са забелязали сливането на списанията Business 2.0 и eCompany Now, изтъняването на Wired и липсата на Industry Standart, Upside, Forbes ASAP, Shift и RedHerring. Тези, които са следили техните сайтове, със сигурност са видели последните елегични съобщения, които се опитват да обясняват как намаляването на рекламите и свиването на бюджетите е довело естествено „спиране“. Един често споменаван фактор е безплатната технологична информация в интернет, която до голяма степен задоволява нуждите на читателите на тези списания. Според анализаторите пък проблем е и остарялата хартиена индустрия.
Поредицата от фалити на списания, започнала през миналата година, продължи и през тази. Red Herring e с 10-годишна история в публикациите на технологични теми. Броят му за този месец се оказа последен за читателите и за 30-те души редакторски екип. „Херингата“ започва през 1993 като технологично и бизнес списание, като споменава термина интернет едва в шестия си брой. „Петък беше тъжен ден. След 10 години активно участие Red Herring напуска сцената. Публикувах моя материал „Следващите 10 години ще са много по-интересни“ и нашият изпълнителен редактор Дъф Макдоналд ми се обади: „Ти май не си в час. Затваряме заведението.“ Това разби сърцето ми. Ироничното е, че в началото доказахме, че правим активен и доходоносен бизнес - през първите четири години се самофинансирахме и не сме вземали и цент от инвеститори. Интернет балонът промени всичко. В периода 1999-2000 трябваше да утроим бизнеса си, като той достигна до 100 млн. долара в продажби. След като дотком балонът се пръсна, единственият начин да оцелеем беше да съкратим разходите по-бързо от конкуренцията. Направихме го, но след годините метаморфоза RedHerring е трудно да се върне към корените...“И все пак се забелязва светлина в тунела при IT изданията. Интернет е популярен начин на живот, а промененият вид на Wired показва, че подобни издания все пак могат да съществуват. Това, че хартиеният Financial Times отбеляза загуби за последното тримесечие на миналата година, а FT.com отбеляза печалба, може да доведе до друг извод. Списанията скоро ще могат да печелят, като предлагат допълнителни платени услуги и съдържание чрез сайтовете си. „IT списанията ще се върнат, въпреки че ще бъдат в различна форма. Ще има нов бум в бизнеса и нова реколта от списания, които ще го отразяват“, оптимистично коментира Джон Бателе в последното обръщение на залезлия Industry Standart.
Дотком кризата продължава да носи своите последствия. Сред тях са фалитите на много от професионалните технологични издания, започнали съществуването си преди и след бума. От България това е трудно да се забележи, защото нито едно от тях не се продава по сергиите. Технологично заинтересуваните и абонираните фирми със сигурност са забелязали сливането на списанията Business 2.0 и eCompany Now, изтъняването на Wired и липсата на Industry Standart, Upside, Forbes ASAP, Shift и RedHerring. Тези, които са следили техните сайтове, със сигурност са видели последните елегични съобщения, които се опитват да обясняват как намаляването на рекламите и свиването на бюджетите е довело естествено „спиране“. Един често споменаван фактор е безплатната технологична информация в интернет, която до голяма степен задоволява нуждите на читателите на тези списания. Според анализаторите пък проблем е и остарялата хартиена индустрия.
Поредицата от фалити на списания, започнала през миналата година, продължи и през тази. Red Herring e с 10-годишна история в публикациите на технологични теми. Броят му за този месец се оказа последен за читателите и за 30-те души редакторски екип. „Херингата“ започва през 1993 като технологично и бизнес списание, като споменава термина интернет едва в шестия си брой.
0 коментара