10 години Wired – 10 години хиперскорост

В началото Wired излизаше на всеки два месеца. Броят беше тънък и ужасяващо скъп, но затова пък - култов. Списанието беше правено от хора, които вярваха в идеята за нова технологична революция, способна да промени обществото.

На външен вид Wired беше шарен, с големи букви в неонови цветове, а в по-късните си издания - с твърде авангарден дизайн. Понякога списанието изглеждаше така, сякаш някой е държал страньорите и дизайнерите цяла седмица само на LSD, след което им е предоставил единствено леко радиоактивни бои и цветове. Дълги текстове без илюстрации, бели букви върху цвят металик за фон - с подобни еквилибристики се изострят възприятията за най-важното нещо - съдържанието. И то какво съдържание.

Фаза 1 - визионерско начало

През късното лято на 1992 г. Луис Росето и Джейн Меткалф успяват да убедят Никълъс Негропонте, управител на проекта MIT Media Laboratory, да финансира издаването на нова и необичайна медиа. Идеята се ражда в Амстердам, когато Росето и Меткалф се опитват да правят различна IT журналистика по време на бушуващата (и) по онова време криза в бранша. Не устройството, не машината стоят в центъра на вниманието, а хората - създатели и потребители.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал